Ροτβάιλερ: Θεατρική «αναμέτρηση» με φόντο τον ρατσισμό

Η βραβευμένη παράσταση του θεάτρου «Επί Κολωνώ» επιστρέφει για λίγες ακόμη ημέρες, προκαλώντας τους θεατές να συμμετάσχουν στην αναμέτρηση ενός σκίνχεντ με τα μίντια και την σύγχρονη πραγματικότητα. Προσοχή: το θεατρικό «ροτβάιλερ» δαγκώνει.
Ροτβάιλερ: Θεατρική «αναμέτρηση» με φόντο τον ρατσισμό
της Κατερίνας Σφοντούρη

Ενεργητικό, με "φρέσκο" ρεπερτόριο και κυρίως προσιτό είναι το θέατρο "Επί Κολωνώ", που ολοένα κερδίζει περισσότερους αλλά και σταθερούς υποστηρικτές. Μετά το επιτυχημένο ανέβασμα του "Ροτβάιλερ" τα δύο τελευταία χρόνια, επιστρέφει φέτος για μερικές ακόμη παραστάσεις. Η παράσταση που πέρσι βραβεύτηκε από το κοινό, έρχεται να "αναμετρηθεί" εκ νέου με τους θεατές της.

Προσοχή, ο Ροτβάιλερ των ΝΑΜΑ "δαγκώνει"
Πίνουμε το κρασάκι μας και συζητάμε στο "ζεστό" φουαγιέ του θεάτρου της Λένορμαν μέχρι που το τρίτο κουδούνι μας καλεί να καθίσουμε στις θέσεις μας. Στη μικρή σκηνή μας περιμένουν εντελώς διαφορετικοί μεταξύ τους χαρακτήρες, που υπόσχονται να "παγώσουν" το γέλιο μας για περίπου 80'.

Γινόμαστε το κοινό όχι μόνο της παράστασης αλλά και της ισπανικής εκπομπής "Φώτα και σκιές" που μεταδίδεται "ζωντανά" από το στέκι των σκίνχεντ σε κάποια υποβαθμισμένη περιοχή της Μαδρίτης. Παρουσιαστής της εκπομπής ο Χάιμε Ρεβέρτερ και καλεσμένος του ο Αντόνιο Βερμούδες (γνωστός και ως "Ροτβάιλερ"). Ο πρώτος, ένας άνθρωπος ταγμένος στα συμφέροντα των σύγχρονων ΜΜΕ κι ο δεύτερος, ένας σκίνχεντ ακροδεξιών πεποιθήσεων που έχει απασχολήσει τη κοινή γνώμη. Ανάμεσά τους, ο μετριοπαθής οικογενειάρχης Χουάν, που εκτελεί χρέη κάμεραμαν. Η συζήτηση όσο περνάει η ώρα ξεφεύγει από τα όρια και οι συμμετέχοντες βγαίνουν εκτός εαυτού προκειμένου να υπερασπιστεί ο καθένας τη θέση του...

Ο συγγραφέας του "Ροτβάιλερ", Γκιγιέρμο Ερας (από τους σημαντικότερους ανθρώπους του θεάτρου και του χορού της Ισπανίας σήμερα) γράφει το έργο το 2001 φέρνοντας στο προσκήνιο ζητήματα που απασχολούν τον σημερινό θεατή. Από τη μία, ο κιτρινισμός των ΜΜΕ, τα οποία ουσιαστικά "κλείνουν τα μάτια" μπροστά στο πρόβλημα που υποτίθεται ότι αναδεικνύουν, για χάρη της τηλεθέασης. Από την άλλη, η έξαρση του ρατσιστικού φαινομένου κυρίως εξαιτίας της έλευσης μεταναστών.

