Νέο Hyundai Ioniq 5: Κοντράρει τo Tesla Model 3

H Hyundai παρουσιάζει ένα νέο επαναστατικό ηλεκτρικό crossover που κοντράρει τα ηλεκτρικά μοντέλα που φέρουν τα σήματα των Tesla και VW.
Νέο Hyundai Ioniq 5: Κοντράρει τo Tesla Model 3

Η Hyundai, αξιοποιεί την τεχνογνωσία της στην ηλεκτροκινηση και δημιουργεί τη νέα γενιά των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της που στοχεύουν στη κορυφή. Δημιούργησε το νέο Hyundai Ioniq 5 το οποίο τολμά να κοντράρει ακόμη και ηλεκτρικά μοντέλα που φέρουν τα σήματα των Tesla και VW. Άμεσοι ανταγωνιστές του είναι το δημοφιλές Tesla Model 3 και το ολοκαίνουργιο VW I.D.4.

Το νέο Hyundai Ioniq 5, βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα, αποκλειστικά για BEV (Battery Electric Vehicles) οχήματα, που εξελίχθηκε από τη Hyundai και ονομάζεται Electric-Global Modular Platform (E-GMP). Η μεταβλητή πλατφόρμα επιτρέπει, να έχει μοναδικές αναλογίες με επιμηκυμένο μεταξόνιο, καινοτόμο εσωτερικό σχεδιασμό με φιλικά προς το περιβάλλον υλικά, ισχυρό και αποδοτικό σύστημα μετάδοσης με εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση και λειτουργία Vehicle-to-Load (V2L), προηγμένη συνδεσιμότητα με νέα πρωτοποριακά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.

Ο επαναστατικός σχεδιασμός του ξεφεύγει από κάθε προηγούμενο στερεότυπο. Το crossover αμάξωμα έχει μήκος 4.635 χιλ., πλάτος 1.890 χιλ., και ύψος 1.605 χιλ. Μεταξόνιο 3.000 χιλ., το οποίο εξασφαλίζει πολύ υψηλά επίπεδα πρακτικότητας και κορυφαίους χώρους.

Ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα εμπρός καθίσματα

Είναι εξοπλισμένο με ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα εμπρός καθίσματα. Η Hyundai έχει μειώσει το πάχος των εμπρός καθισμάτων κατά 30% εξασφαλίζοντας περισσότερο χώρο για τους επιβάτες στα πίσω καθίσματα. Ταυτόχρονα υπάρχουν 531 λίτρα για τις αποσκευές με τη χωρητικότητα να εκτοξεύεται έως και 1.600 λίτρα όταν τα πίσω καθίσματα είναι πλήρως αναδιπλωμένα.

Το μεταβλητό ταμπλό περιλαμβάνει μια οθόνη πολυμέσων πλήρους αφής 12 ιντσών, απαλλαγμένη από σκληρούς διακόπτες, καθώς και ένα ψηφιακό πίνακα οργάνων επίσης 12 ιντσών που απεικονίζει πλήθος πληροφοριών, όπως την κατάσταση της μπαταρίας και τους πλησιέστερους σταθμούς φόρτισης. Το σύστημα ψυχαγωγίας είναι το πρώτο που ενσωματώνει ένα νέο θεματικό σχεδιασμό που προσφέρει ατμοσφαιρικές ρυθμίσεις στην καμπίνα (πχ. απαλή, διακριτική και πλούσια).



Απόδοση έως 306 ίπποι

Μια γκάμα ηλεκτρικών εκδόσεων που ταιριάζουν σε κάθε πελάτη – έως 306 ίππους ιπποδύναμη με 605 Nm ροπή. Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν μεταξύ δύο μπαταριών, μιας 58 kWh και μιας 72,6 kWh, καθώς και δύο εκδόσεων κινητήρων. Είτε με πίσω κίνηση, είτε με τετρακίνηση. Όλες οι εκδόσεις προσφέρουν εξαιρετική αυτονομία και τελική ταχύτητα 185 χλμ./ώρα.

Στην κορυφή της γκάμας υπάρχει η έκδοση με έναν ηλεκτροκινητήρα 155 kW στον πίσω άξονα και έναν 70 kW στον εμπρός (225kW συνολικά, ήτοι συνδυαστική ιπποδύναμη 306 ίπποι), κάτι που επιτρέπει την κίνηση σε όλους τους τροχούς (AWD). Ο πίσω κινητήρας αποδίδει ροπή 350 Nm και ο εμπρός 255 Nm, ήτοι 605 Nm συνολικά. Με την μπαταρία των 72,6 kWh η συγκεκριμένη έκδοση μπορεί να ολοκληρώσει τα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,2 δευτερόλεπτα. Στην περίπτωση της μικρότερης μπαταρίας των 58 kWh, η τετρακίνητη AWD έκδοση ολοκληρώνει την ίδια διαδικασία σε 6,1 δευτερόλεπτα.

Η έκδοση 2WD 5 με έναν ηλεκτροκινητήρα 160 kW (218 ίπποι) στο πίσω άξονα και ροπή 350 Nm, όταν συνδυάζεται με την μπαταρία των 72,6 kWh επιτυγχάνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε 7,4 δευτερόλεπτα. Με την μπαταρία των 58 kWh ο αντίστοιχος χρόνος είναι 8,5 δευτερόλεπτα (125kW). Η μέγιστη αυτονομία με μία μόνο φόρτιση είναι περίπου 480 χιλιόμετρα, σύμφωνα με το πρότυπο WLTP.

Υποδομές φόρτισης 400 V και 800 V

Η προηγμένη πλατφόρμα E-GMP μπορεί να υποστηρίξει υποδομές φόρτισης 400 V και 800 V. Η πλατφόρμα προσφέρει στάνταρ δυνατότητα φόρτισης 800 V, μαζί με φόρτιση 400 V, χωρίς την ανάγκη για πρόσθετα εξαρτήματα ή αντάπτορες. Το σύστημα πολλαπλής φόρτισης είναι η πρώτη πατενταρισμένη τεχνολογία στον κόσμο με λειτουργία boost του συστήματος κινητήρα και μετατροπέα από τα 400 V στα 800 V για σταθερή συμβατότητα φόρτισης.



Φόρτιση σε 5 λεπτά

Με φορτιστή 350 kW, μπορεί να φορτίσει από το 10% έως το 80% της μπαταρίας του σε μόλις 18 λεπτά. Οι χρήστες του IONIQ 5 χρειάζεται να φορτίσουν το αυτοκίνητό τους μόνο για πέντε λεπτά για να εξασφαλίσουν 100 χλμ. αυτονομίας, σύμφωνα με το πρότυπο WLTP.

Το νέο Hyundai Ioniq 5, θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά το φθινόπωρο του 2021.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v