Τα μοντέλα στις διαφημίσεις είναι ψεύτικα!

Σοκαρίστηκε κανείς; Δεν πιστεύουμε! Η Η&Μ δήλωσε, πριν από λίγες μέρες, πως τα τέλεια σώματα που βλέπετε στις διαφημίσεις μαγιό και εσωρούχων είναι φτιαγμένα σε ηλεκτρονικό υπολογιστή. Και δεν ήθελε ούτε για μια στιγμή να πιστέψουμε το αντίθετο.
Τα μοντέλα στις διαφημίσεις είναι ψεύτικα!
Ένα ακόμη λιθαράκι (θα μπορούσε κανείς να το πει και ογκόλιθο) έρχεται να προστεθεί στη μακροχρόνια συζήτηση σχετικά με το κατά πόσον τα τέλεια σώματα των μοντέλων που βλέπουμε στις διαφημίσεις υφίστανται στην πραγματικότητα.

Εκπρόσωπος τύπου της H&M δήλωσε στην σουηδική εφημερίδα Aftonbladet ότι για τις διαφημίσεις των μαγιό και των εσωρούχων της παγκοσμίου φήμης εταιρείας χρησιμοποιούνται σώματα φτιαγμένα σε ηλεκτρονικό υπολογιστή.

Το άρθρο που έκανε ταχύτατα τον γύρο του internet, αφού μεταφράστηκε από τα σουηδικά στα αγγλικά από το portal Jezebel περιείχε αποκλειστικές δηλώσεις του υπεύθυνου του γραφείου τύπου Hacan Andersson, ο οποίος δήλωσε: «παίρνουμε τις φωτογραφίες των ρούχων από μια κούκλα στο κατάστημα, και εν συνεχεία της δίνουμε ανθρώπινη εικόνα χρησιμοποιώντας ένα πρόγραμμα στον ηλεκτρονικό υπολογιστή».

Για την ακρίβεια, τα περισσότερα μοντέλα στο site της H&M είναι κατασκευασμένα στον ηλεκτρονικό υπολογιστή, και «εντελώς εικονικά», όπως παραδέχτηκε η εταιρεία.

Η H&M υπερασπίστηκε την τεχνική της, εξηγώντας ότι σχεδιάζουν ένα σώμα που μπορεί να αναδείξει καλύτερα τα ρούχα απ’ ότι ένας άνθρωπος –η λογική είναι η ίδια με εκείνη που θέλει τις κούκλες στις βιτρίνες να έχουν μάλλον εξωπραγματικές αναλογίες. Εν συνεχεία «ντύνουν» τα ψηφιακά μοντέλα με τα ρούχα που θέλουν να παρουσιάσουν, και τους προσθέτουν τα κεφάλια «κανονικών» μοντέλων.

Σύμφωνα με τον Andersson, αυτό διασφαλίζει ότι η προσοχή εστιάζεται στα ρούχα και όχι στα μοντέλα. Είναι, όμως, δύσκολο να μην προσέξεις πως όλα τα «μοντέλα» στο site έχουν ακριβώς την ίδια πόζα –αριστερό χέρι χαλαρό κάτω από την μέση, δεξί χέρι τεντωμένο και πρόσωπο που κοιτάζει ευθεία μπροστά– και τις ίδιες αναλογίες.

Η Nicole Christine, εκπρόσωπος τύπου της εταιρείας στις ΗΠΑ, δήλωσε στο ABC News ότι η H&M δεν είναι η μόνη που χρησιμοποιεί αυτή τη μέθοδο. «Δεν πρόκειται περί επιβολής προτύπου για ένα συγκεκριμένο σωματότυπο, και δεν πρέπει να εκλαμβάνεται ως τέτοια. Είναι απλώς μια τεχνική, και μάλιστα ευρύτατα διαδεδομένη σε ολόκληρη την βιομηχανία, για να δείξουμε τα ρούχα μας» εξήγησε, απαντώντας στην κριτική που δέχτηκε η εταιρεία μετά την δημοσίευση του επίμαχου άρθρου στην Aftonbladet.

«Λυπούμαστε πραγματικά αν κάποιος πίστεψε ότι τα εικονικά μανεκέν ήταν αληθινά σώματα. Αυτό είναι λάθος, και δεν ήταν ποτέ πρόθεσή μας. Θα συνεχίσουμε τις ενδοεταιρικές συζητήσεις σχετικά με το πώς μπορούμε να ξεκαθαρίσουμε αυτήν την πληροφορία προς τους πελάτες μας», κατέληξε.

Πηγή: Time.com
Η.Κ.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v