ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗHOBBIES

Οι καλύτερες ποδηλατικές εκδρομές για αρχάριους

Είσαι νέος στον μαγικό κόσμο του ποδηλάτου και σκέφτεσαι εκδρομούλα; Όσα πρέπει να ξέρεις πριν την επιχειρήσεις και οι ιδανικές προτάσεις για αυθημερόν αποδράσεις.

Οι καλύτερες ποδηλατικές εκδρομές για αρχάριους

του Νικόλα Γεωργιακώδη

Ξυπνάς νωρίς το πρωί, φορτώνεις τα απαραίτητα στο ποδήλατο, και βάζεις πλώρη για κοντινούς προορισμούς που συνδυάζουν όμορφα μέρη, καφεδάκι, βουτιές και τσιμπολόγημα.

Οι αυθημερόν εκδρομές με ποδήλατο είναι μια από τις μικρές (ή μεγάλες) χαρές της ζωής, όμως αν είσαι αρχάριος πρέπει να προσέξεις μερικά πραγματάκια για να μη σου βγουν από τη μύτη. Ας’ το πάνω μας. Σε έχουμε καλυμμένο.

Εξοπλισμός και ασφάλεια

Πριν ξεκινήσεις οτιδήποτε έχει να κάνει με ποδηλατική εξόρμηση, σημείωσε τα παρακάτω:

* Βασικό και κυριότερο: καλή φυσική κατάσταση για να μπορείς να διανύσεις μερικά χιλιόμετρα χωρίς να τα φτύσεις.

* Το ποδήλατό σου θα πρέπει να είναι εντάξει τεχνικά και τα λάστιχα να είναι ανάλογα για τη διαδρομή (ειδικά για χώμα/άσφαλτο). Καλό θα ήταν να έχεις επαφή με κάποιον που να συντηρεί το ποδήλατό σου.

* Πάρε γάντια και κράνος οπωσδήποτε, αλλά και ρούχα λεπτά για αυτήν την εποχή, με ειδική προστασία για τον ήλιο, αλλά και ειδικό υλικό ώστε να «αvαπνέουν». Μην πάρεις βαμβακερά ρούχα. Εναλλακτικά, φόρα ένα φαρδύ πουκάμισο για να περνά ο αέρας από μέσα και να αερίζεσαι.

* Βάλε φώτα μπρος και πίσω, αν σκοπεύεις να ποδηλατήσεις βράδυ. Μπροστά βάζεις λευκό και πίσω ένα κόκκινο που αναβοσβήνει. Επίσης, βάλε κάποια ανακλαστικά πάνω σου για να φαίνεσαι το βράδυ, όσο πιο πολύ φαίνεσαι τόσο πιο ασφαλής είσαι.

* Τα παπούτσια σου πρέπει να είναι αθλητικά, με σκληρή σόλα.

* Φτιάξε τη σέλα ώστε να μην σε ενοχλεί. Μην ποδηλατείς ποτέ με σέλα που ακόμα και σε μικρή απόσταση σε ενοχλεί. Στη μεγάλη θα γίνει ο εφιάλτης σου.

* Έχε μια σαμπρέλα καβάτζα στο νούμερο του ποδηλάτου σου, μια τρόμπα και ιδανικά, μάθε πώς να αλλάζεις λάστιχο στο ποδήλατο.

* Προαιρετικά, ίσως χρειαστείς και μια σχάρα για κάποιο ελαφρύ φορτίο, π.χ. φαγητό, λίγα ρούχα. Μην τα έχεις πάνω σου.

* Επίσης προαιρετικά, μπορείς να πάρεις και ένα στήριγμα, το οποίο μπαίνει στο πίσω μέρος για να στηρίζει το ποδήλατο και να μην το πετάς στο έδαφος. Θα σε βοηθήσει στη διαδρομή σου αν  κάνεις στάσεις για φαγητό, για νερό, για φωτογραφίες κ.α.

* Καλό θα ήταν να έχεις και μια μικρή ποδηλατική τσάντα, σκληρή για να μην ταλαντώνεται με την κίνηση.

* Απαραιτήτως πάρε μαζί σου νερό, τουλάχιστον δύο μπουκάλια θερμός που θα τα βάλεις είτε στη σχάρα είτε πάνω στον σκελετό.

