SPECIALSΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ

Ο Δαυίδ, ο Γολιάθ και η μπίρα

Μια τολμηρή καμπάνια της ζυθοποιίας ΕΖΑ ανοίγει τη συζήτηση για τον ανταγωνισμό ανάμεσα σε κολοσσούς και εγχώριες προσπάθειες.

Ο Δαυίδ, ο Γολιάθ και η μπίρα

Τολμηρή, ίσως ακόμη και προκλητική, η καμπάνια της Ελληνικής Ζυθοποιίας Αταλάντης για τις ελληνικές μπίρες τσαλακώνει επιδεικτικά την πολιτική ορθότητα και στρέφεται ευθέως κατά των πανίσχυρων, πολυεθνικών ανταγωνιστών της.

Με τίτλο «διεκδικούμε χώρο για την Ελλάδα» η καμπάνια της ΕΖΑ αναδεικνύει τις ολιγοπωλιακές συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί εδώ και αρκετές δεκαετίες στην αγορά μπίρας. Κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης, ειδικές εκπτώσεις και πιέσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα για αποκλειστική διάθεση προϊόντων… αθέμιτες πρακτικές που λίγο πολύ όλοι υποψιαζόμασταν, όταν από το ψιλικατζίδικο της γειτονιάς, μέχρι την ταβέρνα στο πιο απομονωμένο νησί οι επιλογές μας για μπίρα ήταν δύο, ή-στην καλύτερη περίπτωση-… τρεις.

Κανείς δεν «έπεσε από τα σύννεφα» με τα στοιχεία που παρουσιάζει η ΕΖΑ. Αυτό που κάνει αίσθηση, ωστόσο, είναι ότι τολμά να καταγγείλει επωνύμως τους δύο πολυεθνικούς ομίλους που ελέγχουν την αγορά, κάτι που βλέπουμε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στον χώρο της επικοινωνίας των εταιριών.

Αποτελεί η νέα καμπάνια «χτύπημα κάτω από τη ζώνη»; Σε ένα γήπεδο που το «fairplay» μοιάζει με ανέκδοτο, η ΕΖΑ έχει κάθε ηθικό δικαίωμα να πει τα πράγματα με το όνομά τους και να διεκδικήσει την εφαρμογή κανόνων ισότιμου ανταγωνισμού. Ο «χώρος για την Ελλάδα» που διεκδικεί η ΕΖΑ δεν στηρίζεται σε έναν στείρο εθνοκεντρισμό, αλλά στο δικαίωμα κάθε εταιρείας, ξένης ή ελληνικής, να δραστηριοποιείται κάτω από τους ίδιους κανόνες.

Σήμερα η Ελλάδα καλείται να στηριχθεί στις δυνάμεις της και να μπει σε τροχιά πραγματικής ανάπτυξης. Για να γίνει αυτό υπάρχει μια προϋπόθεση. Να αλλάξουν όλα αυτά που δεν αφήνουν την πραγματική δυναμική της να απελευθερωθεί. Δεν είναι σίγουρο ότι η καμπάνια της ΕΖΑ θα αλλάξει τα δεδομένα στην αγορά. Τα συμφέροντα είναι μεγάλα και καλά εδραιωμένα. Ωστόσο, λειτουργεί σαν αφύπνιση για τους καταναλωτές, την κοινωνία και την Πολιτεία σε ένα ζήτημα που ξεπερνά την ταυτότητα της αυθεντικά ελληνικής μπίρας, σε ένα ζήτημα που αφορά την ίδια τη χώρα.

Πώς μπορούμε να είμαστε κοντά στις ελληνικές εταιρίες; Στηρίζοντάς τις στην προσπάθειά τους να εξασφαλίσουν συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού. Αυτό θα είναι για το καλό όλων μας.

SPONSORED LINKS

"Όταν πρόκειται για λεφτά, όλοι έχουν την ίδια θρησκεία."

Βολταίρος, 1694-1778, Γάλλος φιλόσοφος & συγγραφέας

  • 622 - Ολοκληρώνεται η φυγή του Μωάμεθ από τη Μέκκα στη Μεδίνα («Εγίρα»).
    787 - Ξεκινά τις εργασίες της η 7η Οικουμενική Σύνοδος (2η της Νίκαιας). Η Ειρήνη η Αθηναία αναστηλώνει τις εικόνες.
    1493 - Ο Χριστόφορος Κολόμβος αναχωρεί για το δεύτερο ταξίδι του στο Νέο Κόσμο.
    1664 - Η Ολλανδία παραδίδει το Νέο Άμστερνταμ στην Αγγλία. Το Νέο Άμστερνταμ μετονομάζεται σε Νέα Υόρκη.
    1706 - Σαξονία και Σουηδία υπογράφουν τη Συνθήκη του Άλτρανσταντ (άρθρο: Μεγάλος Βόρειος Πόλεμος).
    1828 - Ο Ιωάννης Καποδίστριας οργανώνει τα ταχυδρομεία.
    1852 - Παρουσιάζεται σε πτήση από το Παρίσι στην Τραπ το πρώτο αερόπλοιο από τον Ανρί Γκιφάρ .
    1908- Κηρύσσεται η Ένωση της Κρήτης με την Ελλάδα.
    1908- Κυκλοφορεί στην αγορά το μοντέλο Τ της Φορντ γνωστό και ως Tin Lizzie.
    1927- Ιδρύεται αυτόνομος οργανισμός διοίκησης του Λιμένα Πειραιώς, ο γνωστός ΟΛΠ.
    1948- Ίδρυση της αυτοκινητοβιομηχανίας Χόντα, στην Ιαπωνία.

© 2002-2018 MEDIA2DAY