Ζήστε πλούσια ξοδεύοντας λιγότερα

Τι είστε διατεθειμένοι να στερηθείτε προκειμένου να καταφέρετε να αντεπεξέλθετε στην μείωση των εσόδων σας; Αν -ενδόμυχα- απαντήσατε «τίποτα», δεν σας κατηγορούμε. Η φτώχεια, άλλωστε, θέλει καλοπέραση. Δείτε πώς.
Ζήστε πλούσια ξοδεύοντας λιγότερα
της Έλενας Μπούλια

Συζητώντας πρόσφατα με γνωστό κομμωτή -και ιδιοκτήτη κεντρικού κομμωτηρίου- στο Κολωνάκι, εξεπλάγην όταν μου είπε ότι ορισμένες -άλλοτε «καλές»- πελάτισσές του έρχονται πλέον, εξίσου τακτικά, για να περιποιηθούν την κώμη αλλά και τα άκρα τους, ζητώντας όμως έκπτωση της τάξης του 20% και 30%. Σε μία εποχή οικονομικής τρομοκρατίας, όπου όλοι ψάχνουμε από πού θα κόψουμε και ποιες πολυτέλειες θα αρχίσουμε να ξεχνάμε, οι παμπόνηρες κυρίες της αθηναϊκής αριστοκρατίας δείχνουν να κρατούν τον «παπά» από τα… ψαλίδια: Για να συνεχίσουν να προσφέρουν στον εαυτό τους ακριβές απολαύσεις -και στο κομμωτήριο δουλειά- απαιτούν καλύτερες τιμές.

Σας ακούγεται θρασύ; «Γυφτιά»; Μικροπρέπεια; Κι όμως, ο σκοπός τους επιτυγχάνεται. Δεν θα «σωθούν» οι συγκεκριμένες κυρίες πληρώνοντας 5 ή 10 ευρώ λιγότερο, ούτε είναι το λιγότερο κόστος αυτό που πραγματικά επιδιώκουν –αν ήταν θα επισκέπτονταν ένα φθηνότερο κομμωτήριο. Αυτό που θέλουν είναι, σε μία εποχή που όλοι αξιώνουν το -ποιοτικά και ποσοτικά- φτηνό, εκείνες να διατηρήσουν τα… κεκτημένα με το να τα απαξιώνουν.

Σκοπός μας, εν προκειμένω, δεν είναι να δώσουμε μαθήματα στα «παζάρια» (το έχουμε κάνει στο παρελθόν, δείτε στα Σχετικά Άρθρα) αλλά να ανακαλύψουμε τα «παραθυράκια» της αγοράς μέσω των οποίων μπορούμε πλέον να απολαμβάνουμε ποιοτικές υπηρεσίες ή προϊόντα, σε τιμές που μέχρι πριν δύο-τρία χρόνια θεωρούσαμε καλές. Με λίγα λόγια, δείτε πώς θα συνεχίσετε να ζείτε καλά χωρίς να επιβαρύνετε το πορτοφόλι σας.

Ό,τι φάμε, ό,τι πιούμε…
Αν από τις στερήσεις στις οποίες σκοπεύετε να υποβάλλετε την καλοζωισμένη σας αφεντιά, αυτή που σας πονά περισσότερο είναι η απομάκρυνση από τα πολυτελή εστιατόρια της πόλης, δείτε τι μπορείτε να κάνετε για να συνεχίσετε να τρώτε σε αυτά, αλλά πολύ φθηνότερα:
* Πρόγραμμα Dine Diners από το Diners Club: Όλοι οι παλιοί και νέοι κάτοχοι της πιστωτικής κάρτας Diners δικαιούνται 50% έκπτωση σε επιλεγμένα εστιατόρια της Ελλάδας, εφόσον βέβαια τα επισκεφθείτε συγκεκριμένες ημέρες της εβδομάδας. Μάθετε περισσότερες πληροφορίες για το συγκεκριμένο πρόγραμμα εδώ. Με τις κάρτες Diners, και εφόσον τις χρησιμοποιείτε, μπορείτε επίσης να εξαργυρώσετε πόντους σε θεατρικά ή αεροπορικά εισιτήρια. Περισσότερες πληροφορίες για τους όρους απόκτησης της κάρτας θα βρείτε εδώ ή σε οποιοδήποτε κατάστημα Citibank.

