ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗHOBBIES

Βραδιές Αστρονομίας στο Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών

Συνεχίζονται οι τακτικές βραδιές αστρονομίας στο Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών και για την χειμερινή περίοδο.

Oι τακτικές βραδινές παραστάσεις του Κέντρου Επισκεπτών Πεντέλης του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών συνεχίζονται τα Σάββατα και τις Κυριακές και τη χειμερινή περίοδο από τον Δεκέμβριο και έως τις διακοπές του Πάσχα, προσφέροντας στο κοινό 15 βραδιές Αστρονομίας, αλλά και νυχτερινής παρατήρησης με το ιστορικό τηλεσκόπιο Newall που φέτος συμπληρώνει 150 χρόνια λειτουργίας από το έτος κατασκευής του το 1869.

Οι παρουσιάσεις ξεκινούν στις 20:00 και αφορούν σε θέματα Αστροφυσικής, Κοσμολογίας, ιστορικής Αστρονομίας και συναφών επιστημών, τονίζοντας «τη διεπιστημονικότητα, τη συλλογικότητα και την αλληλεγγύη του επιστημονικού τρόπου σκέψης», όπως λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αστρονόμος του αστεροσκοπείου δρ. Βαγγέλης Κολοκοτρώνης. «Στόχος των διαδραστικών ομιλιών είναι η καλλιέργεια μίας ευρύτερης ερευνητικής κουλτούρας, καθώς και η ενημέρωση του κοινού σε τομείς επιστημονικής αιχμής» προσθέτει ο ίδιος.

Οι συζητήσεις πραγματοποιούνται σχεδόν πάντα με την ενεργή συμμετοχή των επισκεπτών και ιδιαίτερα των παιδιών. Ακολουθεί ταινία αστρονομικού ενδιαφέροντος και το πρόγραμμα, που είναι κατάλληλο για άτομα από 10 ετών και άνω, συνεχίζεται στον χώρο λειτουργίας του μεγάλου τηλεσκοπίου Newall, όπου οι επισκέπτες μπορούν να απολαύσουν τα θαύματα του αττικού ουρανού.

Η χειμερινή εποχή είναι αστρονομικά προσανατολισμένη στους αστερισμούς του Ταύρου που κυνηγά τις Πλειάδες, του Ωρίωνα με το περίφημο νεφέλωμά του (κοντινότερο στη Γη «αστρικό μαιευτήριο» όπως λέγονται στην αστρονομία οι περιοχές με νεογέννητα αστέρια), στο φωτεινότερο αστέρι του ουρανού, τον Σείριο, στους Διόσκουρους και θεούς του φωτός Κάστορα και Πολυδεύκη του αστερισμού των Διδύμων και φυσικά στην μοναδική μας Σελήνη, εφόσον βρίσκεται σε κατάλληλη θέση για παρατήρηση. Τέλος, από τα μέσα Ιανουαρίου έως και τα μέσα της 'Ανοιξης, ο πλανήτης Αφροδίτη θα είναι ορατός λίγο μετά τη δύση του Ήλιου και πλησιάζοντας τη Γη θα αναδεικνύει τις φάσεις του παρόμοιες με αυτές της Σελήνης, παρουσιάζοντας ένα μοναδικό θέαμα για τους επισκέπτες.

Η ώρα προσέλευσης του κοινού είναι στις 19:00 και στις 15 Βραδιές Αστρονομίας. Όπως τονίζεται από το Κέντρο Επισκεπτών Πεντέλης, κρατήσεις δεν πραγματοποιούνται και τηρείται σειρά προτεραιότητας μέχρι την συμπλήρωση των 125 διαθέσιμων θέσεων. Οι διαθέσιμες ημερομηνίες είναι οι: 1/12, 7/12, 8/12, 14/12, 18/1, 26/1, 1/2, 23/2, 7/3, 15/3, 21/3, 29/3, 4/4, 5/4 & 11/4.

Η είσοδος είναι στα 5€ (Άνεργοι και ΑΜΕΑ δωρεάν).

Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να καλούν στο 210 - 3490022 & 210 - 8109107 καθημερινές 9-3μμ και εδώ.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

"Ο θάνατος είναι απλός. Η ζωή είναι περίπλοκη. Δώστε μου ζωή, όσο πιο χαοτική τόσο το καλύτερο."

Tom Robbins, 1932-, Αμερικανός συγγραφέας

• 1497 - Ο Πορτογάλος Βάσκο ντα Γκάμα ξεκινά να ανακαλύψει την Ινδία.
    1709 - Στη μάχη της Ποτλάβα, στην Ουκρανία, ο τσάρος της Ρωσίας Πέτρος Α' νικά τον βασιλιά της Σουηδίας, Κάρολο Ζ'.
    1851 - Γεννήθηκε ο άγγλος αρχαιολόγος Άρθουρ Έβανς.
    1889 - Κυκλοφορεί το πρώτο φύλλο της αμερικανικής εφημερίδας Wall Steet Journal.
    1921 - Μεγάλη νικηφόρα μάχη των Ελλήνων στο Εσκί Σεχίρ. Προέλαση προς την Άγκυρα.