ΕΠΙΘΥΜΙΕΣΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Οδηγούμε τα νέα Fiat 500 Hybrid και Fiat Panda Hybrid

Δοκιμάζουμε τα πρώτα υβριδικά μοντέλα της ιταλικής φίρμας στους δρόμους της Ιταλίας.

Οδηγούμε τα νέα Fiat 500 Hybrid και Fiat Panda Hybrid

Αποστολή στην Ιταλία

Το 2020, είναι μια χρονιά σταθμός και για την Fiat. Η ιταλική μάρκα, εισέρχεται στην ηλεκτροκίνηση με δυο νέα προγράμματα τα οποία αναβαθμίζουν την εικόνα της και μας δίνουν την ευκαιρία να οδηγήσουμε φινετσάτα αυτοκίνητα με υψηλή τεχνολογία.

Το ένα πρόγραμμα περιλαμβάνει το λανσάρισμά των πρώτων ήπιων υβριδικών μοντέλων της γκάμας και το δεύτερο την παγκόσμια παρουσίαση του αμιγώς ηλεκτρικού 500e στην 90η Διεθνή Έκθεση της Γενεύης (5-15 Μαρτίου).

Πήγαμε στη Μπολόνια της Ιταλίας, καλεσμένοι της Fiat, για να οδηγήσουμε πρώτοι τα καινούργια υβριδικά μοντέλα της μάρκας τα Fiat 500 Hybrid και Fiat Panda Hybrid.

Η πρόσκληση έχει μεγάλη επαγγελματική αξία, γιατί η ιταλική μάρκα κάνει το ντεμπούτο της στην ηλεκτρική τεχνολογία και θέλει να ακούσει την άποψη μας για το εγχείρημα της.

Στο ιστορικό κέντρο της Μπολόνια, μέσα σε ένα επιβλητικό περιβάλλον, όπου τα ιστορικά κτίρια δεσπόζουν, οδηγήσαμε το νέο υβριδικό Fiat 500 και νοιώσαμε σαν πιονέροι της σύγχρονης εποχής, αφού κάθε στιγμή που πατούσαμε το γκάζι, γνωρίζαμε ότι το υβριδικό μοτέρ εκπέμπει μικρότερη ποσότητα ρύπων.

Προστατεύουμε το περιβάλλον, μειώνουμε την επιβάρυνση των κτιρίων με την θαυμάσια αρχιτεκτονική και δίνουμε ένα μήνυμα σε όλους για την ενίσχυση της προσπάθειας να σωθεί το περιβάλλον από την γιγάντια κλιματική αλλαγή.



Το νέο υβριδικό Fiat 500, μήκους 3,57 μ., που πήραμε για την δοκιμή λανσάρει και το νέο χρώμα του αμαξώματος Green Dew, μια απόχρωση που εκτιμούμε ότι θα αναδειχθεί περισσότερο στο λαμπρό ελληνικό φως.

Πίσω από το τιμόνι του ιταλικού αυτοκινήτου με το μοναδικό στυλ - μαζί με το Mini είναι το απόλυτο δίδυμο σχεδιαστικής υπέρβασης που αντέχει στο χρόνο - δοκιμάσαμε τις ικανότητες του νέου ήπιου υβριδικού συστήματος παραγωγής ενέργειας.

Αποδοτικός και οικονομικός κινητήρας

Το μικρό ιταλικό τρίπορτο αυτοκίνητο, κινήθηκε με χαρακτηριστική ευκολία στους στενούς δρόμους. Το νέο μοτέρ, ίσα που ακουγόταν ακόμη και στο ρελαντί. Μάθαμε ότι η νέα τεχνολογία μείωσε τον θόρυβο της τρικύλινδρης μονάδας και βελτίωσε την παροχή της ισχύος.

Οι 70 ίπποι δεν είναι η πιο απολαυστική δόση αλλά για το αστικό περιβάλλον είναι ότι πρέπει. Από φανάρι σε φανάρι κινείται με καλό ρυθμό και στον αυτοκινητόδρομο βλέπεις υψηλές ταχύτητες, χωρίς να πιέσεις τον μικρό κινητήρα. Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 13,8΄΄ και τελική ταχύτητα 167 χλμ./ώρα.

Αν και δεν μας ενημέρωσαν οι Ιταλοί, έκαναν παρεμβάσεις στις αναρτήσεις και στο πλαίσιο για να βελτιωθεί η οδική συμπεριφορά και η αίσθηση που δίνει τον οδηγό και στους επιβάτες το φινετσάτο αυτοκίνητο.

Οι Ιταλοί μηχανικοί όταν θέλουν βάζουν τα γυαλιά σε όλους τους συνάδελφους τους, και όπως φαίνεται τώρα ήθελαν να δείξουν την πραγματική τους αξία και την εφευρετικότητα τους. Μάθαμε, ότι η νέα ήπια υβριδική μονάδα (Mild Hybrid), απαρτίζεται από έναν καινούργιο ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης τριών κυλίνδρων της σειρας FireFly 1.0 70 ίππων, ένα ηλεκτρικό μοτέρ BSG και μια μπαταρία λιθίου 12 Volt.

Το σύστημα BSG είναι τοποθετημένο απευθείας στον κινητήρα. Το σύστημα ανανεώνει την ενέργεια κατά τη διάρκεια της πέδησης και της επιβράδυνσης, το αποθηκεύει σε μια μπαταρία λιθίου χωρητικότητας 11 Ah και το χρησιμοποιεί με μέγιστη ισχύ 3.600 W για να επανεκκινήσει τον κινητήρα σε λειτουργία Stop & Start και να τον βοηθήσει κατά την επιτάχυνση.

