Αυξήθηκαν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα

Οι εκπομπές CO2 το 2018 αυξήθηκαν στα 120,8 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, αριθμός αυξημένος κατά 2 γραμμάρια από το προηγούμενο έτος.
Αυξήθηκαν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα

Οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από νέα αυτοκίνητα στην Ευρώπη αυξήθηκαν για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά το 2018, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε η περιβαλλοντική υπηρεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η εκτελεστική επιτροπή της ΕΕ προέτρεψε τις αυτοκινητοβιομηχανίες να κάνουν περισσότερα για να μειώσουν το αποτύπωμα άνθρακα των στόλων τους για να επιτύχουν τους αυστηρότερους στόχους εκπομπών που τέθηκαν σε ισχύ φέτος, ακόμη και τώρα που αντιμετωπίζουν την πτώση των πωλήσεων από την καραντίνα λόγω της πανδημίας.

Οι μέσες εκπομπές CO2 ανήλθαν στα 120,8 γραμ./χλμ. για νέα αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί στην ΕΕ - συμπεριλαμβανομένης της Βρετανίας - και της Ισλανδίας το 2018, αύξηση περίπου 2 γραμ./χλμ. σε σύγκριση με το 2017.



Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα πρέπει να μειώσουν τις εκπομπές τους κατά 27% έναντι των επιπέδων του 2018, για να επιτύχουν αυστηρότερους στόχους ρύπανσης στην ΕΕ και να αποφύγουν πρόστιμα. Το 2020 στοχεύει το όριο των εκπομπών CO2 από τα νέα αυτοκίνητα στα 95 γραμ./χλμ.

Η αύξηση των πωλήσεων βενζινοκίνητων αυτοκινήτων αύξησε τις εκπομπές CO2 το 2018, ενώ τα SUV αύξησαν το μερίδιό τους στην αγορά, αντιπροσωπεύοντας το 35% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη το 2018 σε σύγκριση με το 29% το 2017.

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών και χαμηλών εκπομπών αυτοκινήτων αυξήθηκαν, αλλά εξακολουθούν να αποτελούν μόνο το 2% των νέων ταξινομήσεων αυτοκινήτων το 2018.

Οι μέσες εκπομπές CO2 από νέα φορτηγά αυξήθηκαν το 2018 για πρώτη φορά.

Η Επιτροπή έχει δεσμευτεί να υποστηρίξει περισσότερο τις καθαρές μεταφορές, ως μέρος ενός πακέτου οικονομικών κινήτρων της ΕΕ για τον κορονοϊό που θα οδηγήσει σε έναν στόχο να γίνει «ουδέτερο για το κλίμα» έως το 2050.

Οι προτάσεις που παρουσίασε η Επιτροπή την περασμένη εβδομάδα υπόσχονται υποστήριξη για την εγκατάσταση 1 εκατομμυρίου σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη, καθώς και συστήματα που δίνουν προτεραιότητα στα «καθαρά» οχήματα.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v