Σε 18 ημέρες ήρθαν τα πάνω κάτω

Μέσα σε 18 ημέρες χάθηκε η προσπάθεια που έκαναν οι αυτοκινητοβιομηχανίες να αυξήσουν το ποσοστό που κατέχουν στην αγορά.
Σε 18 ημέρες ήρθαν τα πάνω κάτω

Η πανδημία έφερε τα πάνω κάτω και στην αγορά των αυτοκινήτων. Στην Ελλάδα, από τις 14 Μαρτίου, πρώτη ημέρα εφαρμογής των περιοριστικών μέτρων, η κίνηση στις εκθέσεις των αυτοκινήτων έπιασε πάτο.

Μέχρι το τέλος Μαρτίου καταγράφηκαν πρωτοφανείς απώλειες στον όγκο των πωλήσεων που επηρέασαν καταλυτικά τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου. Ουσιαστικά μέσα σε 18 ημέρες χάθηκε η προσπάθεια που έκαναν από την 1 Ιανουαρίου οι αυτοκινητοβιομηχανίες να αυξήσουν το ποσοστό που κατέχουν στην αγορά, να ενδυναμώσουν το εργατικό δυναμικό τους, να ανοίξουν νέα μαγαζιά, συνέργεια και να λανσάρουν καινοτόμες υπηρεσίες. Όλα τα εργοστάσια κατασκευής αυτοκινήτων στην Ευρώπη ανέστειλαν την λειτουργία τους. Ακόμη και στις ΗΠΑ σταμάτησε η παραγωγή.

Ανοίγουν τα εργοστάσια

Τώρα όμως που πέρασε το πρώτο κύμα της πανδημίας, τα εργοστάσια προετοιμάζονται για να ανοίξουν πάλι τις γραμμές παράγωγης τους έστω και με περιορισμένη δυναμικότητα, λόγω της έλλειψης προσωπικού και της ακύρωσής εκατοντάδων χιλιάδων παραγγελιών.

Η διαμόρφωση του πίνακα των πωλήσεων των καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων για το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς αποτυπώνει την δραστική επίδραση των περιοριστικών μέτρων. Τουλάχιστον οφείλουμε να παραδεχθούμε ότι η έγκαιρη ενεργοποίηση των μέτρων έσωσε ανθρώπινες ζωές και περιόρισε την μετάδοση της πανδημίας που έχει επηρεάσει την ζωή των κάτοικων στις περισσότερες χώρες του κόσμου.

Το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς που θα θυμόμαστε για πάντα πουλήθηκαν στην Ελλάδα 21.392 καινούργια αυτοκίνητα ενώ το αντίστοιχο περσινό διάστημα είχαν ταξινομηθεί 26.289 αυτοκίνητα. Η πτώση του όγκου των πωλήσεων αγγίζει το 18,6%.



Μεγάλες δυσκολίες

Όλες οι μάρκες αντιμετώπισαν μεγάλες δυσκολίες και ανασταλτικούς παράγοντες. Μέσα σε 18 ημέρες εμφανίσθηκαν πολλά προβλήματα: Μειώθηκε δραματικά ο αριθμός των δημοσίων υπαλλήλων στις υπηρεσίες εκτελωνισμού, έκδοσης πινακίδων και έκδοσης νέων διπλωμάτων. Οι ολοκλήρωση της διαδικασίας για την αγορά του αυτοκινήτου γίνεται με ρυθμούς χελώνας. Η κίνηση στις εκθέσεις είναι σχεδόν ανύπαρκτη. Δεν μειώθηκε, εξαφανίστηκε από την δραστηριότητα των εταιρειών.

Μέσα σε αυτό το ζοφερό περιβάλλον με την μεγαλύτερη δυνατή δόση αβεβαιότητας για το μέλλον των εταιρειών, των εργασιακών σχέσεων και των αποδοχών, πορεύεται η αγορά των αυτοκινήτων.Μας παρηγοράει το γεγονός ότι αυτό ακριβώς συμβαίνει και σε πολλές χώρες. Στην Ευρώπη είναι κλειστά το 80% των καταστημάτων και στις ΗΠΑ το 70%.

Ευτυχώς, που καταφέραμε να μειώσουμε τις συνέπειες στην υγεία μας από την πανδημία και τις επιπλοκές που συνεχώς αυξάνονται σε αριθμό και μορφή.

Ένας υπάλληλος

Από τις 13 Μαρτίου, οι εκθέσεις που παραμένουν ανοικτές, λειτουργούν με ένα έως δυο υπαλλήλους. Δέχονται μόνο με ραντεβού, εφαρμόζουν όλα τα μέτρα προστασίας και διεκπεραιώνουν τις εργασίες για να παραδοθούν τα αυτοκίνητα που έχουν παραγγελθεί. Παίρνουν και νέες παραγγελίες από όσους είναι προνοητικοί και έχουν ανάγκη ένα καινούργιο αυτοκίνητο. Επίσης αυτοκίνητα αγοράζουν εκείνοι που τους το επιτρέπει η οικονομική τους κατάσταση και ενστερνίζονται την άποψη των αυτοκινητοβιομηχανιών ότι το πιο πιθανό είναι πως μετά την καταιγίδα τα αυτοκίνητα θα ακριβύνουν. 

Τα συνέργεια λειτουργούν κανονικά με ραντεβού αλλά η κίνηση είναι πολύ μικρή. Πρέπει όμως να παραμείνουν ανοιχτά για τις έκτακτες ανάγκες των αυτοκινήτων των πολιτών και των αυτοκινήτων των δημοσίων υπηρεσιών που κάνουν πολλά χιλιόμετρα κάθε ημέρα σε όλη των χωρά, μεταφέροντας υγειονομικό υλικό, τρόφιμα, προσωπικό κ.α.



Το χρώμα του συναγερμού

Την τελευταία ημέρα του Μαρτίου, διαμορφώθηκε η τελική απόδοση της αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων και στην Ελλάδα. Στον πίνακα κυριαρχεί το χρώμα του συναγερμού.

Διαβάστε στον πίνακα των πωλήσεων τις επιδόσεις και τις διακυμάνσεις όλων των μάρκων που εκπροσωπούνται στην ελληνική αγορά, το τρίμηνο Ιανουαρίου- Μαρτίου.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v