Νέο MINI Cooper SE: Με την δύναμη του ηλεκτρισμού 

Το νέο MINI Cooper SE προσφέρει οικολογική μετακίνηση σε συνδυασμό με διασκεδαστική οδήγηση.
Νέο MINI Cooper SE: Με την δύναμη του ηλεκτρισμού

Η χαρά της οδήγησης που προσφέρει το MINI δεν περιγράφεται με λόγια. Είναι σαν να οδηγείς ένα καρτ με εξοπλισμό άνεσης. Από τα πρώτα μέτρα νοιώθεις το στιβαρό πλαίσιο, απολαμβάνεις το κοφτερό τιμόνι και μόλις έρθει η στροφή, πλασάρεις το πολυτελές βρετανικό αυτοκίνητο με απίστευτη ευκολία.

Η ηλεκτροκίνηση απασχολεί και την μάρκα που λατρεύουν οι οπαδοί της οδηγοκεντρικής οδήγησης. Η πρώτη της δημιουργία έχει σαν αντικείμενο την εξέλιξη του τρίθυρου MINI. Σύντομα, θα κυκλοφορούμε στην πόλη με το αθόρυβο ηλεκτρικό MINI, μηδενικών ρύπων.

Οι Βρετανοί, αναζήτησαν τις καλύτερες επιλογές για να ολοκληρώσουν την ηλεκτρική εκδοχή του αυτοκίνητου που είναι κοντά μας πάνω από 60 χρόνια.

Πρόκειται για το νέο MINI Cooper SE, που προσφέρει οικολογική μετακίνηση σε συνδυασμό με διασκεδαστική οδήγηση, εκφραστική σχεδίαση και πολυτελή ποιότητα. Το πρώτο, πλήρως ηλεκτροκίνητο μοντέλο της βρετανικής μάρκας, διακρίνεται για την  άμεση απόκριση του ηλεκτροκινητήρα 184 ίππων, το ειδικά σχεδιασμένο σύστημα εμπρόσθιας κίνησης και το καινοτόμο σύστημα δυναμικής οδήγησης με έλεγχο ολίσθησης των τροχών κοντά στον ενεργοποιητή (wheel slip limiting close to the actuator).

Επιτάχυνση 0 – 60 χλμ./ώρα σε 3,9 ΄΄και  0 – 100 χλμ./ώρα σε 7,3΄΄. Το αυτοκίνητο μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα έως 150 χλμ./ώρα στο δρόμο ταχείας κυκλοφορίας – ένα όριο που καθιερώθηκε για τεχνικούς λόγους απόδοσης.

Η ανάκτηση ενέργειας μπορεί να ρυθμίζεται σε δύο επίπεδα έντασης, για ξεχωριστή ‘one-pedal’ αίσθηση.

Η ειδική μπαταρία ιόντων λιθίου παρέχει αυτονομία 235 – 270 χλμ. Η μπαταρία είναι χαμηλά τοποθετημένη στο πάτωμα, ώστε να μην περιορίζεται η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών συγκριτικά με του 3θυρου MINI με συμβατικό κινητήρα.



Φορτίζεται σε οικιακή πρίζα, επιτοίχιο πίνακα ή δημόσιους σταθμούς φόρτισης, εφικτή ταχεία φόρτιση από πηγή συνεχούς ρεύματος (DC) ισχύος έως 50 kW.

Ο ηλεκτροκινητήρας δεν είναι απλά μικρότερος αλλά και σημαντικά ελαφρύτερος από ένα κινητήρα καύσης, συμβάλλοντας στην ισορροπημένη κατανομή φορτίου.

Σε συνδυασμό με το χαμηλότερο κέντρο βάρους, αυτό αυξάνει την ευελιξία του ηλεκτροκίνητου μοντέλου, καθιστώντας το ελεγχόμενο ακόμα και στις στροφές με υψηλή ταχύτητα.

Το νέο MINI Cooper SE προσφέρει επίσης αξιόπιστο κράτημα, κάτι στο οποίο συμβάλλει και η θέση της μπαταρίας υψηλής τάσης. Αυτή τοποθετείται βαθιά στο πάτωμα του οχήματος, ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα και κάτω από τα πίσω καθίσματα. Λόγω αυτής της διάταξης, δεν περιορίζεται ο ωφέλιμος χώρος αποσκευών συγκριτικά με τις εκδόσεις με συμβατικούς κινητήρες.

