Απίστευτη κι όμως αληθινή φαίνεται να είναι μία έρευνα, σύμφωνα με τα συμπεράσματα της οποίας οι αγορές μας εξαρτώνται από το φαινόμενο qwerty. Τι είναι αυτό, ρωτάτε; Τα έξι πρώτα γράμματα πάνω αριστερά στο πληκτρολόγιό σας, τα οποία φαίνονται να επηρεάζουν τις αγορές που κάνετε online, τα βίντεο που βλέπετε και τις ταινίες που αξιολογείτε θετικά ή αρνητικά.
Δύο ερευνητές μελέτησαν εκατομμύρια τίτλους προϊόντων απο βιβλία, ταινίες και άλλα προϊόντα από ιστοσελίδες όπως το Amazon, το YouTube ή το Rotten Tomatoes.
Σε εννέα από αυτές, όσα αντικείμενα είχαν μεγαλύτερο αριθμό γραμμάτων που βρίσκονται στη δεξιά πλευρά του πληκτρολογίου λάμβαναν καλύτερες κριτικές.
Μια πιθανή εξήγηση που δίνει η Ναόμι Μπάρον, καθηγήτρια στο πανεπιστήμιο της Ουάσινγκτον είναι ότι «ορισμένα γράμματα που εμφανίζονται στη συγκεκριμένη πλευρά του πληκτρολογίου όπως το y, u, i και το o συνηθίζεται να σχετίζονται με θετικότερες λέξεις».