Το νέο Ford Puma ανατρέπει τα δεδομένα

Το νέο Puma θα είναι διαθέσιμο αποκλειστικά με ήπια υβριδική τεχνολογία «mHEV», βασισμένη στον γνωστό turbo βενζινοκινητήρα 1.0L EcoBoost.
Το νέο Ford Puma ανατρέπει τα δεδομένα

Η Ford ανακοίνωσε πέρσι ότι όλα τα μοντέλα της που θα λανσαριστούν από το νέο Focus και μετά θα περιλαμβάνουν μία ηλεκτροκίνητη έκδοση, με το νέο Puma είναι το πρώτο από 14 εξηλεκτρισμένα οχήματα που θα λανσαριστούν από τη Ford μέχρι το τέλος της φετινής χρονιάς.

Έτσι, οι αγοραστές του νέου κόμπακτ crossover μοντέλου θα είναι από τους πρώτους που θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν τα οφέλη της προηγμένης, ήπιας υβριδικής αρχιτεκτονικής της Ford, η οποία είναι προσαρμοσμένη ώστε να βελτιώνει την οικονομία, την απόκριση, τις επιδόσεις και συνολικά την απολαυστική οδηγική εμπειρία.

Η τεχνολογία EcoBoost Hybrid 48-Volt αναβαθμίζει τον βενζινοκινητήρα 1.0 EcoBoost του νέου Puma με μία ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) 11.5 kW που παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα. Αντικαθιστώντας τον στάνταρ εναλλάκτη, το σύστημα BISG επιτρέπει την ανάκτηση και αποθήκευση της ενέργειας που συνήθως χάνεται κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα σε μία αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου των 48 Volt.

Το σύστημα BISG λειτουργεί και σαν μοτέρ μέσω διαρκούς συνεργασίας με τον κινητήρα, χρησιμοποιώντας την αποθηκευμένη ενέργεια τόσο για την παροχή πρόσθετης ροπής υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης και επιτάχυνσης, όσο και για τη λειτουργία των περιφερειακών ηλεκτρικών συστημάτων του οχήματος.



Απόδοση έως 125 ίππους

Διαθέσιμο σε εκδόσεις με απόδοση 125 και 155 ίππων, το ευφυές, αυτορυθμιζόμενο ήπιο υβριδικό σύστημα παρακολουθεί συνεχώς τη λειτουργία του αυτοκινήτου, ώστε να προσδιορίζει το χρόνο και το βαθμό φόρτισης της μπαταρίας προκειμένου να εξασφαλίζεται η βέλτιστη χρήση της αποθηκευμένης ενέργειας.

Στη πράξη, το σύστημα εφαρμόζει τις παρακάτω στρατηγικές:

• “Υποκατάσταση ροπής”, που αξιοποιεί την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα του BISG για να προσφέρει ροπή έως 5 χλγμ. μειώνοντας έτσι το απαιτούμενο φορτίο του βενζινοκινητήρα. Στόχος είναι η βελτίωση της οικονομίας καυσίμου έως και 9%, σύμφωνα με τις αναλύσεις της εταιρείας που βασίζονται στο πρωτόκολλο WLTP. Η “Υποκατάσταση ροπής” συμβάλλει στην επίτευξη εκπομπών CO2 από 124 γραμ./χλμ. και κατανάλωσης από 5,4 λίτρα/100χλμ. για την έκδοση των 125 ίππων στον WLTP (από 96 γραμ./χλμ και 4,2 λίτρα/100χλμ. - NEDC), καθώς και εκπομπών CO2 από 126 γραμ./χλμ και κατανάλωσης από 5,5 λίτρα/100χλμ για την έκδοση των 155 ίππων (από 99 γραμ./χλμ. και 4,4 λίτρα/100χλμ - NEDC).

• “Υποβοήθηση ροπής”, που αξιοποιεί για ακόμα καλύτερες επιδόσεις την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα του BISG, ώστε να αυξηθεί η συνολική διαθέσιμη ροπή της μονάδας ισχύος έως και 20 Nm πάνω από το επίπεδο που διαθέτει από μόνος του ο βενζινοκινητήρας σε πλήρες φορτίο -και να προσφέρεται μέχρι 50% περισσότερη ροπή στις χαμηλότερες στροφές- για καλύτερες επιδόσεις

Το σύστημα BISG, επέτρεψε επίσης στους μηχανικούς της Ford να μειώσουν τη σχέση συμπίεσης του 1.0 EcoBoost κινητήρα χρησιμοποιώντας παράλληλα ένα μεγαλύτερο υπερσυμπιεστή. Έτσι, περιορίζεται η υστέρηση στην απόκριση (turbo-lag) μέσω της παραπανήσιας ροπής του ηλεκτροκινητήρα που επιτρέπει στον κινητήρα εσωτερικής καύσης να περιστρέφεται ταχύτερα διατηρώντας έτσι ψηλά την πίεση στο τούρμπο.