* Μενού Χρυσών Σκούφων στην μισή τιμή: Με απόλυτη επιτυχία στέφθηκε η εξαιρετική πρωτοβουλία του Αθηνοράματος και των εστιατορίων που το περιοδικό βράβευσε με Χρυσό Σκούφο να προσφέρουν, συγκεκριμένα διήμερα του Μαΐου, τα μενού τους στην μισή τιμή. Κι αν απογοητεύεστε επειδή δεν θα καταφέρετε να βρείτε τραπέζι το δεύτερο διήμερο (12 και 13 Μαΐου), μάθετε ότι κάποια από τα εστιατόρια πρόκειται να συνεχίσουν την προσφορά για μερικές ακόμα ημέρες –π.χ. η Σπονδή (φωτο) θα συνεχίσει να προσφέρει το μενού των Χρυσών Σκούφων αξίας 130 ευρώ στα 65 ευρώ κατ’άτομο μέχρι την Δευτέρα 17 Μαΐου. Δεν χάνετε, λοιπόν, τίποτα να τηλεφωνήσετε και να μάθετε στα εστιατόρια που θα δείτε εδώ.

* ΜΑΝΗΜΑΝΗ στη μισή τιμή: Έναν άλλον τρόπο να προσεγγίσει τους καλοφαγάδες της πόλης εν καιρώ κρίσης βρήκε το εστιατόριο ΜΑΝΗΜΑΝΗ, το οποίο τα μεσημέρια προσφέρει τα πιάτα του στην μισή ποσότητα και την μισή τιμή. Τι κερδίζετε; Ποικιλία στην γεύση, ελαφρύτερο γεύμα και καλύτερες τιμές (ΜΑΝΗΜΑΝΗ: Φαλήρου 10, Μακρυγιάννη – Ακρόπολη, τηλ. 210 9218180 - δείτε το στον χάρτη).

* «Ανοιχτές Πόρτες» στα κρασιά της Κεντρικής Ελλάδας: Για καλή τύχη των οινόφιλων, οι Δρόμοι του Κρασιού στην Ελλάδα μετρούν πολλά χιλιόμετρα και έτσι έχουμε την ευκαιρία, περισσότερες από μία φορές τον χρόνο, να τους διαβούμε και όχι μόνο να γευτούμε εξαιρετικής ποικιλίας κρασιά στα κατά τόπους Οινοποιία αλλά και να αγοράσουμε φιάλες που ξεχωρίσαμε σε πολύ καλές τιμές. Στις «Ανοιχτές Πόρτες» που πραγματοποιεί η Ένωση Οινοπαραγωγών Αμπελώνα Κεντρικής Ελλάδος, στις 15 και 16 Μαΐου, δεκαεπτά οινοποιία από την Θεσσαλία έως την Αταλάντη, μας περιμένουν να τα επισκεφθούμε από τις 11 το πρωί έως τις 6 το απόγευμα. Μάθετε περισσότερα στα Σχετικά Άρθρα.

