Προβληματισμοί για την αυτόνομη οδήγηση στο Ηνωμένο Βασίλειο

Επιφυλακτική είναι η βρετανική κυβέρνηση αναφορικά με την χρήση αυτοματοποιημένης οδήγησης στους αυτοκινητόδρομους.
Προβληματισμοί για την αυτόνομη οδήγηση στο Ηνωμένο Βασίλειο
Η βρετανική κυβέρνηση σχεδιάζει να επιτρέψει την αυτόνομη οδήγηση αυτοκινήτων στους αυτοκινητόδρομους το 2021. Ωστόσο, υπάρχουν έντονοι προβληματισμοί για τον κίνδυνο να συμβούν ατυχήματα και δυστυχήματα αφού τον πλήρη έλεγχο των αυτοκινήτων θα τον έχουν τα ηλεκτρονικά συστήματα.

«Δεν πιστεύουμε ότι αυτή η τεχνολογία αντιμετωπίζει επαρκώς τι θα κάνουν οι καταναλωτές και πώς θα τη χρησιμοποιήσουν», δήλωσε ο διευθυντής του ασφαλιστικού ομίλου του Ηνωμένου Βασιλείου Thatcham Research.

Η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου πρόκειται να ολοκληρώσει την σχετική διαβούλευση στις 27 Οκτωβρίου που θα μπορούσε να οδηγήσει σε κάποια μορφή αυτοματοποιημένης οδήγησης σε βρετανικούς αυτοκινητόδρομους. Αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει τη χρήση αυτοματοποιημένων συστημάτων διατήρησης λωρίδας (ALKS) που θα επέτρεπε στους οδηγούς να πάρουν τα χέρια τους από το τιμόνι και να αφήσουν το όχημα να κινηθεί από μόνο του.

Οι Γερμανοί κατασκευαστές όπως η Daimler και η αμερικανική ηλεκτρική αυτοκινητοβιομηχανία Tesla είναι στη πρώτη γραμμή της ανάπτυξης εξελιγμένων αυτοματοποιημένων χαρακτηριστικών οδήγησης που επιμένουν ότι μπορούν να χρησιμοποιηθούν με ασφάλεια.

Ωστόσο, η Thatcham Research, η οποία χρηματοδοτείται από ασφαλιστές αλλά λειτουργεί ανεξάρτητα, δήλωσε ότι η τρέχουσα τεχνολογία ενδέχεται να μην είναι σε θέση να δει συντρίμμια στο δρόμο, να αποφύγει τους πεζούς ή να αναγνωρίσει πότε είναι κλειστή μια λωρίδα αυτοκινητόδρομου.

«Υπάρχουν ευθύνες και νομικές προκλήσεις με την ALKS, καθώς και προκλήσεις ασφάλειας για το όχημά που δεν μπορεί να κάνει αυτό που μπορεί να κάνει ένας αφοσιωμένος ανθρώπινος οδηγός. Η τεχνολογία δεν είναι ακόμα εκεί, ανεξάρτητα από το τι λένε οι κατασκευαστές.»

Αμερικανοί ερευνητές έχουν εκφράσει παρόμοιες ανησυχίες. Το πρόβλημα για τον ασφαλιστικό κλάδο είναι ότι εάν ένας οδηγός δεν είναι υπεύθυνος για ένα όχημα, θα ταξινομηθούν ως επιβάτες, γεγονός που θα δημιουργούσε πρόσθετη ευθύνη για τους ασφαλιστές και θα μπορούσε να οδηγήσει σε υψηλότερα ασφάλιστρα.

«Μέσα σε περίπου πέντε χρόνια τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης θα είναι σε θέση να χειριστούν την οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο, αλλά το να ονομάζουμε τα σημερινά συστήματα «αυτοματοποιημένα» είναι παραπλανητικό για τους οδηγούς καθώς θα πρέπει να λέγεται  «υποβοηθούμενη οδήγηση». Αναφέρθηκαν και ατυχήματα που οι οδηγοί είχαν χρησιμοποιήσει το σύστημα Autopilot της Tesla.

«Έχουμε δει ανθρώπους να κάνουν ανόητα πράγματα με τα μοντέλα της Tesla, να μπαίνουν στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου όταν αισθάνονται ότι είναι αυτοματοποιημένο όταν δεν είναι σαφώς»
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v