Τα εμβληματικά σχέδια της Κοκό Σανέλ

Το κορίτσι που μεγάλωσε σε ορφανοτροφείο, δεν πτοήθηκε ποτέ και έγινε μία από τις γυναίκες με τη μεγαλύτερη επιρροή, διαχρονικά.
Τα εμβληματικά σχέδια της Κοκό Σανέλ

της Κατερίνας Σπανού

Πλησιάζει η επέτειος γέννησης μίας από τις πιο γνωστές σχεδιάστριες, όχι μόνο της εποχής της, μα και της ιστορίας της μόδας. Η κατά κόσμο Κοκό, ή στα χαρτιά Gabrielle Bonheur Chanel, ενέπνευσε και εξακολουθεί να εμπνέει τους σύγχρονους σχεδιαστές με το απλοϊκά κομψό στυλ της, στυλ που παρόμοιο του δύσκολα θα βρεις. Ελευθεριάζουσα από τη φύση της, αγκάλιασε την ανερχόμενη τάση της εποχής που ήθελε το «κάψιμο» των κορσέδων και συνέβαλλε δυναμικά στο ξεθώριασμα του ρούχου-σύμβολο της γυναικείας καταπίεσης.

"Η πολυτέλεια πρέπει να είναι άνετη, αλλιώς δεν είναι πολυτέλεια"

Με αυτό το μότο σχεδίαζε κάθε ρούχο, κάθε αξεσουάρ, κάθε κομμάτι που «έσπαγε» τους κανόνες. Η Κοκό βρίσκεται σε κάθε γυναικεία ντουλάπα και ντύσιμο. Αναμφίβολα, η ενδυματολογική απελευθέρωση κάθε γυναίκας της χρωστάει πολλά.

Τα πρώτα της βήματα

Σταθμός στην καριέρα της Κοκό ήταν το έτος 1921 και το 1924. Αν και το 1917 λάνσαρε τη μπλούζα με τις ρίγες, γνωστή και ως Breton top, το έργο της δεν είχε αναγνωριστεί ακόμη. Το τιμημένο από την Μέριλιν Μονρό, άρωμα Chanel No. 5 ήταν η πρώτη της στρατηγική κίνηση, η οποία την έκανε γνωστή σε όλο το Παρίσι. Ο οίκος της Σανέλ, ήταν ο πρώτος οίκος που συμπεριέλαβε άρωμα στη συλλογή του, ένα άρωμα δια χειρός Έρνεστ Μπο για χάρη της Κοκό. Ο Μπο δειγμάτισε στην Κοκό 5 αρώματα, εκείνη διάλεξε το 5ο και έτσι λύνεται το μυστήριο του πώς προήλθε η ονομασία του πιο διάσημου eau de parfum.

Το 1924 η Κοκό παρείσφρησε στους καλλιτεχνικούς κύκλους, όταν κλήθηκε να σχεδιάσει τις στολές για την παράσταση κλασικού μπαλέτου «Le train Bleu». Μία δουλειά σταθμός στην καριέρα της Κοκό, καθώς το όνομα της δέσποζε δίπλα από αυτό του Πάμπλο Πικάσο. Ο πίνακας Deux femmes courant sur la plage (1922) απεικονίστηκε στο φόντο της παράστασης.

Ο δούκας του Westminster

Η γνωριμία της με τον δούκα του Westminster της εξασφάλισε ταξίδια στη Σκωτία. Εκεί γνώρισε το τουίντ ύφασμα και δεν άργησε να συστήσει στο κοινό τα σακάκια Σανέλ όπως τα ξέρουμε σήμερα. Σύμφωνα με το Marie Claire, ο στρατιωτικός ρουχισμός επηρέασε καταλυτικά το στυλ σχεδίου της Κοκό.

Little Black Dress

Ένα χρόνο αργότερα, η Κοκό εφηύρε το little black dress. Μέχρι τότε, οι γυναίκες φορούσαν μαύρα ρούχα ως ένδειξη πένθους. Η Κοκό έβαλε στόχο να το αλλάξει. Το 1926 η Vogue δημοσίευσε ένα από τα σχέδια του εμβληματικού για το γυναικείο φύλο σχέδιο και η αυτοκρατορία του οίκου Σανέλ ήταν πλέον γεγονός· γιατί ό,τι είναι στη Vogue, είναι και στη μόδα.

Το παντελόνι

Το 1930 η ριζοσπαστική σχεδιάστρια βρέθηκε στη Ρώμη. Το ταξίδι της στη Ρώμη –και κάποιες ακόμη εμφανίσεις- έμελλε να αλλάξει τον τρόπο που έβλεπαν οι γυναίκες τα παντελόνια. Πλέον το αντρικό μέχρι τότε ένδυμα, συμπεριλήφθηκε στις στιλιστικές επιλογές κάθε γυναίκας.

1931: Η επαφή με το Hollywood

Τα λόγια είναι περιττά. Η Gloria Swanson σε δημιουργία της Κοκό Σανέλ για την ταινία «Tonight or Never».

H Τσάντα 2.55

Η καπιτονέ τσάντα του οίκου Σανέλ φοριέται μέχρι σήμερα και αποτελεί ναυαρχίδα της εταιρείας. Οι αλυσίδες στην τσάντα δεν προστέθηκαν σαν κοσμήματα, αλλά επειδή η Γκαμπριέλ είχε κουραστεί να περιορίζεται από τις τσάντες φακέλους. Τελικά είναι αλήθεια, οι πιο ρηξικέλευθες εφευρέσεις υποκινούνται από την οκνηρία του ανθρώπου.

Τα παπούτσια δύο τόνων

Πιθανόν να τα έχει πάρει κάπου το μάτι σου. Σχεδιασμένα με σκοπό να κολακεύουν το πόδι, αποτέλεσαν ένα ακόμη εμβληματικό κομμάτι της σχεδιάστριας. Λόγω των χρωμάτων και του σχεδιασμού, δίνουν την ψευδαίσθηση μακρύτερου ποδιού.

Κάθε διάσημη και Chanel

H Briggite Bardot, η Elisabeth Taylor, η Jackie Kennedy, η Jane Fonda, σε στυλ σικ ή tomboy, ρομαντικό ή αυστηρό, τα κομμάτια του οίκου Chanel εναρμονίζονται με κάθε στυλ. Εδώ μία από τις απελευθερωμένες γυναίκες της εποχής, λανσάρει Chanel.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v