…Και ό,τι αρπάξει το αυτί και το μάτι μας
Οι προσφορές των περισσότερων εταιριών -αυτών ειδικά που δεν φημίζονται για τις οικονομικές τους τιμές- είναι αυτές που συνήθως διαφημίζονται λιγότερο, παρά εξαπλώνονται στην πόλη από στόμα σε στόμα. Είναι, όμως, και αυτές που αξίζει να γνωρίζει κανείς περισσότερο από άλλες, καθώς, έστω κι αν η προσφορά αφορά περιορισμένο χρονικό διάστημα, μας δίνεται η δυνατότητα να την εκμεταλλευτούμε χωρίς να νιώθουμε τύψεις. Τι ακριβώς εννοούμε;
* Shell V-Power Test Drive: Από τις 12 Απριλίου η Shell ξεκίνησε μία ενδιαφέρουσα προσφορά στα πρατήριά της. Για μία ημέρα κάθε εβδομάδα -μέχρι τις 21 Μαΐου τυπικά, αλλά κάτι μας λέει ότι θα υπάρξει παράταση- μπορεί κανείς να εφοδιάζει το αυτοκίνητό του με ενισχυμένη βενζίνη Shell V-Power στην τιμή της απλής αμόλυβδης. Το όφελος για τον καταναλωτή είναι διπλό, καθώς όχι μόνο βάζει καλής -θεωρητικά- ποιότητας βενζίνη, αλλά, λόγω ακριβώς της ποιότητάς της "βγάζει" περισσότερα χιλιόμετρα. Η ημέρα της προσφοράς της Shell είναι διαφορετική κάθε εβδομάδα και μπορείτε να την μαθαίνετε είτε μέσω των μεγάλων ραδιοφωνικών σταθμών είτε από το site της Shell. Συμβουλές για ακόμα περισσότερη εξοικονόμηση -της πολύτιμης σήμερα- βενζίνης θα δείτε στα Σχετικά Άρθρα.

* Τηλε-κονταρομαχίες: Ο Gregory Karp, στο βιβλίο του «Living Rich by Spending Smart», υποστηρίζει ότι ο έλεγχος των εξόδων είναι το ‘κλειδί’ της απόκτησης πλούτου. Πιο συγκεκριμένα, στο πρώτο κιόλας κεφάλαιο ξεχωρίζει τους τρεις τομείς από τους οποίος θα πρέπει κανείς να ξεκινήσει να «κόβει»: φαγητό, ασφάλεια και τηλεπικοινωνίες. Για το φαγητό μιλήσαμε παραπάνω, για την ασφάλεια -κρατική υπόθεση γαρ στην Ελλάδα - έχει αναλάβει το "κόψιμο" η κυβέρνησή μας, για τις τηλεπικοινωνίες, όμως, έχουμε πραγματικά την δύναμη στο χέρι μας. Αυτό το έχετε σίγουρα ανακαλύψει όσοι από εσάς έχετε δοκιμάσει να κάνετε μεταφορά φορητότητας στο κινητό σας τηλέφωνο –όσοι δηλαδή αποφασίσατε να αλλάξετε εταιρία για να αποκτήσετε κάποια παραπάνω οφέλη από το νέο σας συμβόλαιο. Μέσα σε λίγη ώρα επικοινώνησαν μαζί σας από την αρχική εταιρία και σας πρόσφεραν γη και ύδωρ προκειμένου να μην τους εγκαταλείψετε. Τι θέλετε, λοιπόν, από μία εταιρία κινητής τηλεφωνίας; Τελευταίας τεχνολογίας συσκευή; Μείωση στο μηνιαίο πάγιο; Περισσότερο χρόνο ομιλίας; Μπορείτε να τα έχετε όλα. Ο ανταγωνισμός είναι οξύς και η τελική επιλογή στο χέρι σας.

* Online shopping: Μιλώντας για ανταγωνισμό, ο μεγαλύτερος ίσως των τελευταίων χρόνων είναι αυτός που παρατηρείται ανάμεσα στην πραγματική και την ηλεκτρονική αγορά. Και ενώ, στην Ελλάδα τουλάχιστον, η ηλεκτρονική αγορά λειτουργεί σε μεγάλο βαθμό εις βάρος των εμπορικών καταστημάτων, το κέρδος τελικά για τον καταναλωτή είναι μεγάλο. Χαρακτηριστικό -υποθετικό- παράδειγμα: Είδατε ένα ακριβό ρολόι σε κάποιο κοσμηματοπωλείο σε τιμή μειωμένη μεν, σύμφωνα με τον πωλητή, αλλά και πάλι υψηλή. Πριν μπείτε στο δίλημμα αν θα το αγοράσετε ή όχι, ζητήστε -ή ψάξτε και βρείτε- τον κωδικό του προϊόντος και με αυτόν αναζητήστε το σε μεγάλες -και φερέγγυες- ηλεκτρονικές αγορές, όπως το Amazon ή το E-Bay. Είναι σχεδόν δεδομένο ότι θα το βρείτε, μέσω ενός καταστήματος στο εξωτερικό, πολύ φθηνότερο, ακόμα κι αν χρειαστεί να πληρώσετε έξοδα μεταφοράς. Δείτε περισσότερες πληροφορίες για το πώς να πραγματοποιείτε ασφαλείς online αγορές στα Σχετικά Άρθρα.

