Η Βασίλισσα της ομορφιάς: Επικίνδυνες σχέσεις στο θέατρο Χυτήριο

Δεύτερη συνεχόμενη χρονιά για την επιτυχημένη παράσταση του Μάρτιν Μακ Ντόνα, σε σκηνοθεσία Νικαίτης Κοντούρη. Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους οι εκπληκτικές Ναταλία Τσαλίκη και Έρση Μαλικένζου αποδίδουν άριστα μία παράδοξη σχέση μητέρας-κόρης.
Η Βασίλισσα της ομορφιάς: Επικίνδυνες σχέσεις στο θέατρο Χυτήριο
της Κατερίνας Σφοντούρη 

Μία παράδοξη σχέση μητέρας και κόρης παρακολουθήσαμε στην παράσταση «Η Βασίλισσα της ομορφιάς», που ανεβαίνει με επιτυχία για δεύτερη χρονιά, στο θέατρο «Χυτήριο». Η μοναδική Έρση Μαλικένζου μεταμορφώνεται σε στριμμένη ηλικιώμενη, ενώ στο πλευρό της η Ναταλία Τσαλίκη «ντύνεται» έναν υπέροχο δραματικό ρόλο, αυτόν της στερημένης κόρης.

Σχέσεις σε σχοινί τεντωμένο
Τον συγγραφέα του έργου τον γνωρίζουμε κυρίως μέσα από ένα άλλο θεατρικό έργο του, με τίτλο «Ο Πουπουλένιος» (2003) αλλά και από την κινηματογραφική περιπέτεια «In Βruges» (2008). Ο λόγος για τον Ιρλανδικής καταγωγής Μάρτιν Μακ Ντόνα, ο οποίος σε ηλικία μόλις 25 ετών γνώρισε τη δόξα με το έργο «Η Βασίλισσα της ομορφιάς» (1996). Μεγάλη η εισπρακτική επιτυχία τότε αλλά και η αναγνώριση αφού το Βασιλικό Εθνικό Θέατρο του Λονδίνου τον προσέλαβε ως μόνιμο συνεργάτη-συγγραφέα.

Το έργο αυτό, λοιπόν, ανέβηκε πέρυσι στο θέατρο «Βικτώρια» ενώ φέτος βρήκε «στέγη» στο ατμοσφαιρικό «Χυτήριο» της Ιεράς Οδού. Την μετάφραση ανέλαβε ο Ερρίκος Μπελιές ενώ την σκηνοθετική μπαγκέτα κρατά η Νικαίτη Κοντούρη. Επιλέγοντας πιο συμβατικές σκηνοθετικές λύσεις, η Ν. Κοντούρη φαίνεται ότι θέλησε να δώσει «χώρο» στους τόσο δυνατούς χαρακτήρες. Και μάλλον πολύ καλά έκανε.

Η ηλικιωμένη Μαγκ Φόλαν, είναι δύστροπη και, το χειρότερο, καταπιεστική απέναντι στην κόρη της, Μωρήν Φόλαν. Οι δυο τους ζουν μόνες στο τυπικό ιρλανδέζικο σπίτι τους. Χωρίς πολλές ελευθερίες, η Μωρήν έχει ουσιαστικά μετατραπεί σε υπηρέτρια της μητέρας της. Η κακία και τα ψέματα της Μαγκ δηλητηριάζουν καθημερινά την σχέση τους με αποτέλεσμα τις έντονες και συχνά βίαιες συγκρούσεις. Πλέον η σαραντάχρονη Μωρήν έχει αντιμετωπίσει ψυχολογικά προβλήματα του παρελθόντος, τόσο έντονα που τα σημάδια είναι ακόμη «ζωντανά». Μια ελπίδα όμως μοιάζει να ξεπροβάλλει μέσα στην απαίσια καθημερινότητά της, όταν συναντά σε έναν χορό μια παλιά αγάπη της. Αργότερα βέβαια, η γριά Μαγκ θα κάνει τα πάντα για να την κρατήσει κλεισμένη στο σπίτι και μακριά από τον αγαπημένο της.

Διαφορετικές γενιές επί σκηνής
Έχουμε συνηθίσει την κωμική πλευρά της Ναταλίας Τσαλίκη και ξαφνιαστήκαμε ευχάριστα όταν την είδαμε να ενσαρκώνει με μεγάλη ακρίβεια δραματικό ρόλο. Επιθετική όσο χρειάζεται, υπερκινητική, συγκαταβατική, επαναστάτρια και τελικά θύμα της ίδιας της μητέρας της. Η Μωρήν είναι ένα μεγάλο παιδί που δεν μπορεί εύκολα να αποκολληθεί από τον ομφάλιο λώρο που ακόμη την δένει με τη μητέρα της.

Στην κουνιστή καρέκλα της κάθεται η ηλικιωμένη Μαγκ Φόλαν δίνοντας εντολές και αποκρύπτοντας την αλήθεια. Η Έρση Μαλικένζου, σε έναν ρόλο που της ταιριάζει γάντι. Μορφασμοί και σπασμωδικές -σχεδόν αυταρχικές- κινήσεις, χαρακτηρίζουν τη Μαγκ. Σαν κακιά μητριά κι όχι σαν μητέρα φέρεται στο παιδί της, κρατώντας το δέσμιο, μακριά από την πραγματικότητα, στο σπίτι που δημιούργησε ο Γιώργος Πάτσας.

Σε δυο γενιές διαφορετικές ανήκουν η Έρση Μαλικένζου και η Ναταλία Τσαλίκη, κι όμως οι αντιθέσεις τους και οι διαφορετικές σχολές τελικά οδηγούν σε ένα αποτέλεσμα που πολλοί θίασοι θα ζήλευαν.

Τους δύο αντρικούς ρόλους κρατούν οι Τάσος Γιαννόπουλος (Πάτο Ντούλεϋ) και Κωνσταντίνος Γαβαλάς (Ρέη Ντούλεϋ), οι οποίοι γίνονται η αιτία για την αποφασιστική κίνηση της Μωρήν.

Φεύγοντας
Δύο πραγματικές κυρίες του θεάτρου συναντώνται επί σκηνής σε ένα έργο έντονο, με άφθονο σασπένς. Μην το χάσετε!

INFO: Η Βασίλισσα της ομορφιάς του Μάρτιν Μακ Ντόνα
Θέατρο Χυτήριο: Ιερά Οδός 44, Γκάζι. Τηλ: 210-3412313
Παραστάσεις: Τετάρτη (λαϊκή) 20:00, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο 21:15 και Κυριακή 20:00
Τιμές εισιτηρίων: 22 €, λαϊκή-φοιτητικό 17 €
Διάρκεια: 90 '



Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v