Ακαριαία αντίδραση

Το BISG επανεκκινεί τον κινητήρα σε περίπου 300 χιλ. του δευτερολέπτου – όσο διαρκεί το ανοιγόκλειμα του ματιού. Αυτό επιτρέπει στην τεχνολογία Auto Start-Stop του νέου Puma EcoBoost Hybrid να λειτουργεί σε ένα ευρύτερο φάσμα σεναρίων για ακόμα μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου, συμπεριλαμβανομένων των περιπτώσεων που το όχημα ρολάρει για να σταματήσει με ταχύτητα κάτω από 15 χλμ./ώρα ή ακόμα και με επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο με το πεντάλ του συμπλέκτη πατημένο.

Επιπλέον, οι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν εκδόσεις μέσα από την προηγμένη γκάμα κινητήρων βενζίνης (Ford EcoBoost) και ντίζελ (Ford EcoBlue) που υποστηρίζονται από λειτουργία Auto Start-Stop, για μειωμένο λειτουργικό κόστος και 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο.

Ο κινητήρας 1.0 EcoBoost των 125 ίππων θα εξασφαλίζει εκπομπές CO2 από 131 γραμ./χλμ. και κατανάλωση 5,7 λίτρα/100χλμ. σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP (από 103 γραμ./χλμ  και 4,5 λίτρα/100χλμ. - NEDC) ενώ αργότερα μέσα στη χρονιά θα διατίθεται με ένα νέο, επτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που θα προσφέρει ομαλές αλλαγές ταχυτήτων για βελτιστοποιημένη, αθόρυβη λειτουργία και κατανάλωση.

Απενεργοποίηση κυλίνδρου

Τα κινητήρια σύνολα 1.0 EcoBoost και EcoBoost Hybrid διαθέτουν επίσης το πρώτο στην αυτοκινητοβιομηχανία σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρου της Ford για τρικύλινδρο κινητήρα, που θέτει αυτόματα εκτός λειτουργίας τον έναν κύλινδρο όταν δεν είναι απαραίτητη όλη η ισχύς, όπως συμβαίνει στο ρολάρισμα ή στο ταξίδι με χαμηλό φορτίο. Το σύστημα μπορεί να απενεργοποιεί και να ενεργοποιεί εκ νέου τον έναν κύλινδρο μέσα σε 14 χιλ. του δευτερολέπτου.

Η έκδοση ντίζελ 1.5 EcoBlue με απόδοση 120 ίππων θα λανσαριστεί επίσης αργότερα μέσα στη χρονιά προσφέροντας γραμμική απόδοση τόσο της ισχύος όσο και της ροπής. Η συγκεκριμένη έκδοση προβλέπεται να έχει εκπομπές CO2 από 117 γραμ./χλμ. και κατανάλωση από 4,5 λίτρα/100χλμ. στον WLTP (από 99 γραμ./χλμ. και 3,8 λίτρα/100χλμ - NEDC).

Ανάμεσα στις καινοτόμες τεχνολογίες του 1.5 EcoBlue κινητήρα ξεχωρίζουν: Μία ενσωματωμένη πολλαπλή εισαγωγής για βελτιστοποιημένη αναπνοή κινητήρα. Υπερσυμπιεστή χαμηλής αδράνειας για ταχύτερη και πιο ελεγχόμενη απόκριση. Σύστημα ψεκασμού καυσίμου υψηλής πίεσης, που προσφέρει πιο άμεση απόκριση, πολιτισμένη λειτουργία και ακρίβεια. 



Τρία προφίλ οδήγησης

Η οδηγική απόλαυση αναβαθμίζεται με την τεχνολογία επιλέξιμων προφίλ της Ford (Normal, Eco, Sport, Slippery και Trail) που επιτρέπει στους οδηγούς να ρυθμίζουν τόσο την απόκριση του γκαζιού, όσο και εκείνη των συστημάτων πρόσφυσης και ελέγχου της ευστάθειας του αμαξώματος. Μέσω των διαθέσιμων προγραμμάτων καθορίζεται επίσης και το πότε αλλάζει σχέση το κιβώτιο στις αυτόματες εκδόσεις, προσφέροντας έτσι καλύτερη απόδοση σε ποικίλα οδηγικά σενάρια.

Το νέο Puma βελτιστοποιεί περαιτέρω την καταξιωμένη αρχιτεκτονική της κατηγορίας Β της Ford, που ως γνωστόν προσφέρει κορυφαία συμπεριφορά και στο Ford Fiesta. Η νέα και πιο άκαμπτη πίσω ανάρτηση, τα μεγαλύτερα αμορτισέρ, τα πιο άκαμπτα σιλεντμπλόκ και τα βελτιστοποιημένα top mounts της ανάρτησης έχουν ως αποτέλεσμα τη μείωση των τριβών και την αύξηση της ακαμψίας του πλαισίου δημιουργώντας έτσι ένα αυτοκίνητο με κορυφαία για την κατηγορία του συμπεριφορά.

Το νέο Puma που θα λανσαριστεί στη χώρα μας στο τέλος Ιανουαρίου, έρχεται να προστεθεί στην ολοένα και πιο διευρυμένη γκάμα SUV και Crossover προτάσεων της Ford στην Ευρώπη, στα οποία περιλαμβάνονται τα Fiesta Active, Focus Active, EcoSport, το νέο Kuga, το Edge, καθώς και το νέο Explorer Plug-In Hybrid.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v