Όπως στο 3θυρο ΜΙΝΙ με κινητήρα καύσης, ο χώρος αποσκευών πίσω από την πίσω πόρτα είναι 211 λίτρα, και μπορεί να φτάσει στα 731λιτρα με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλωμένες. Η μοναδική μετρήσιμη διαφορά, προκειμένου να διασφαλίζεται η σχετική απόσταση από το έδαφος για τη μπαταρία που τοποθετείται στο πάτωμα του οχήματος, το αμάξωμα του νέου MINI Cooper SE βρίσκεται περίπου 18 χιλ. ψηλότερα σε σχέση με το μοντέλο με συμβατικό σύστημα κίνησης.

Δοκιμές στο δρόμο

Οι δοκιμές στο δρόμο σε πραγματικές συνθήκες παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον γιατί δείχνουν τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Η μάρκα, διοργάνωσε ένα ταξίδι από το Αμβούργο μέχρι το νησί Sylt της Βόρειας Θάλασσας.

Χάρη στην τελευταία τεχνολογία κυψελών μπαταριών, το νέο MINI Cooper SE κατάφερε να ολοκληρώνει το ταξίδι μετ’ επιστροφής, χωρίς στάση για επαναφόρτιση.

Στη Β. Γερμανία, στις παραλίες της ακτογραμμής, μιας περιοχής, οι περισσότεροι χαιρετούν με τη λέξη “moin” (γεια) οποιαδήποτε ώρα της ημέρας. Υπάρχει πάντα σχεδόν μία αναζωογονητική αύρα και πολλές ανεμογεννήτριες που συμβάλλουν σημαντικά στην παραγωγή ενέργειας.



Το ταξίδι μέχρι το Sylt, ξεκίνησε με πλήρως φορτισμένη μπαταρία και με αποσκευές για ένα Σαββατοκύριακο. Οδηγώντας μία διαδρομή περίπου 200 χλμ. βγαίνεις από τα όρια της πόλης του Αμβούργου και κατευθύνεσαι προς το τουριστικό θέρετρο που βρίσκεται στην πάνω αριστερή πλευρά του χάρτη της Γερμανίας.

Το πλήρως ηλεκτρικό MINI δεν θα χρειαστεί να καταναλώσει δικά του ενεργειακά αποθέματα στο τελευταίο σκέλος του ταξιδιού. Στο Niebüll, φορτώνεται στο συρμό Sylt Shuttle του Γερμανικού σιδηροδρομικού δικτύου (German Rail). Ο συρμός τρίζει έντονα καθώς κινείται σε μία μονή σιδηροδρομική γραμμή κατά μήκος του Φράγματος Hindenburg. Οι υγροβιότοποι εκτείνονται για πολλά χιλιόμετρα συνεχόμενα δεξιά και αριστερά, ενώ οι υπόλοιπες κιλοβατώρες που είναι αποθηκευμένες στη μπαταρία του νέου MINI Cooper SE μπορούν να αξιοποιηθούν για μία βόλτα γνωριμίας με το νησί.

Όπως είναι φυσικό, το Sylt διαθέτει ενεργειακή επάρκεια. Και αντίθετα με πολλά άλλα είδη, η ενέργεια δεν είναι πιο ακριβή από όσο στην ηπειρωτική χώρα. Το πιο πολύτιμο αγαθό εδώ είναι ο χρόνος. Αξίζει να απολαμβάνεις το κάθε λεπτό στο βορειότερο νησί της Γερμανίας. Και ο καλύτερος τρόπος για να απολαύσεις αυτό το χρόνο είναι να περιηγηθείς στον εκπληκτικό κόσμο των αμμόλοφων. Δεν υπάρχουν ηλεκτρικές πρίζες για πολλά χιλιόμετρα, αλλά η ενέργεια που παράγεται από τα κύματα και τον άνεμο κάνει αισθητή την παρουσία της.

Και όσοι θέλουν να γνωρίσουν το Sylt πρέπει να βιώσουν και τις δύο πλευρές του νησιού. Υπάρχει ένα τοπίο αμμόλοφων με ατελείωτα χιλιόμετρα από αμμώδεις παραλίες που εκτείνονται από το Hörnum νότια μέχρι τη γλώσσα ξηράς “Elbow” μετά από το List στο βορρά. Επίσης, υπάρχει η πλευρά του νησιού που συνορεύει με τους υγροβιότοπους και τα λιβάδια με την οργιώδη βλάστηση, η μοντέρνα Χανσεατική πόλη Keitum και γραφικά λιμάνια όπως το Munkmarsch. Οι πολυσύχναστοι δρόμοι της πρωτεύουσας του νησιού Westerland, τα στιλάτα μπαρ και τα παραδοσιακά εστιατόρια του Kampen, και το ανέγγιχτο φυσικό τοπίο του Morsum Cliff είναι ιδανικά για εξερεύνηση με τα πόδια, την ώρα που το MINI Cooper SE είναι συνδεδεμένο στο ηλεκτρικό δίκτυο για να φορτίσει τις μπαταρίες του εν όψει της επιστροφής. 3,5 ώρες σύνδεσης σε έναν επιτοίχιο φορτιστή είναι αρκετές για μία πλήρη φόρτιση –αλλά κανείς δεν θέλει να βιάζεται στο Sylt.

