ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑΠΩΣ ΝΑ...

4 τρόποι για να είστε χαρούμενοι

Η επιστήμη αποφάνθηκε: Υπάρχουν τέσσερα πολύ απλά πράγματα που μπορείτε να κάνετε κάθε μέρα για να είστε χαρούμενοι.

4 τρόποι για να είστε χαρούμενοι

Οι νευρολόγοι είναι σπουδαίοι επιστήμονες. Ένας από τους πολλούς λόγους γι’ αυτό είναι ότι ερευνούν, μεταξύ άλλων, τον εγκέφαλό μας και τα πράγματα που τον κάνουν να χαίρεται. Και καταλήγουν σε χρήσιμα συμπεράσματα, όπως οι τέσσερις τρόποι να είστε χαρούμενοι στην καθημερινότητά σας, που ακολουθούν.

1. Κάντε μια ερώτηση στον εαυτό σας

Η ερώτηση είναι «για τι αισθάνεστε ευγνώμων;». Πριν βιαστείτε να απορρίψετε τη συμβουλή σαν «αμερικανιά», να σας πούμε πως το αίσθημα της ευγνωμοσύνη έχει παρόμοιες επιδράσεις στον εγκέφαλό μας με πολλά ηρεμιστικά και αντικαταθλιπτικά: Αυξάνει τα επίπεδα της ντοπαμίνης, ακριβώς όπως τα δημοφιλέστερα αντικαταθλιπτικά χάπια, και της σεροτονίνης, ακριβώς όπως το Prozac. Κάντε, λοιπόν, μια σύντομή λίστα με τα πράγματα για τα οποία αισθάνεστε ευγνωμοσύνη, και ανατρέξτε σε αυτήν κάθε φορά που η διάθεσή σας χρειάζεται μια τονωτική ένεση.

2. Δώστε όνομα στα αρνητικά σας συναισθήματα

Αισθάνεστε απαίσια, λέτε. Ναι, αλλά τι απαίσια; Απαίσια στεναχωρημένος, αγχωμένος, εκνευρισμένος, φοβισμένος, βαριεστημένος; Το «απελπισμένος» δε μετράει, θέλουμε κάτι πιο συγκεκριμένο. Ο εγκέφαλός σας χρειάζεται τις «ταμπέλες» για τα συναισθήματά σας, για να ξέρει πώς να τα αντιμετωπίσει. Όσο πιο συγκεκριμένη η ταμπέλα που θα του δώσετε, τόσο καλύτερο το αποτέλεσμα.

3. Πάρτε αποφάσεις

Σας έχει τύχει ποτέ να πάρετε μια απόφαση, για παράδειγμα σε ένα δίλημμα που σας βασανίζει καιρό, και να νιώσετε ανακουφισμένοι αμέσως μετά; Δεν ήταν τυχαίο. Ο εγκέφαλός σας αγαπά πολύ τις αποφάσεις, γιατί τον βοηθούν να μειώσει το στρες και τα αρνητικά συναισθήματα που του προκαλεί. Η επιστήμη, μάλιστα, λέει πως η απόφαση που θα πάρετε δεν χρειάζεται να είναι η καλύτερη του κόσμου –και μια μέτρια απόφαση αρκεί για να πιάσει το κόλπο. Όταν παίρνουμε αποφάσεις, ο εγκέφαλός μας θεωρεί ότι έχει τον έλεγχο των πραγμάτων και των καταστάσεων, και με αυτόν τον τρόπο ηρεμεί.

4. Ακουμπήστε τους ανθρώπους

Κατά προτίμηση όχι τυχαίους ανθρώπους στο δρόμο –αυτό θα σας βάλει σε μπελάδες που θα σας κάνουν να ξεχάσετε την αρχική σας στεναχώρια, αλλά και πάλι δεν είναι λύση που την συνιστούμε. Αγκαλιάστε τους πιο κοντινούς σας ανθρώπους, ή αγγίξτε τους φίλους σας ενώ μιλάτε. Η σωματική επαφή κάνει θαύματα για τον εγκέφαλό μας, ο οποίος την αντιλαμβάνεται σαν φυσικό παυσίπονο, σε αντίθεση με την απόρριψη, την οποία αντιλαμβάνεται σαν κανονικότατο σωματικό πόνο.

Πηγή: Time.com 


ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

σχετικά άρθρα

SPONSORED LINKS

"Η ισχυρογνωμοσύνη είναι το αποτέλεσμα της προσπάθειας της θέλησης να υποκαταστήσει δια της βίας τη νοημοσύνη."

Άρθουρ Σοπενχάουερ, Γερμανός φιλόσοφος

  • 1756 - Γεννιέται ο Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ, Αυστριακός συνθέτης.
    1832 - Γεννιέται ο Βρετανός συγγραφέας και φωτογράφος Λιούις Κάρολ.
    1945 - Ως πρώτο των κυρίων στρατοπέδων του στρατοπέδου συγκέντρωσης Άουσβιτς απελευθερώνεται το Άουσβιτς ΙΙΙ Μόνοβιτς από τον 60ο Στρατό, επικεφαλής του οποίου είναι ο συνταγματάρχης Πάβελ Κουρότσκιν.
    2006 - Ο Μανουέλ Σελάγια ορκίζεται Πρόεδρος της Ονδούρας.

© 2002-2022 MEDIA2DAY

Managed Cloud by C2

v