Όλα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Ολοένα και περισσότερες χώρες προωθούν μέσα από ειδικά μέτρα και ελαφρύνσεις την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Όλα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες σε συνεργασία με τις κυβερνήσεις αναζητούν τρόπους για να ενισχύσουν τις πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Παρά τα σαφή μειονεκτήματα των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων (υψηλή τιμή πώλησης, περιορισμένη αυτονομία, ελλιπές δημόσιο δίκτυο παροχής ρεύματος), οι κυβερνήσεις εντείνουν τις προσπάθειες τους για την αύξηση του αριθμού των αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων που κυκλοφορούν στους δρόμους.

Εκτός από τις πιέσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών για ταχύτερη απόδοση της επένδυσής που κάνουν στην εξέλιξη, ανάπτυξη και κατασκευή των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, έχουν να αντιμετωπίσουν και την επιτακτική ανάγκη να μειωθούν δραστικά οι εκπομπές CO2.

Ακόμη και η Δανία, μια χώρα που εξακολουθεί να εφαρμόζει ιδιαίτερα υψηλούς συντελεστές στη φορολογία των αυτοκινήτων, οπότε οι τιμές πώλησης διαμορφώνονται σε απαγορευτικά επίπεδα για μεγάλη μερίδα οδηγών, ξεκίνησε την έρευνα για την μείωση της φορολογίας των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Υπολογίζεται ότι το νέο μοντέλο Tesla Model 3, θα κοστίσει σχεδόν 100.000 δολάρια το επόμενο έτος. Περισσότερο από το ένα πέμπτο αυτής της τιμής προέρχεται από έναν επιπλέον φόρο, που επέβαλε η κυβέρνηση της Δανίας.

Η Δανία έχει από καιρό αποφασίσει να αναδειχθεί ως μία από τις πιο πράσινες χώρες στον κόσμο. Επομένως, μπορεί να αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι είναι επίσης ένα από τα πιο ακριβά μέρη στη γη για να αγοράσει κάποιος Tesla και άλλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Μια επιτροπή που διορίστηκε από την κυβέρνηση παρουσίασε τις προτάσεις της για το πώς να μετατοπίσουν τους Δανούς αγοραστές από τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, σε αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων(EV). Οι προτάσεις περιλαμβάνουν χαμηλότερους φόρους ταξινόμησης στα EV, υψηλότερες τιμές καυσίμων και υψηλότερα τέλη κυκλοφορίας για τα συμβατικά μοντέλα με θερμικούς κινητήρες.



Το υφιστάμενο πλαίσιο προβλέπει ότι η Δανία να συλλέγει περίπου 50 δισεκατομμύρια κορώνες (8 δισεκατομμύρια δολάρια) ετησίως από τους φόρους που αφορούν τις πωλήσεις αυτοκινήτων. Η πλειοψηφία στο κοινοβούλιο έχει δηλώσει την προθυμία να δεχτεί χαμηλότερα έσοδα εάν αυτό σημαίνει ότι περισσότεροι καταναλωτές μπορούν να αντέξουν οικονομικά τα EV.

Οι προτάσεις βασίζονται στη κεντρική ιδέα ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί να είναι πιο ακριβά, αλλά μπορεί να είναι φθηνότερα ως προς το συνολικό κόστος.

Ο στόχος είναι να μειωθούν οι εκπομπές CO2, κατά 70% έως το 2030, σε σχέση με τα επίπεδα του 1990.

Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, ο οποίος είναι πολύ πιο φιλόδοξος από τον στόχο 40% της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά την ίδια περίοδο, περισσότεροι Δανοί πρέπει να αγοράσουν αυτοκίνητα που ρυπαίνουν λιγότερο.

Αλλά υπάρχει πολύς δρόμος. Αν και οι πωλήσεις EV έχουν αυξηθεί, εξακολουθούν να αποτελούν λιγότερο από το 1% των 2,7 εκατομμυρίων εγγεγραμμένων οχημάτων της χώρας.

Στη Νορβηγία, η οποία επιδοτεί την αγορά καθαρών αυτοκινήτων, σχεδόν το 50% των νέων οχημάτων που πωλήθηκαν το 2019 ήταν ηλεκτρικά.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v