Όσοι (και όσα) θα καθορίσουν τη νέα χρονιά
Ο πρώτος αφροαμερικανός πρόεδρος των ΗΠΑ. Το νέο μας μουσείο και οι αμφιλεγόμενοι αρχιτέκτονές του. Ο κύριος Χιγκς, το μποζόνιό του και η απάντηση της δημιουργίας του κόσμου. Μια ματιά στα πρόσωπα και τα πράγματα που θα γράψουν το 2009 (στην) Ιστορία.

Πρόσωπο της χρονιάς που πέρασε -στην θεωρία- και της χρονιάς που έρχεται -στην πράξη- είναι αναμφισβήτητα ο
Εξίσου μεγάλο ενδιαφέρον θα έχει όμως και το εθνικό πολιτικό σκηνικό, με αφορμή κυρίως τις Ευρωεκλογές του Ιουνίου. Σύμφωνα με το Ευρωβαρόμετρο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου την περασμένη Άνοιξη, στα πλαίσια του δύσκολου οικονομικού περιβάλλοντος, οι λαοί της Ευρώπης θέτουν τις οικονομικές τους ανησυχίες στο επίκεντρο των θεμάτων εκστρατείας που επιθυμούν να θιγούν. Στην Ελλάδα, εν μέσω ενός ιδιαίτερα ταραγμένου πολιτικού τοπίου, οι φετινές Ευρωεκλογές πρόκειται να έχουν βαρύνουσα σημασία, ενώ αναμένονται να παίξουν και ρόλο δημοψηφίσματος για την ίδια την κυβέρνηση.
Το πολυσυζητημένο, πολυπροβεβλημένο, πολύπαθο και «πολύ» γενικώς Νέο Μουσείο της Ακρόπολης αναμένεται να ανοίξει και επίσημα τις πύλες του τους πρώτους μήνες του 2009. Καθώς οι προβολείς της δημοσιότητας θα πέφτουν επάνω του τουλάχιστον για ένα εξάμηνο, οι δημιουργοί του θα είναι αδιαμφισβήτητα δύο από τα πρόσωπα της χρονιάς. Δύο πρόσωπα που θα απασχολήσουν την επικαιρότητα τόσο για τους σωστούς –τα εύσημα– όσο και τους λάθος –τη γκρίνια, που σίγουρα θα υπάρξει– λόγους.
Θυμάστε τα μπλουζάκια που κυκλοφόρησαν στις ΗΠΑ και το διαδίκτυο λίγο μετά την αλλαγή της χιλιετίας, με το logo “We Survived Y2K”; Αντίστοιχα παραλίγο να τυπωθούν στην Ευρώπη πριν από λίγους μήνες –και συγκεκριμένα το βράδυ της 10ης Σεπτεμβρίου, όταν το πείραμα είχε τελειώσει με επιτυχία και ο επιταχυντής σωματιδίων κάπου στα έγκατα της Ελβετίας δεν είχε κάνει τη γη μαύρη τρύπα. Το 2008, επιβιώσαμε (και) το CERN… Το 2009 θα μάθουμε αν άξιζε, τελικά, τον κόπο.
Τον λατρέψαμε για τις Καπνισμένες Κάνες και την Αρπαχτή. Τον λυπηθήκαμε, όταν του κόλλησαν την ταμπέλα «κύριος Μαντόνα». Τον χάσαμε, πολλά χρόνια. Μέχρι που επανήλθε με το επικίνδυνα κοντά στο καθιερωμένο στυλ του –αλλά τόσο απολαυστικό– Rockrolla. Και όλοι εξακολουθούσαν να τον ρωτάνε για τη Μαντόνα και το επικείμενο διαζύγιό τους. Το 2009, προς το τέλος του, ένας από τους πλέον sui generis σκηνοθέτες που πέρασαν τα τελευταία χρόνια από τη μεγάλη οθόνη επανέρχεται δριμύτερος, με μια μεγάλη παραγωγή και απαλλαγμένος, επιτέλους, από τη ρετσινιά του «κυρίου της κυρίας». 




