Δερμιτζάκης: Είμαστε σε αδιέξοδο - Το λοκντάουν δε δουλεύει

Έχουμε δαιμονοποιήσει δραστηριότητες που δεν μεταδίδουν τον ιό, λέει ο καθηγητής γενετικής του Πανεπιστημίου της Γενεύης.
Δερμιτζάκης: Είμαστε σε αδιέξοδο - Το λοκντάουν δε δουλεύει
Τρεις μόλις μέρες μετά τις δηλώσεις του σχετικά με την αποτυχία του ελληνικού μοντέλου λοκντάουν, ο καθηγητής γενετικής στο Πανεπιστήμιο της Γενεύης, Μανώλης Δερμιτζάκης, επανέρχεται, ακόμα πιο καταγγελτικός, μιλώντας στο Open.

Μεταξύ άλλων, ο κ. Δερμιτζάκης δήλωσε πως η κυβέρνηση έχει δαιμονοποιήσει δραστηριότητες που δεν έχουν καμία σχέση με την μετάδοση του ιού, ενώ επισήμανε πως όλος ο σχεδιασμός τώρα θα έπρεπε να είναι πώς θα βγει ο κόσμος έξω.

«Αυτή τη στιγμή δεν φαίνεται να υπάρχει μια ασφαλής λύση που να πει κάποιος είναι η τελευταία μου λύση, αλλά αν την εφαρμόσω θα δουλέψει. Αυτό είναι το ανησυχητικό, ότι είμαστε σε ένα αδιέξοδο», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Ερωτηθείς γιατί δεν λειτούργησε το δεύτερο λοκντάουν στην Ελλάδα, ο καθηγητής είπε πως οι παράγοντες είναι πολλοί, τονίζοντας ωστόσο πως είναι διαφορετικό κάποιος να ξέρει πως το λοκντάουν θα διαρκέσει ενάμιση μήνα και να προσαρμοστεί σε αυτά τα δεδομένα, από το ακορντεόν του άνοιξε-κλείσε που εφαρμόστηκε στην Ελλάδα.

Στη συνέχεια, ο κ. Δερμιτζάκης είπε πως όταν ακόμα τα κρούσματα ήταν χαμηλά, τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο, υπήρξε κακή διαχείριση και χάθηκε μια μεγάλη ευκαιρία στην Ευρώπη. «Αποφασίστηκε μια πολύ ελεύθερη διαχείριση, αφήνουμε την κοινωνία και την οικονομία να λειτουργήσει και βλέπουμε, αντί να υπάρχει μια συντηρητικά ανοιχτή κοινωνία με έντονα μέτρα. Δηλαδή μάσκες, περιορισμούς στα μαγαζιά πώς θα λειτουργήσουν, χωρίς να μιλάμε για SMS. Αν αυτά λειτουργούσαν από τότε, ο τρόπος που θα λειτουργούσαν οι πολίτες θα ήταν πιο οργανωμένος. Έτσι φτάσαμε σε ένα απότομο λοκντάουν τον Νοέμβριο», εξήγησε.

Ως αποτέλεσμα, «κανένας δεν ξέρει πώς να ζει με την παρουσία του ιού και να τον κρατάμε σε έλεγχο ενώ κυκλοφορούμε. Πρέπει να μην κυκλοφορούμε για να τον ελέγχουμε. Θα έπρεπε οι πολίτες να μπορούν να λειτουργήσουν χωρίς μετάδοση μέσα στην κοινωνία, αλλά αυτό δεν το μάθαμε», συμπλήρωσε.

Συγχρόνως, εξήγησε ο καθηγητής, έχουμε δαιμονοποιήσει δραστηριότητες για τις οποίες δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι σχετίζονται με τη μεταδοτικότητα του ιού, όπως τα σχολεία. «Δεν τα φοβάμαι τα σχολεία. Κανένας δεν έχει δείξει στοιχεία πως με τα μέτρα της Ελλάδας για τα σχολεία ότι υπάρχει ένδειξη υπερμετάδοσης. Όλα τα παραδείγματα θετικών παιδιών στα σχολεία έρχονται απέξω, από την οικογένεια», ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Έπρεπε όλη η έμφαση μας να είναι πώς να μάθει ο πολίτης να κυκλοφορεί με μέτρα προστασίας και όχι πώς να κλείνεται μέσα», υπογράμμισε, καταλήγοντας «αυτή τη στιγμή όλος ο σχεδιασμός έπρεπε να είναι πώς θα βγει ο κόσμος έξω, όπου η μεταδοτικότητα είναι πάρα πολύ μικρότερη από ότι είναι μέσα. Η Ελλάδα έχει τη δυνατότητα να κάνει δραστηριότητες έξω».




Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v