Facebook: Το νέο "περίπτερο" για τα περιοδικά (;)

Με τις πωλήσεις των έντυπων μέσων να πέφτουν δραματικά, η ανάγκη για νέα κανάλια κυκλοφορίας γίνεται επιτακτική. Και... εν αρχή ην Facebook.
Facebook: Το νέο περίπτερο για τα περιοδικά (;)
Σήμερα κιόλας εμφανίστηκε στα καταστήματα της Apple η λειτουργία Vanity Fair for the iPad. Έτσι, ο κάθε χρήστης του iPad μπορεί πλέον, πληρώνοντας μηνιαία συνδρομή ισότιμη με την αξία του έντυπου μηνιαίου περιοδικού, να διαβάζει το Vanity Fair μέσω του ολοκαίνουργιου media gadget της Apple. Μελλοντικές ηλεκτρονικές εκδόσεις του περιοδικού προβλέπεται, πάντως, να πωλούνται φθηνότερα.

Σύντομα, τόσο το Vanity Fair όσο και άλλα μεγάλης κυκλοφορίας περιοδικά, προβλέπεται να είναι διαθέσιμα απευθείας μέσω των newsfeeds του Facebook.

Η Synapse, μία μεσολαβήτρια εταιρία που αναλαμβάνει την προώθηση των συνδρομών για κορυφαίους εκδοτικούς οίκους περιοδικών, όπως οι Condé Nast, Hachette Filipacchi και Hearst, συνεργάζεται με την Alvenda, μία εταιρία που ειδικεύεται στις εφαρμογές αγορών μέσω Facebook, προκειμένου να βοηθήσει τους εκδότες να πωλούν συνδρομές απευθείας στις σελίδες του Facebook, αλλά και μέσω των newsfeeds που στέλνει τακτικά το συγκεκριμένο κοινωνικό δίκτυο. Οι πρώτες συνδρομές για περιοδικά μέσω Facebook προβλέπεται να εμφανιστούν τον Ιούλιο ή τον Αύγουστο.

Το περιοδικό Adage αναφέρει ότι τα εργαλεία που θα συνοδεύουν την εν λόγω εφαρμογή θα επιτρέπουν στους χρήστες να μοιράζονται άρθρα με φίλους, τα οποία θα μπορούν έπειτα να επεκταθούν σε δυναμικά pop-ups μέσω των newsfeed που λαμβάνει ο κάθε χρήστης του Facebook, γεμάτα διαφημίσεις και οδηγίες για το πώς μπορεί κανείς να γίνει συνδρομητής στο εκάστοτε περιοδικό.

«Οι καταναλωτές δεν θέλουν να φύγουν από εκεί που βρίσκονται στο διαδίκτυο, όπου κι αν είναι αυτό», λέει η Alix Hart, υπεύθυνη marketing της Synapse, στο AdAge. «Το Facebook είναι ένα μέρος στο οποίο, νομίζουμε, τον επόμενο χρόνο θα υπάρξουν όλο και περισσότερες ευκαιρίες προβολής των περιοδικών, με τρόπο οικείο προς τους καταναλωτές, οι οποίοι έτσι κι αλλιώς έχουν αρχίσει να μοιράζονται μεταξύ τους ύλη από διάφορα online περιοδικά πιο έντονα από ποτέ».

Αξιοσημείωτο είναι ότι το Facebook δεν θα διεκδικήσει μέρος των εσόδων τα οποία θα παραχθούν από αυτήν την εφαρμογή. Αυτό που δεν έχει διευκρινιστεί, ωστόσο, είναι το πόσες πληροφορίες θα αποκαλύπτει το Facebook στους εκδότες –ένα θέμα το οποίο εταιρίες όπως η Condé Nast αντιμετώπισαν με την Apple, η οποία δεν αποκαλύπτει στοιχεία –ονόματα και διευθύνσεις- όσων αγόρασαν τις εφαρμογές της συνδρομής για το iPhone ή το iPad τους. Παραμένει, επίσης, άγνωστο το πώς θα ενσωματωθεί το Facebook στην ψηφιακή αγορά περιοδικών, την οποία ανακοίνωσαν ορισμένοι εκδότες τον περασμένο Δεκέμβρη.

Σε κάθε περίπτωση, πρόκειται για μία έξυπνη κίνηση του περιοδικού τύπου, η οποία προβλέπεται να έχει μεγαλύτερη επιτυχία από τις ηλεκτρονικές εκδόσεις των περιοδικών για το iPad. Θα έχει, μάλιστα, ενδιαφέρον να δούμε πώς θα αντιδράσουν, σε αυτές τις εξελίξεις, εκδότες παραδοσιακών έντυπων μέσων, π.χ. εφημερίδων και βιβλίων.

Ε.Μ.
Πηγή:
Mashable.com
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v