Νέος αλγόριθμος για ασφαλή πορεία στα αυτοκινούμενα αυτοκίνητα

Γερμανοί ερευνητές ανέπτυξαν έναν αλγόριθμο για την ασφάλεια των αυτοκινούμενων οχημάτων.
Νέος αλγόριθμος για ασφαλή πορεία στα αυτοκινούμενα αυτοκίνητα

Μέχρι τώρα ακόμη και τα πιο εξελιγμένα συστήματα αυτόνομης οδήγησης έχουν πολλές αδυναμίες με αποτέλεσμα να σημειώνονται δυστυχήματα και να χάνουν την ζωή τους οι πολίτες.

Η αυτόνομη οδήγηση είναι μια συνθέτη ηλεκτρονική μονάδα η οποία αναλαμβάνει την κίνηση του αυτοκίνητου χωρίς την παρέμβαση του οδηγού. Ο σημαντικότερος λόγος που εξελίσσεται από τους κορυφαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων και ηλεκτρονικών είναι η δραστική μείωση των ατυχημάτων που οφείλονται σε ανθρώπινο λάθος είτε σε αμέλεια.

Γερμανοί ερευνητές στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Μονάχου, ανέπτυξαν έναν αλγόριθμο με δεδομένα που συλλέχθηκαν από οχήματα στον πραγματικό κόσμο και τον δοκίμασαν σε προσομοιώσεις υπολογιστών. Οι ερευνητές εκτιμούν ότι αυτός ο αλγόριθμος καθιστά τα αυτοκινούμενα αυτοκίνητα ασφαλή εφ 'όσον οι οδηγοί των άλλων αυτοκινήτων στο δρόμο ενεργούν υπεύθυνα.



Υποθέτοντας ότι άλλοι οδηγοί κυκλοφορίας ακολουθούν τους κανόνες του δρόμου, ο αλγόριθμος μπορεί να λάβει υπόψη απροσδόκητα γεγονότα, όπως και η εμφάνιση ποδηλατών.

Τα αυτόνομα οχήματα μπορούν να υιοθετηθούν ευρέως μόνο όταν εξασφαλιστεί η ασφάλεια.

Η εκπαίδευση των οδηγών είναι απαραίτητη για τις έκτακτες περιπτώσεις που μπορεί να προκύψουν στο δρόμο.

Ανάμεσα στα πλεονεκτήματα των συστημάτων αυτόνομης οδήγησης όταν εξελιχθούν στο επιθυμητό βαθμό, είναι ότι έχουν την ικανότητα να χάσουν τη συγκέντρωση τους ή να κουραστούν όπως μπορεί να συμβεί σε έναν οδηγό.

Παρόλο που τα αυτοκινούμενα αυτοκίνητα δεν μπορούν να εκπαιδευτούν σε όλες τις πιθανές καταστάσεις κυκλοφορίας, μπορούν να διαθέτουν ένα πλαίσιο που υπολογίζει πάντα μια τροχιά χωρίς ατυχήματα. Οι προβλεπόμενες τροχιές συνήθως σχεδιάζονται λαμβάνοντας υπόψη μόνο τις πιο πιθανές συμπεριφορές άλλων συμμετεχόντων στην κυκλοφορία. Οι ασφαλείς τροχιές προβλέπουν το σύνολο όλων των  συμμετεχόντων στην κυκλοφορία.

Ωστόσο, οι άνθρωποι είναι πολύ καλύτεροι να ανταποκρίνονται γρήγορα και κατάλληλα σε μια πληθώρα μοναδικών καταστάσεων που ένα αυτοκινούμενο αυτοκίνητο μπορεί ποτέ να μην έχει προγραμματιστεί να αναγνωρίσει.

Παρόλο που τα αυτοκινούμενα αυτοκίνητα δεν μπορούν να εκπαιδευτούν σε όλες τις πιθανές καταστάσεις κυκλοφορίας, μπορούν να διαθέτουν ένα πλαίσιο που υπολογίζει μια τροχιά χωρίς ατυχήματα.

Ο αλγόριθμος των ερευνητών διασφαλίζει ότι το αυτόνομο όχημα δεν θα προκαλέσει ατυχήματα, ανεξάρτητα από την προγραμματισμένη πορεία του.

Υποθέτοντας ότι άλλοι χρήστες του δρόμου οδηγούν νόμιμα, ο αλγόριθμος μπορεί να υπολογίσει τα ασφαλή σχέδια για να αντιδράσει, σε περίπτωση απρόβλεπτου συμβάντος.

Οι ερευνητές δοκίμασαν την προσέγγιση με προσομοιώσεις υπολογιστών πραγματικών καταστάσεων κυκλοφορίας που καταγράφηκαν σε αστικά σενάρια και αναβάθμισαν τον αλγόριθμο, συμπεριλαμβανομένης της αριστερής στροφής σε μια αστική διασταύρωση.

Η αριστερή στροφή στις διασταυρώσεις συγκαταλέγεται μεταξύ των πιο επικίνδυνων ελιγμών, επειδή το αυτόνομο όχημα πρέπει να εξετάσει το δικαίωμα διέλευσης των οχημάτων και να εξετάσει την θέση του ποδηλάτη που κινείται στην ειδική λωρίδα.

Οι ερευνητές παραδέχτηκαν ότι τα αυτόνομα οχήματα εμπλέκονται σε ατυχήματα τα οποία μπορεί να μην οφείλονται σε λάθη της τεχνολογίας - όπως όταν ένα επόμενο αυτοκίνητο προκαλεί σκόπιμα σύγκρουση από πίσω στο προπορευόμενο όχημα με σύστημα αυτόνομης οδήγησης.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v