* Για να μη σε βαρέσει ο ήλιος στο κεφάλι, μπορείς να βάλεις ένα καπέλο μέσα από το κράνος σου.

* Ένα μικρό φαρμακείο και μικροατυχήματα είναι απαραίτητο.

* Πάρε γυαλιά ηλίου κλειστά για να προστατευτείς από τα έντομα. Μην το γελάς, μπορούν να σου κάνουν ζημιά.

* Κάνε ένα μικρό γεύμα πλούσιο σε υδατάνθρακες, θα σου χρειαστούν για να σου δώσουν ενέργεια για τη διαδρομή.

* Μην πιεις σε καμία περίπτωση αλκοόλ και γίνεις φέσι πριν ανέβεις στο ποδήλατο. Θα το μετανιώσεις.

Σχεδιασμός διαδρομής και εκκίνηση

Ενημερώσου από το δελτίο καιρού για την περιοχή που θα πας, ώστε να μην βρεθείς προ εκπλήξεων. Επίσης, αν και υπάρχουν ηλεκτρονικά μέσα, καλό είναι να έχεις και έναν έντυπο χάρτη της περιοχής, γιατί μπορεί να σου τελειώσει η μπαταρία στο κινητό ή να μην έχεις σήμα.

Αναφορικά με τον σχεδιασμό της εκδρομής, φρόντισε να είναι βάσει των αντοχών σου. Αν κάνεις κάθε μέρα 5 χιλιόμετρα, για παράδειγμα, τα 30 είναι μια καλή επιλογή, όχι όμως τα 100. Έλεγξε επίσης αν υπάρχουν τυχόν έντονες κλίσεις που θα σε ζορίσουν, και προσπάθησε να τη σχεδιάσεις έτσι ώστε στο μεγαλύτερο μέρος της να περιλαμβάνει ήπιους δρόμους, ποδηλατόδρομους αν υπάρχουν, αγροτικούς, από δασάκια κτλ.



Αυτό θα σε βοηθήσει να έχεις καλό ρυθμό και να μην κάνεις πολλές στάσεις. Απόφυγε επίσης τις κεντρικές αρτηρίες, όσο μπορείς, και φρόντισε η διαδρομή σου να έχει όμορφο περιβάλλον, να είναι ασφαλής και να περιλαμβάνει κομμάτια δάσους, θάλασσας, έναν αρχαιολογικό χώρο ή κάποια ωραία ταβέρνα για φαγητό.

Στις εκδρομές σου μπορείς να χρησιμοποιήσεις και συνδυαστικά μέσα μετακίνησης, για παράδειγμα το τρένο, το πλοίο ή το αυτοκίνητο.

Ξεκίνα το πετάλι με συγκεκριμένο ρυθμό και ήπια ταχύτητα, ώστε να ζεστάνεις σωστά τους μυς σου. Απόφυγε να είσαι πολύ ώρα στον ήλιο και πίνε πολύ νερό. Ιδανικά, προσπάθησε να ποδηλατείς τις πρωινές ώρες ή αφού πέσει ο ήλιος, ιδιαίτερα αν η διαδρομή σου είναι σε χαμηλό υψόμετρο και κοντά στην θάλασσα, χωρίς δασοκάλυψη.

Καλό θα ήταν να μην κάνεις τη διαδρομή μόνος σου, αλλά με κάποιον φίλο ή ομάδα. Αν ο συμποδηλάτης σου έχει πιο γρήγορο ρυθμό δεν είναι ανάγκη να τον ακολουθήσεις. Κράτα δυνάμεις για να βγει η διαδρομή, δεν κάνεις προπόνηση. Αν κουραστείς, κάνε μια ολιγόλεπτη στάση να πάρεις ανάσα και πιες λίγο νερό με μικρές γουλιές.

Οι διαδρομές

Με αφετηρία σου το κέντρο της Αθήνας, μια ωραία διαδρομή είναι να χρησιμοποιήσεις τον ποδηλατόδρομο που ξεκινάς από Θησείο και να κατέβεις προς την παραλιακή. Περνάς από Πετράλωνα, Ταύρο, Καλλιθέα και Μοσχάτο και καταλήγεις στο ΚΠΙΣΝ για καφεδάκι και άραγμα. Έχε υπόψη σου πως στην επιστροφή ο δρόμος θα έχει μια μικρή κλίση.  

