Το dress code της συνέντευξης εργασίας

Η συνέντευξη με τον υπεύθυνο προσωπικού της εταιρίας στην οποία ενδιαφέρεστε να προσληφθείτε μοιάζει σαν τη μόνη ευκαιρία για να προωθήσετε την καριέρα σας. Αν δεν θέλετε να τη χάσετε επειδή... τα νύχια σας δεν είχαν το σωστό μήκος, διαβάστε τις βασικότερες εμφανισιακές γκάφες και μάθετε να τις αποφεύγετε.
Το dress code της συνέντευξης εργασίας

Αν στις κοινωνωικές συναναστροφές ισχύει το ότι ”η πρώτη εντύπωση είναι η πιο σημαντική”, στις συνεντεύξεις εργασίας το ρητό αυτό είναι... δόγμα.

Η αλήθεια είναι ότι η συνέντευξη μπορεί να είναι η μοναδική σας ευκαιρία για να αποδείξετε ότι αξίζετε τη θέση και αν δεν λάβετε αυτή την ευκαιρία στα σοβαρά, δίνετε την εντύπωση ότι δεν παίρνετε ούτε τη δουλειά στα σοβαρά.

Ο χρόνος που το στέλεχος του πιθανού σας εργοδότη μπορεί να σας αφιερώσει δεν είναι πολύς και οι εντυπώσεις μετράνε σχεδόν όσο και τα τυπικά σας προσόντα. Διαβάστε μερικές κλασικές εμφανισιακές ”γκάφες” που μπορεί να ”σας χαλάσουν τη δουλειά”.

1. Μπορούν να σας μυρίσουν προτού σας δουν

Στο θέμα του αρώματος ή της κολόνιας, ισχύει το αξίωμα ”όσο λιγότερο, τόσο το καλύτερο”. Από όλα αυτά που θα θέλατε να σας θυμούνται μετά τη συνέντευξη, το πώς μυρίζατε σίγουρα δεν είναι στην κορυφή της λίστας. Αφήστε που μπορεί να πετύχετε κάποιον με αλλεργία ή ευαισθησία στα αρώματα. Στις περισσότερες περιπτώσεις, ίσως είναι καλύτερο να αποφύγετε εντελώς τα έντονα αρώματα, τουλάχιστον στη συνέντευξη.

2. Εντονα βαμμένο πρόσωπο

Ένας ακόμη καλός τρόπος να σας θυμούνται για λάθος λόγους είναι να φοράτε τόνους μέικ απ. Το έντονο βάψιμο αποσπά τον άνθρωπο που έχετε απέναντί σας και σίγουρα θα θέλετε να σας προσέξουν για αυτά που έχετε να πείτε και όχι για το gliter ή τις σκιές στα μάτια.

3. Η πολύ εντυπωσιακή γραβάτα

Αν και αυτό διαφέρει από εταιρία σε εταιρία, η πολύχρωμη φανταχτερή γραβάτα σας δεν θα διαμορφώσει την εντύπωση που θα θέλατε. Καλύτερα να περιοριστείτε σε μια συντηρητική, μονόχρωμη γραβάτα και αφήστε τις άλλες για πιο ανεπίσημες περιπτώσεις.

4. Do not disturb…

Εάν δεν θέλετε να αποσπάτε την προσοχή του στελέχους που σας παίρνει συνέντευξη από αυτά που λέτε, καλύτερα να μην γεμίσετε την τσέπη σας με κέρματα και αποφύγετε τα πολλά κοσμήματα. Σας φαίνεται υπερβολή; Φαντασθείτε τον άνθρωπο που, με τόσες συνεντεύξεις καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, προσπαθεί να ξεχωρίσει τι λέτε ανάμεσα στο εκνευριστικό κουδούνισμα των κερμάτων στις τσέπες σας.

5. Τα μαλλιά μιλούν από μόνα τους.

Εάν δεν δίνετε συνέντευξη σε μια hi-tech εταιρία με υπερβολικά casual κώδικα ντυσίματος, αποφύγετε τα βαμμένα μαλλιά ή τα εκκεντρικά χτενίσματα. Τα μαλλιά σας είναι κομμάτι της όλης επαγγελματικής σας εικόνας και θα πρέπει να εφαρμόσετε κάτι πιο συντηρητικό.

6. Τι το κάναμε εδώ, αμέρικαν μπάρ;

Στις περισσότερες περιπτώσεις συνεντεύξεων, όσο πιο συντηρητική είναι η εικόνα σας, τόσο το καλύτερο. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να ξεχάσετε τις κοντές φούστες και τις αποκαλυπτικές μπλούζες και να φορέσετε κάτι πιο ”σοβαροφανές”. Αντί να εντυπωσιάσετε τον συνομιλητή σας με ρούχα που δεν αφήνουν περιθώρια στη φαντασία, καλύτερα να τον εντυπωσιάστε με τα προσόντα και τις απαντήσεις σας.

7. Η ”σκιά” του... αξύριστου

Ενώ οι επικρατούσες αντιλήψεις διαφέρουν από επιχείρηση σε επιχείρηση για την αντρική τριχοφυΐα του προσώπου, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να φαίνεστε καλοξυρισμένος στη συνέντευξη. Η ”σκιά” από γένια ακόμη και μιας ημέρας δίνει την εντύπωση ότι μόλις σηκωθήκατε από το κρεβάτι και κάθε άλλο παρά ”έτοιμοι για δουλειά” είστε.

8. Δολοφονικά... νύχια

Όπως και οι υπερβολές στα κοσμήματα, τα μεγάλα βαμμένα νύχια το μόνο που θα κάνουν είναι να αποσπάσουν τον συνομιλητή σας. Σιγουρευτείτε ότι τα νύχια σας είναι καθαρά και κομμένα πριν τη συνέντευξη και καλύτερα θα ήταν να επιλέξετε ένα ουδέτερο ή διάφανο χρώμα. Όμως και οι άντρες θα πρέπει να προσέξουν τα νύχια τους. Με νύχια που δείχνουν σαν να κλαδεύατε λίγο πριν, είναι σίγουρο ότι δεν θα κερδίσετε πόντους στη συνέντευξη με έναν παρατηρητικό υπεύθυνο προσωπικού.

9. Το άνετο ντύσιμο

Ακόμα κι αν δίνετε συνέντευξη σε μια εταιρία που θεωρείτε ότι είναι ”άνετη” από πλευράς ενδυματολογικού κώδικα, μια εμφάνιση με τζιν, κοντομάνικο μπλουζάκι και αθλητικά παπούτσια δίνει λάθος εντύπωση. Εάν δεν γνωρίζετε τι θεωρείται ενδυματολογικά αποδεκτό στην εταιρία που πηγαίνετε, ρωτήστε. Ο βασικός κανόνας είναι η εμφάνιση με ελαφρώς πιο επίσημα ρούχα σε σχέση με τους υπάρχοντες υπαλλήλους.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v