[Δείτε στιγμιότυπα από την παράσταση στο παρακάτω video]


Καρικατούρες που πείθουν το κοινό
Η δραστήρια και γνωστή πλέον ομάδα ΝΑΜΑ, υπό την σκηνοθετική καθοδήγηση της Ελένης Σκότη βρίσκει το έργο, παρεμβαίνει σε αυτό και το φέρνει ακόμη πιο κοντά στους προβληματισμούς του ελληνικού κοινού. Στην κλειστοφοβική ατμόσφαιρα που δημιουργούν οι φωτισμοί του Βασίλη Κλωτσοτήρα και το σκηνικό του Γιώργου Χατζηνικολάου ο "Ροτβάιλερ" επιτίθεται στον εχθρό του. Χαρακτήρες με μεγάλη καθαρότητα-ίσως περισσότερο απ' ό,τι προστάζει το έργο- ο Δημήτρης Λάλος ενσαρκώνει τον Αντόνιο Βερμούδες κι ο Γιάννης Ράμος τον Χάιμε Ρεβέρτερ.

Σαν ένα θηρίο κλεισμένο στο κλουβί του, ο Δ. Λάλος είναι αποφασισμένος για όλα. Από την άλλη, νάρκισσος, ετοιμόλογος, κλασικός τηλεοπτικός "αστέρας" της εποχής μας, ο Γ. Ράμος μπαίνει σαν άλλος "μεγάλος Αδερφός" στην ζωή των τηλεθεατών. Χειμαρρώδης ο λόγος του, "γλοιώδης" στην εμφάνιση. Ακραίες συμπεριφορές που συχνά φτάνουν να γίνονται καρικατούρες, ενώ στη μέση ο Γιάννης Τρίμης ως Χουάν, καταγράφει στην κάμερά του όλα όσα συμβαίνουν. Σαν ένα μικρό, φοβισμένο παιδί που αναζητά την επαφή με την οικογένειά του, τρέχει να μιλήσει στο κινητό κάθε φορά που βρίσκει την ευκαιρία.

Αν και το τέλος του έργου είναι αναμενόμενο ήδη σχεδόν από την αρχή, η ένταση υπάρχει κατά τη διάρκεια, χωρίς ωστόσο να κλιμακώνεται. Δεν βρήκαμε τόσο εύστοχο τον σχολιασμό του παρελθόντος του "Ροτβάιλερ"-από τον Δ. Καταλειφό- μέσω βιντεοπροβολής, αλλά μας άρεσε η προσπάθεια για τηλεφωνική παρέμβαση της μητέρας του (Δάφνη Λαρούνη). Ένα σχόλιο για τη σημερινή κοινωνία και πως εκείνη και κάθε οικογένεια μεγαλώνει τα παιδιά της.

Φεύγοντας
Ωμότητα, βιαιότητα και τελικά μια προσπάθεια αφύπνισης του καθενός μας, που σιγά-σιγά βουλιάζει μέσα στο σύστημα που του προσφέρεται. Με τη μουσική του Μάριου Στρόφαλη να παρεμβάλλεται "σχολιάζοντας" ουσιαστικά τα δρώμενα αλλά και με την εύστοχη μετάφραση της Μαρίας Χατζηεμμανουήλ, η παράσταση της ομάδας ΝΑΜΑ ευδοκιμεί για λίγες(;) ακόμη μέρες (ίσως αποφασιστεί παράταση) στο θέατρο "Επί Κολωνώ".

INFO:
Ροτβάιλερ
Του Γκιγιέρμο Ερας
Θέατρο «Επί Κολωνώ»
Ναυπλίου 12 και Λένορμαν 94, Κολωνός
Τηλ: 210-3158067

Παραστάσεις
: Κυριακή 19:15 και Δευτέρα 21:15 μέχρι και τις 6 Δεκεμβρίου 2010. Από την Κυριακή 12 Δεκεμβρίου θα παίζεται ΜΟΝΟ κάθε Κυριακή στις 19:15.
Εισιτήρια: 22 €, 15 € (φοιτητικό και μειωμένο), 7 € (εξαιρούνται Σ.Ε.Η. και σκηνοθετών)
Διάρκεια: 80’
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v