* Πολυτελή ξενοδοχεία off season: Τις τελευταίες μέρες, καθώς τηλεφωνούμε σχεδόν καθημερινά σε ξενοδοχεία που σας προτείνουμε μέσα από τα ταξιδιωτικά άρθρα του Travel – In2life Summer για να μάθουμε τις τιμές που θα έχουν φέτος το καλοκαίρι, ανακαλύπτουμε συχνά τεράστια απόκλιση τιμών ανάμεσα στις low και high season ημερομηνίες στα πολυτελή ξενοδοχεία. Για παράδειγμα, το πέντε αστέρων ξενοδοχείο Ionian Blue στην Λευκάδα, πρόκειται να διαθέτει ένα δίκλινο δωμάτιο με θέα στην θάλασσα και πρωινό στα 120 ευρώ τον Ιούνιο, ενώ τον Αύγουστο το ίδιο δωμάτιο θα κοστίζει 300 ευρώ. Χωρίς να υπαινισσόμαστε ότι τα 120 ευρώ είναι καλή τιμή για ένα δωμάτιο ξενοδοχείου, είναι πάντως καλύτερη από τα 300. Και είναι οπωσδήποτε καλύτερη από τα 120 ευρώ για ένα πολύ χειρότερο δωμάτιο. Ηθικό δίδαγμα: Οι μεγάλες προσφορές θα γίνουν από τα κατά κανόνα ακριβά ξενοδοχεία φέτος το καλοκαίρι και έχετε μεγαλύτερες πιθανότητες να τις «πετύχετε» είτε αν αποφασίσετε να κάνετε διακοπές τον Ιούνιο είτε αν, έστω και τον Αύγουστο, προτίθεστε να μείνετε εκεί αρκετές ημέρες.

* Τα αγαθά copies κτώνται: Δεν θα επεκταθούμε στην συγκεκριμένη ιδέα, καθώς είμαστε βέβαιοι ότι το δαιμόνιο «ελληνικό πνεύμα» (sic) όλων μας έχει ήδη καθιερώσει την εν λόγω πρακτική. Όμως, ένας καναπές [ένα φόρεμα, ένα κόσμημα κ.ο.κ.] είναι πάντα ένας καναπές, όποιος κι αν τον έχει κατασκευάσει… Γιατί, λοιπόν, να πληρώνει κανείς διπλά μία υπογραφή; Κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας; Όχι. Απλά αντιγραφή. Το σκεπτικό είναι ανάλογο με αυτό της online αγοράς, με την διαφορά ότι εδώ ο καταναλωτής ξέρει ότι δεν θα αποκτήσει το ίδιο ακριβό προϊόν αλλά μία ανώνυμη, και έτσι φθηνότερη, αντιγραφή του. Έτσι, επιλέγετε π.χ. το σχέδιο του πανάκριβου καναπέ που είδατε στον κατάλογο μιας επώνυμης εταιρίας επίπλων, το πηγαίνετε στον κατασκευαστή επίπλων της περιοχής σας -για τον οποίον έχετε ακούσει τα καλύτερα- και ζητάτε ένα πιστό αντίγραφο.

* Οι διαγωνισμοί του In2life: Κάντε κλικ εδώ.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v