Μία συμβατική, οικιακή ηλεκτρική πρίζα είναι επίσης αρκετή. Και εάν τύχει να βιάζεστε τρομερά, η μπαταρία του νέου MINI Cooper SE επαναφορτίζεται στο 80% σε ένα σταθμό ταχείας φόρτισης ισχύος έως 50 kW, σε 35 λεπτά μόνο. Οι περισσότεροι επισκέπτες δεν χορταίνουν ποτέ τον αναζωογονητικό αέρα στη Βόρεια Θάλασσα. Γι’ αυτό, επιλέγουν μία παράκαμψη για το ταξίδι επιστροφής τους. Από το List, ένα ferry επιστρέφει τους ταξιδιώτες στην ηπειρωτική χώρα. Κάνει μία στάση στο νησί Rømø της Δανίας.



Ένας σταθμός φόρτισης είναι εγκατεστημένος στο “Sylt Express” ώστε το MINI Cooper SE να μπορεί φορτίσει πλήρως τη μπαταρία του εν πλω. Ο διάπλους διαρκεί 40 λεπτά – που είναι επαρκής χρόνος.

Η πρόσθετη φόρτιση με ηλεκτρική ενέργεια περιλαμβάνεται στα ναύλα του διάπλου. Με γεμάτες τις μπαταρίες του, κυριολεκτικά και μεταφορικά, το MINI Cooper SE ρολάρει στο δρόμο που συνδέει το Rømø με την ηπειρωτική χώρα και στη συνέχεια κατευθύνεται νότια, στο σύνορο μεταξύ Δανίας και Γερμανίας. Το πλήρως ηλεκτρικό όχημα λειτουργεί πολύ οικονομικά στο GREEN+ drive mode. Η αυτονομία του μπορεί να αυξηθεί όταν βελτιστοποιηθεί η απόκριση του γκαζιού με γνώμονα τη μέγιστη απόδοση και απενεργοποιηθούν τα συστήματα θέρμανσης και κλιματισμού (A/C). Λίγο πριν τη λωρίδα στάθμευσης του αυτοκινητόδρομου Dithmarscher Geest, μία θαυμάσια παρατεταμένη δεξιά στροφή σε μία μικρή ανηφόρα ενθαρρύνει για υψηλότερες ταχύτητες. Tο χαμηλό κέντρο βάρους του οχήματος σημαίνει ότι το MINI Cooper SE αγκαλιάζει το δρόμο για άριστο κράτημα. Στην κατηφόρα από τη γέφυρα μέχρι το κανάλι μεταξύ Β. Θάλασσας και Βαλτικής, οι μπαταρίες μπορούν να ανακτήσουν μέρος της ενέργειας που καταναλώθηκε.

Το αυτοκίνητο συνεχίζει το ταξίδι του μέχρι το κέντρο του Αμβούργου. Ένα πολύχρωμο κύμα από φώτα κατά μήκος της οδού Reeperbahn δημιουργεί την εντύπωση ότι η ηλεκτρική ενέργεια είναι ανεξάντλητη. Όμως συμβαίνει το αντίθετο, καθώς ήρθε η ώρα που το MINI Cooper SE χρειάζεται επαναφόρτιση. Ευτυχώς, η Χανσεατική πόλη διαθέτει ικανό αριθμό σταθμών φόρτισης και, με λίγη τύχη, είναι εύκολο να βρεις να παρκάρεις σε ένα χώρο με σημείο φόρτισης, κοντά στο λιμάνι. Ποτέ δεν ξέρεις, ίσως ο οδηγός να θέλει να αναπνεύσει λίγο περισσότερο φρέσκο, θαλασσινό αέρα.

Η τιμή του καθορίστηκε στα 33.900 ευρώ. Το δίκτυο δέχεται παραγγελίες. Τα πρώτα αυτοκίνητα θα παραδοθούν τον Μάρτιο 2020.

Το περιμένουν μοναδικές εκδρομές στη πιο όμορφη χώρα του κόσμου, με τις απίστευτης ομορφιάς παράλιες. Σκεφθείτε, το αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο να κινείται στις παράλιες της Πάρου και στα μοναδικής αισθητικής μέρη της Σαντορίνης.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v