Πώς η εμφάνιση του φαγητού επηρεάζει τη γεύση του

Ο εγκέφαλός μας παίζει περίεργα παιχνίδια και προφανώς ο τρόπος που σερβίρεται ένα φαγητό επηρεάζει άμεσα το πόσο το λαχταράμε – ή  όχι.
Πώς η εμφάνιση του φαγητού επηρεάζει τη γεύση του
Πολύς κόσμος λέει ότι δεν τον νοιάζει πώς σερβίρεται το φαγητό του, αρκεί να έχει καλή γεύση. Ωστόσο, πίσω από ένα καλό γεύμα κρύβονται πολλά περισσότερα από το να συνδυαστούν απλώς τα σωστά συστατικά.

Αρκετά πειράματα έχουν δείξει ότι ο τρόπος που σερβίρεται το φαγητό μας επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την εντύπωση που έχουμε για τη γεύση του.

Τα λευκά πιάτα ενισχύουν τις γλυκές γεύσεις, ενώ τα μαύρα πιάτα τις αλμυρές

Μελέτες έχουν δείξει ότι το χρώμα του πιάτου μπορεί να επηρεάσει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τη γεύση του φαγητού μας. Για να το ελέγξουν αυτό, οι ερευνητές έδωσαν μικρές μερίδες μους φράουλας σερβιρισμένες σε λευκά ή μαύρα πιάτα σε εθελοντές. Αποδείχθηκε ότι η μους που σερβίρεται σε λευκό πιάτο θεωρήθηκε πιο γλυκιά και νόστιμη. Από την άλλη πλευρά, τα μαύρα πιάτα τείνουν να τονίζουν πιο αλμυρές γεύσεις, και γι' αυτό συνήθως σερβίρεται πικρό ή πικάντικο φαγητό σε αυτά.

Τα κόκκινα ποτά έχουν πιο δυνατή γεύση

Ένα άλλο πείραμα έδειξε ότι το χρώμα του ποτού επηρεάζει τη γεύση του. Σε αυτό το πείραμα, σε όλους τους εθελοντές δόθηκε χυμός κερασιού που διέφερε σε γλυκύτητα και ένταση σε κόκκινο χρώμα, σε δύο αποχρώσεις: μια έντονη και μια πιο ελαφριά. Το συμπέρασμα ήταν ότι το ποτό με το πιο βαθύ κόκκινο χρώμα είχε - σύμφωνα με τους συμμετέχοντες - την πιο δυνατή γεύση.

Επιπλέον, οι εθελοντές ισχυρίστηκαν τα πιο κόκκινα ποτά έμοιαζαν περισσότερο με «πραγματικό κεράσι». Και αυτός είναι ένας λόγος για τον οποίο οι κατασκευαστές χυμών και τροφίμων προσθέτουν τόσο πολύ χρώμα στα προϊόντα τους.

Το κίτρινο και το πορτοκαλί μας κάνουν να πεινάμε περισσότερο

Σύμφωνα με μελέτες, ο εγκέφαλός μας εκκρίνει περισσότερη σεροτονίνη όταν βλέπουμε το κίτρινο χρώμα. Εξαιτίας αυτού, η απόχρωση αυτή συνδέεται με ζεστασιά και ευτυχία. Αυτό το χρώμα μας κάνει γενικά πιο αισιόδοξους και μας ενθαρρύνει να φάμε περισσότερο, ενώ το ίδιο ισχύει και για το πορτοκαλί. Γι' αυτό πολλά δημοφιλή εστιατόρια χρησιμοποιούν ζεστά χρώματα που τονώνουν την όρεξη, όπως το πορτοκαλί και το κίτρινο, στα logos τους.

Το μπλε είναι κατασταλτικό της όρεξης

Η σχετική απουσία του μπλε στη φύση, τουλάχιστον όταν πρόκειται για τρόφιμα που είναι βρώσιμα, το κάνει να χρησιμεύει ως κατασταλτικό της όρεξης. Εκτός από τα βατόμουρα, δύσκολα μπορούμε να συνδέσουμε το μπλε χρώμα με οποιοδήποτε φαγητό. Δεδομένου ότι δεν μπορούμε να συνδέσουμε το μπλε με κανένα φαγητό, γενικά τείνουμε να τρώμε λιγότερο όταν βρισκόμαστε σε «μπλε» περιβάλλον. Εξαιτίας αυτού, πολλά προγράμματα απώλειας βάρους περιλαμβάνουν τη χρήση μπλε πιάτων.

Το σχήμα και το χρώμα της κούπας μπορεί να επηρεάσει τη γεύση του καφέ

Επιστημονικές μελέτες έχουν αποδείξει ότι το χρώμα και το σχήμα ενός φλιτζανιού καφέ επηρεάζει την αντίληψη του καφέ για τον καταναλωτή. Σύμφωνα με πληροφορίες, τόσο ερασιτέχνες όσο και ειδικοί στον καφέ διαπίστωσαν ότι το άρωμα ήταν σημαντικά πιο έντονο σε ένα φλιτζάνι σε σχήμα τουλίπας. Επιπλέον, έχουμε την τάση να συνδέουμε τα σκούρα χρώματα με πιο έντονες γεύσεις, και γι' αυτό ο καφές έχει πιο δυνατή γεύση σε ένα λευκό φλιτζάνι. Σε αντίθεση με τη λευκή κούπα, φαίνεται ακόμα πιο σκούρα.

Πηγή.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v