Ello: Το νέο κοινωνικό δίκτυο είναι… Anti-Facebook

Το αντίπαλο δέος του Facebook είναι ένα κοινωνικό δίκτυο χωρίς καθόλου διαφημίσεις, με minimal σχεδιασμό που απειλεί να ταράξει τα νερά του διαδικτύου. Θα τα καταφέρει;
Ello: Το νέο κοινωνικό δίκτυο είναι… Anti-Facebook
«Δεν είστε προϊόν». Με αυτό το κάπως επιθετικό (για τον Mark Zuckerberg και τον κολοσσό του) μανιφέστο υποδέχεται τους χρήστες του το νέο κοινωνικό δίκτυο που ακούει στο όνομα Ello. Δημιουργία ενός ιδιοκτήτη καταστήματος ποδηλάτων στο Βερμόντ των ΗΠΑ, του Πολ Μπούντνιτζ, το Ello δέχεται αυτή τη στιγμή 31.000 αιτήσεις εγγραφής την ώρα!

Ειδοποιός διαφορά του νέου social network είναι το ότι δεν δέχεται καθόλου διαφημίσεις και δεν πουλά σε τρίτους τα στοιχεία των χρηστών του. «Εύκολο, όμορφο και χωρίς διαφημίσεις» διαβάζουμε στην πρώτη σελίδα του Ello.

Για πρώτη φορά το Ello βρέθηκε στον αέρα τον Μάρτιο του 2014. Προοριζόταν αρχικά για σημείο (ψηφιακής) συνάντησης του Μπούντνιτζ και ενενήντα φίλων του που είχαν βαρεθεί την πολυκοσμία του Facebook. Στις 7 Αυγούστου άνοιξε τις «πόρτες» του και σε άλλους ενδιαφερόμενους (έχοντας στο μεταξύ εξασφαλίσει χρηματοδότηση από επενδυτικές εταιρείες), ενώ η συμμετοχή κάθε υποψήφιου μέλους - χρήστη γίνεται προς το παρόν μόνο μετά από πρόσκληση. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι προσκλήσεις πωλούνται αυτή τη στιγμή στο eBay.

Όπως είπε ο ιδρυτής του στο BBC, το δίκτυο βελτιώνεται καθώς μεγαλώνει και προς το παρόν βρίσκεται σε δοκιμαστική λειτουργία (beta). Όταν ρωτήθηκε αν θεωρεί το Facebook αντίπαλο του Ello, απάντησε σκωπτικά: «Δεν θεωρούμε το Facebook ανταγωνιστή. Το βλέπουμε ως μια πλατφόρμα διαφημίσεων, ενώ εμείς είμαστε ένα δίκτυο».

Όσον αφορά την χρηματοδότησή του, δήλωσε πως το Ello θα πουλά την πρόσβαση σε ορισμένες υπηρεσίες και εφαρμογές για λίγα μόνο δολάρια, στην λογική του app store ή του Google Play.

Σχεδιαστικά, το Ello βρίσκεται κάπου ανάμεσα στο Google Plus και το Tumblr. Είναι εντελώς minimal, πράγμα που ενδέχεται να ξενίσει αρχικά τους συνηθισμένους στον πλουραλισμό του Facebook χρήστες.


Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v