Πώς λειτουργεί το υβριδικό σύστημα του νέου Suzuki Swace

Το νέο μοντέλο της Suzuki διαθέτει ένα πρωτοποριακό υβριδικό σύστημα, το οποίο παράγει ενέργεια με τις πλέον εξελιγμένες μεθόδους.
Πώς λειτουργεί το υβριδικό σύστημα του νέου Suzuki Swace

Το νέο Suzuki Swace, εξοπλίζεται με υβριδικό σύστημα παραγωγής ενέργειας. Ο ηλεκτροκινητήρας εκκινεί αθόρυβα και ομαλά το αυτοκίνητο σε χαμηλές ταχύτητες. Σε υψηλότερες ταχύτητες και σε περιπτώσεις απότομης επιτάχυνσης, το αυτοκίνητο κινείται τόσο με τον ηλεκτροκινητήρα όσο και με έναν ισχυρό αλλά οικονομικό βενζινοκινητήρα 1.8 ενώ παράλληλα επαναφορτίζεται και η υβριδική μπαταρία, εάν χρειάζεται.

Η ηλεκτρική ενέργεια δημιουργείται από την περιστροφή του κινητήρα μέσω μιας γεννήτριας όταν η στάθμη της μπαταρίας είναι χαμηλή και από την περιστροφή των τροχών μέσω του ηλεκτροκινητήρα κατά την επιβράδυνση. Κάθε φορά που το αυτοκίνητο ακινητοποιείται, όλες οι μονάδες σταματούν να λειτουργούν για εξοικονόμηση ενέργειας.

Λειτουργία κίνησης αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια “EV Mode”

Η λειτουργία αυτή είναι ιδανική για την εντελώς αθόρυβη αναχώρηση ή επιστροφή στο σπίτι καθώς και κατά την οδήγηση σε κατοικημένες περιοχές ή σε εσωτερικούς χώρους στάθμευσης καθώς ελαχιστοποιείται ο ήχος και μηδενίζονται οι εκπομπές ρύπων. Ανάλογα με το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας και  τις συνθήκες του αυτοκινήτου η αυτονομία κίνησης στο EV Mode κυμαίνεται στο 1 χιλιόμετρο.

Κιβώτιο Ταχυτήτων – Μετάδοση

Η μετάδοση πραγματοποιείται με το αυτόματο κιβώτιο e-CVT. Στο κιβώτιο e-CVT η κίνηση είναι αδιάκοπη, αθόρυβη και ομαλή στις αλλαγές, χαρίζοντάς μια απίστευτα ήρεμη εμπειρία οδήγησης. Εδώ δεν υπάρχει ιμάντας ούτε και τροχαλίες όπως σε ένα παραδοσιακό CVT.

Τη θέση τους παίρνουν δύο ηλεκτρικά μοτέρ (MG1 ισχύος 23KW & MG2 ισχύος 53KW), τα οποία συνδέονται με ένα πλανητικό μηχανισμό γραναζιών, ανάλογο με αυτόν που υπάρχει στα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων (Power Split Device).

Το MG1 λειτουργεί ως μίζα, ως γεννήτρια για τη φόρτιση της μπαταρίας, αλλά υποβοηθά και τον πλανητικό μηχανισμό στο συνδυασμό κινητήρα εσωτερικής καύσης και κυρίου ηλεκτρικού μοτέρ.

Το MG2 είναι το κύριο για την ηλεκτρική κίνηση, το οποίο μετατρέπεται σε γεννήτρια για την ανάκτηση ενέργειας από το φρενάρισμα.

Η συνεργασία των δύο (αλλά και η απομόνωση του θερμικού κινητήρα για την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, χωρίς χρήση κάποιου επιπλέον συμπλέκτη), προσφέρει μια συνεχώς μεταβαλλόμενη σχέση.



Εκτός από τις γνωστές θέσεις που υπάρχουν σε ένα αυτόματο κιβώτιο (P,R,N,D), στον επιλογέα του e-CVT υπάρχει και η θέση Β, όπου επιλέγεται κυρίως σε κατηφορικές διαδρομές καθώς προσφέρει στο όχημα πέδηση από τον κινητήρα και παράλληλα γρήγορη φόρτιση της Υβριδικής Μπαταρίας.

Ο έλεγχος του οχήματος είναι άμεσος κι ακριβής ακόμα και σε απότομες στροφές, χάρη στο χαμηλό κέντρο βάρους, στο σύστημα Ενεργής Υποβοήθησης Στροφών (Active Cornering Assist, ACA) αλλά και στις ρυθμιζόμενες αναρτήσεις.

Επιλογή λειτουργίας οδήγησης

Ανάλογα με τις προτιμήσεις ή τις οδηγικές συνθήκες, ο οδηγός μπορεί επιλέξει ανάμεσα στις λειτουργίες NORMAL, ECO ή SPORT.

NORMAL

Η επιλογή αυτή συνδυάζει άνεση, σταθερότητα κι εξοικονόμησης καυσίμου. Είναι ιδανική για κανονικές οδηγικές συνθήκες. Η οθόνη οργάνων σε αυτή τη λειτουργία έχει μπλε απόχρωση.

ECO

Αυτή η λειτουργία ενισχύει την εξοικονόμηση καυσίμου μέσω της ανταπόκρισης στο γκάζι και της μειωμένης χρήσης του κλιματισμού. Η λειτουργία αυτή είναι χρήσιμη κατά την οδήγηση στην πόλη σε ώρες συμφόρησης. Η οθόνη οργάνων στη λειτουργία ECO αποκτά πράσινη απόχρωση (μόνο στο digital ταχύμετρο).

SPORT

Μέσω του Υβριδικού Συστήματος με τη λειτουργία SPORT επιτυγχάνεται η μέγιστη επιτάχυνση. Η οθόνη οργάνων σε αυτή τη λειτουργία εναλλάσσεται σε κόκκινη απόχρωση.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v