Αν θέλεις και αντέχουν τα πνευμόνια σου, μπορείς να συνεχίσεις τον παραλιακό άξονα, πηγαίνοντας από τον πεζόδρομο και να φτάσεις μέχρι το Καβούρι, να κάνεις το μπανάκι σου και να τσιμπολογήσεις στην ταβέρνα – κάτι ελαφρύ ε; Η διαδρομή είναι όλη ασφάλτινη σε ποδηλατόδρομο και πεζοδρόμιο, ενώ αν κουραστείς, μπορείς εύκολα να γυρίσεις με το τραμ. Φρόντισε πάντως να έχεις χοντρά λάστιχα, γιατί η διαδρομή έχει κράσπεδα και λίγο χώμα.



Η δεύτερη διαδρομή που προτείνουμε είναι από τον Πειραιά. Από τον σταθμό του ΗΣΑΠ πηγαίνεις στην αφετηρία των πλοίων για Αργοσαρωνικό και βάζεις πλώρη για Αίγινα. Είναι μια οικονομική επιλογή, που θα σου προσφέρει μια ωραία διαδρομή στο κοντινό νησί. Τσέκαρε οπωσδήποτε τα δρομολόγια επιστροφής για να μην αναγκαστείς να διανυκτερεύσεις εκεί, και φρόντισε στο πλοίο να έχεις κλειδωμένο το ποδήλατό σου με ένα λουκέτο. Η διαδρομή που θα κάνεις στο νησί είναι από το λιμάνι μέχρι την Πέρδικα. Είναι ήπια, όμορφη και δίπλα στη θάλασσα, με μικρές υψομετρικές διαφορές και λίγη ανηφόρα πριν την Πέρδικα. Φτάνεις, βουτάς, τσιμπολογάς κάτι ελαφρύ στα ταβερνάκια και επιστρέφεις με το αεράκι να σου χτυπά ελαφριά το κούτελο. Σημείωσε πως δεν υπάρχει δασοκάλυψη, άρα έχε μαζί σου νερό, ενώ η διαδρομή είναι όλη ασφάλτινη, οπότε ό,τι λάστιχα και αν έχεις είσαι καλυμμένος.



Τρίτη, αλλά όχι φαρμακερή, είναι μια διαδρομή με αφετηρία την Κηφισιά. Αν δεν είσαι… βόρειος, παίρνεις τον ΗΣΑΠ και από τον σταθμό ξεκινάς δίπλα από το Άλσος σε ποδηλατόδρομο, τον οποίο ακολουθείς μέχρι την Νέα Ερυθραία. Μια όμορφη διαδρομή, δασωμένη στο μεγαλύτερο μέρος της, η οποία συνεχίζει μέχρι την οδό Ρόδων και μετά ανεβαίνει για μερικά χιλιόμετρα ακόμα με τελικό προορισμό τον Διόνυσο και το Πάρκο με τα Αγάλματα. Εδώ πάρε χοντρά λάστιχα γιατί έχει κάποια σημεία με χώμα, ενώ η κλίση είναι ήπια ανηφορική, και σε κάποια σημεία έντονη. Όταν φτάσεις Διόνυσο μπορείς να πιεις ένα καφεδάκι ή να φας κάτι ελαφρύ στο Safe House και μετά να γυρίσεις σε δρόμο κατηφορικό και ξεκούραστο πίσω στον σταθμό της Κηφισιάς.



* Ευχαριστούμε την Ελένη Ψαρουδάκη, από τους Φίλους του Ποδηλάτου για τις πληροφορίες. 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

σχετικά άρθρα

SPONSORED LINKS

"Το πρόβλημα είναι ότι το σεξ είναι μια δύναμη της φύσης, ενώ η λογική δεν είναι."

Ashleigh Brilliant, Βρετανός σκιτσογράφος & γνωμικογράφος

  • 1687 - Μερική καταστροφή του Παρθενώνα από βόμβα των Ενετών που πολιορκούσαν την Ακρόπολη.

© 2002-2021 MEDIA2DAY

Managed Cloud by C2