Οι επιπτώσεις της πανδημίας στην αυτοκινητοβιομηχανία

Ο κλάδος δέχεται έντονη πίεση από την παρούσα κατάσταση και οι αυτοκινητοβιομηχανίες καλούνται να ανταποκριθούν άμεσα.
Οι επιπτώσεις της πανδημίας στην αυτοκινητοβιομηχανία

Η πανδημία φέρνει τα πάνω κάτω και στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Επιταχύνει την υλοποίηση ορισμένων τάσεων και σταματά άλλες που πρωταγωνιστούσαν στη παγκόσμια αγορά μέχρι τώρα.

Το ξέσπασμα του κορωνοϊού ίσως αναμορφώσει την αυτοκινητοβιομηχανία με τρόπους που υπερβαίνουν πολύ τις βραχυπρόθεσμες επιπτώσεις στις πωλήσεις και την παραγωγή.

Οι διαδικτυακές πωλήσεις, που κάποτε θεωρούνταν εξειδικευμένες και που υπήρχε η αντίληψη ότι δεν θα αντικαθιστούσαν ποτέ την εμπειρία του αντιπροσώπου, ενδέχεται να έχουν μια δεύτερη ευκαιρία.

Στα εργοστάσια, οι υπάλληλοι προσαρμόζονται στις διαδικασίες ασφαλείας που παρατηρούνται συχνότερα σε ένα ιατρικό εργαστήριο, και οι εργαζόμενοι στα γραφεία έχουν μάθει πώς να εργάζονται παραγωγικά από το σπίτι.

Σε ευρύτερο επίπεδο, ορισμένες από τις βαθύτερες πεποιθήσεις του κλάδου για την παγκοσμιοποίηση και τις αλυσίδες εφοδιασμού δέχονται πιέσεις από την πανδημία. Οι συγκεντρώσεις και οι συνεργασίες παίρνουν έναν νέο επείγοντα χαρακτήρα, και η στροφή προς την ηλεκτροδότηση μπορεί να επιταχυνθεί περαιτέρω.

Σκληροί αριθμοί

14% - Μείωση στην προγραμματισμένη παραγωγή οχημάτων ξεκινά φέτος.

54% - Εκτιμώμενο ποσοστό παγκόσμιας χρήσης δυναμικότητας το 2021, από 62%.

75% - Πιθανοί αγοραστές αυτοκινήτων που λένε ότι η υγιεινή είναι σημαντική εκτίμηση.

12,5% - Απώλεια παραγωγικότητας ανά μετατόπιση λόγω αυξημένων μέτρων υγιεινής στα εργοστάσια.

20% σε 25% - Προβλεπόμενη μείωση το 2020 οι παγκόσμιες πωλήσεις οχημάτων σε 70 εκατομμύρια.



Νέα ευελιξία

Όμως, όσο η κρίση έχει συγκλονίσει την αυτοκινητοβιομηχανία, εμπνέει επίσης μια νέα ευελιξία, λένε οι αναλυτές και οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Ένα παράδειγμα είναι οι διαδικτυακές πωλήσεις, οι οποίες προωθούνται εδώ και χρόνια με μικρή έλξη εν μέρει λόγω της αντίστασης των αντιπροσώπων που επιδιώκουν να προστατεύσουν τα περιθώριά τους. Με τους πιθανούς αγοραστές αυτοκινήτων που δεν μπορούν να δοκιμάσουν τα αυτοκίνητα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έσπευσαν να εγκαταστήσουν ή να βελτιώσουν τις διαδικτυακές πλατφόρμες, να δημιουργήσουν εικονικές περιηγήσεις και να προσφέρουν την επιλογή οικιακών ανέπαφων παραδόσεων.

Ένα άλλο πιθανό θετικό είναι ότι οι πρόσφατες έρευνες δείχνουν ότι οι άνθρωποι είναι επιφυλακτικοί με τη χρήση μαζικής μεταφοράς, κάτι που θα μπορούσε να αυξήσει τις πωλήσεις καινούργιων και μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Θα μπορούσε επίσης να δώσει ώθηση στα μακροπρόθεσμα προγράμματα ενοικίασης.

Μια έρευνα διαπίστωσε ότι το 45% των ατόμων ηλικίας κάτω των 35 ετών - μια ομάδα που έχει σημειώσει πτώση των ποσοστών ιδιοκτησίας αυτοκινήτου - εξετάζει το ενδεχόμενο αγοράς αυτοκινήτου φέτος. Το 75% όλων των πιθανών αγοραστών είπε ότι η υγιεινή ήταν ένα σημαντικό ζήτημα φέτος.

Τα EV είναι έτοιμα να κερδίσουν

Πολλοί από αυτούς τους αγοραστές θα εξετάσουν τα οχήματα μηδενικών και χαμηλών εκπομπών, τα οποία είχαν ήδη μια ώθηση φέτος από τα αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών της ΕΕ που τέθηκαν σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου.

Υπάρχει κάποια ανησυχία ότι οι καταναλωτές θα αποφύγουν τα ακριβά EV, αλλά τα κυβερνητικά κίνητρα που αποσκοπούν στην αναζωογόνηση της ζήτησης που έχει σταματήσει από πανδημία, όπως η προσφορά της Γαλλίας έως και 12.000 ευρώ για ένα αυτοκίνητο με μπαταρία, θα αντισταθμίσει μερικά από αυτά τα κόστη. Τα κίνητρα δημιουργούν αποτελεσματικά την ισοτιμία τιμών μεταξύ των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων και εκείνων με κινητήρες βενζίνης ή ντίζελ.

Κακές ειδήσεις για AVs

Τα αυτόνομα οχήματα, εν τω μεταξύ, ενδέχεται να υποστούν διπλό χτύπημα από την πανδημία. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν ήδη καλύψει τις προσδοκίες για τα AV πριν το COVID-19 χτυπήσει, επειδή η πολυπλοκότητα των αυτοκινούμενων αυτοκινήτων τα καθιστά πολύ ακριβά για ιδιωτική ιδιοκτησία. Επομένως, η εστίαση έχει μετατοπιστεί προς την προσαρμογή της τεχνολογίας σε ρομποταξί και άλλες κοινές επιλογές κινητικότητας. Η ανάγκη διατήρησης της ρευστότητας για την κάλυψη του σταθερού κόστους καθιστά δύσκολη την αιτιολόγηση αυτών των επενδύσεων, λένε οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι αναλυτές.

Ωστόσο, για λόγους υγιεινής, οι πιθανοί πελάτες μπορεί να είναι απρόθυμοι να μπουν σε ένα ρομποταξί που έχει χρησιμοποιηθεί από πολλούς ανθρώπους νωρίτερα την ημέρα.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v