Αυτή η τεχνολογία επιτρέπει την απενεργοποίηση της μηχανής εσωτερικής καύσης, ακόμη και σε ταχύτητες κάτω από 30χλμ./ώρα.

Η μονάδα πρόωσης Mild Hybrid στις τελευταίες εκδόσεις Panda και 500 Hybrid Launch Edition συνδυάζεται με νέο χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.



Σε σύγκριση με την έκδοση 1.2 69 ίππων Fire, η έκδοση Mild Hybrid βελτιώνει την απόδοση καυσίμου, μειώνοντας έτσι τις εκπομπές CO2 κατά μέσο όρο κατά 20% και έως και 30% για το Panda Cross. Στο Fiat 500 Hybrid, η μέση εργοστασιακή κατανάλωση είναι 3,9 λίτρα/100χλμ. Εκπομπές CO2 88 γραμ./χλμ.

Εξασφαλίζει επίσης ένα καλύτερο επίπεδο άνεσης οδήγησης χάρη στο σύστημα BSG, το οποίο συμβάλει στην αθόρυβη επανεκκίνηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης χωρίς έντονη δόνηση σε λειτουργία Stop & Start. Ανάλογες βελτιώσεις σημειώσαμε και στη δοκιμή του υβριδικού Fiat Panda.

Οικολογικά καθίσματα

Η οικολογική προσέγγιση έφτασε μέχρι το υλικό επένδυσης των καθισμάτων. Η ταπετσαρία των καθισμάτων κατασκευάζεται εν μέρει με την Seaqual Yarn, η ύφανση της οποίας παράγει ειδικό υλικό πιστοποιημένο από την Seaqual Initiative, το οποίο προέρχεται από ανακυκλωμένο πλαστικό: το 10% προέρχεται από τη θάλασσα και το 90% από τη γη.

Το Seaqual Yarn παράγεται με τη μετατροπή πλαστικών που συλλέγονται από τη θάλασσα σε νιφάδες τερεφθαλικού πολυαιθυλενίου. Αυτές οι νιφάδες χρησιμοποιούνται έπειτα στο νήμα από το οποίο κατασκευάζονται τα υφάσματα. Στη φάση της ύφανσης, ο θαλάσσιος πολυεστέρας αναμειγνύεται με άλλες φιλικές προς το περιβάλλον, φυσικές, ανακυκλωμένες ή ανακτημένες ίνες. Αυτή η πράσινη διαδικασία ολοκληρώνεται με την εφαρμογή βαφών και φιλικών προς το περιβάλλον φινιρισμάτων που βασίζονται στην εξοικονόμηση νερού και ενέργειας. Η Fiat συνεργάζεται με την Seaqual Initiative για τη στήριξη των καθαρισμών των ωκεανών για να αναλάβει δράση εναντίον των απορριμμάτων της θάλασσας.

Ηγέτες στα αστικά μοντέλα

Μάθαμε και για τις επιτυχίες των Fiat 500 και Fiat Panda στο στιβο των πωλήσεων: Οι Fiat και Abarth διέθεσαν στην περιοχή ΕΜΕΑ το 2019 739.000 αυτοκίνητα με αύξηση στις λιανικές πωλήσεις +10% στην Ιταλία και +5% στην Ευρώπη. Συνολικά πουλήθηκαν 185.000 Fiat Panda εκ των οποίων το 25% αφορά στην έκδοση City Cross (αντίστοιχη με αυτή που οδηγήσαμε στην εκδήλωση). Το Fiat 500 ξεπέρασε τα 6 εκ. μονάδες, εκ των οποίων τα 2,2 εκ. αφορούν στη νέα γενιά που παρουσιάστηκε το 2017. Αντίστοιχα οι πωλήσεις όλων των γενιών του Panda ξεπέρασαν τα 7,8 εκ. Τα Fiat 500 και Panda αποτελούν διαχρονικά τους ηγέτες στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης στην Ευρώπη. Με συνολικές πωλήσεις 375k/έτος απολαμβάνουν το υψηλότερο loyalty rate στην κατηγορία. Παράλληλα η Abarth πέτυχε ρεκόρ πωλήσεων με 21.000 μονάδες.



Τα 500 και Panda Hybrid εισάγουν την Fiat στην εξηλεκτρισμένη αυτοκίνηση με δύο προτάσεις που καλύπτουν τόσο το ξεχωριστό στιλ (500), όσο και την πρακτικότητα και ευχρηστία (Panda). Προσφέρουν μειωμένο κόστος χρήσης και χαμηλότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Μάθαμε ότι η αύξηση στις τιμές θα είναι περίπου 600 ευρώ. Αυτή η διαφορά καλύπτεται σε ένα χρόνο από την μείωση στη κατανάλωση και την επιβάρυνση στα τέλη κυκλοφορίας.

Στα μέσα Φεβρουάριου έρχεται το Fiat 500 Hybrid και στον Μάρτιο το Fiat Panda Hybrid.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

"Μόνο αυτός που δεν τραβάει κουπί έχει χρόνο να ταρακουνήσει τη βάρκα."

Ζαν-Πωλ Σαρτρ, Γάλλος φιλόσοφος

  • 1973 - 3.000 φοιτητές οχυρώνονται στη Νομική Σχολή της Αθήνας και διαδηλώνουν από την ταράτσα του κτιρίου με συνθήματα κατά της χούντας.

© 2002-2020 MEDIA2DAY