Μισάνθρωπος: Οραματισμός vs. Επιβίωση στο Bios

Τα όρια μεταξύ οραματισμού και επιβίωσης, προσωπικής ηθικής και κοινωνικής σύμβασης, ερωτικής διαθεσιμότητας και ερωτικής κυριαρχίας διερευνά, μέσω του ποιητικού λόγου του Μολιέρου, η Ομάδα Όπερα στο Bios, για λίγες παραστάσεις.
Μισάνθρωπος: Οραματισμός vs. Επιβίωση στο Bios
Η Ομάδα Θεάτρου ΟΠΕRA, φέτος, μετά από εννέα χρόνια διαρκούς παρουσίας στον χώρο του ελληνικού θεάτρου και μια μεθοδική πορεία που πέρασε από ευρύ φάσμα πειραματισμών σε ποικίλες φόρμες και επιμέρους θεατρικούς κώδικες, επιστρέφει στον Μολιέρο, τον συγγραφέα με τον οποίο ξεκίνησε, ανεβάζοντας το 2001 τις Σοφολογιότατες.

H νέα παραγωγή της Ομάδας, o Μισάνθρωπος του Μολιέρου, που θα παρουσιαστεί τον Μάιο 2009 στο Bios, συνιστά μια σύγχρονη προσέγγιση ενός από τα πλέον ανθρωποκεντρικά έργα του παγκόσμιου κλασικού ρεπερτορίου. Τα όρια μεταξύ οραματισμού και επιβίωσης, προσωπικής ηθικής και κοινωνικής σύμβασης, ερωτικής διαθεσιμότητας και ερωτικής κυριαρχίας, τα οποία αποτελούν πυρηνικά μοτίβα του Μισανθρώπου, αποτελούν τα ανοιχτά ερωτήματα που θέτει αυτή η νέα διαπραγμάτευση και συγχρόνως παραμένουν στο επίκεντρο των αδιεξόδων του σύγχρονου ανθρώπου.

Μετά από οχτώ χρόνια πειραματισμού, εξέλιξης της ομάδας -τόσο σε επίπεδο υποκριτικής, όσο και απόκτησης ενός κοινού κώδικα- η ομάδα ΟΠΕRA έχει κατορθώσει να ανανεώνει κάθε φορά τους καλλιτεχνικούς της στόχους μην παύοντας ποτέ να επιλέγει νέους και ριψοκίνδυνους δρόμους. Έχει περάσει πολύς καιρός από την πρώτη της παραγωγή, τις Σοφολογιότατες του Μολιέρου, που υπήρξε και η δυναμική είσοδος της ομάδας στο Ελληνικό Θέατρο. Από τότε το ρεπερτόριό της επικεντρώθηκε στην ποικιλία και οι παραστάσεις στο διαφορετικό ύφος, με συγκεκριμένο κάθε φορά στόχο: άλλοτε στην έρευνα της φόρμας, άλλοτε στο πάντρεμα λόγου και μουσικής, άλλοτε στην εξέλιξη των επιμέρους οπλισμών της, υποκριτικών, μουσικών, κινησιολογικών κ.λ.π.

Τώρα επιστρέφει στο Μολιέρο με σκοπό να αξιοποιηθούν τα «καλλιτεχνικά ευρήματα» όλων αυτών των παραγωγών. Με την τελευταία παραγωγή Τέσσερις εικόνες αγάπης εργάστηκε πάνω στο κύριο συστατικό της Θεατρικής Τέχνης: τη Σχέση. Στον Jeff Koons αναζήτησε τα όρια της Δράσης του Λόγου, μονολογικού και χορικού. Στο Liebestod επεδίωξε τη σύγκρουση μεταξύ Θεάτρου, Μουσικής, Χορού και Βίντεο ως αυθύπαρκτων και ολοκληρωμένων δομών. Στις Τρεις αδελφές και στο Ο Ιάκωβος και ο αφέντης του εξασκήθηκε στη Σκηνική αφήγηση. Στο Κοίτα με εξέλιξε τις εμπειρίες των Σοφολογιοτάτων παράγοντας απλές και μοντέρνες εικόνες μουσικού θεάτρου. Τώρα με τον Μισάνθρωπο επιστρέφει στον Ποιητικό Λόγο και διερευνά τη δυνατότητά του να επιβιώνει σε μια σύγχρονη ανάγνωση του έργου.

…Σαν βλέπω οι άνθρωποι πως ζουν ο ένας με τον άλλο.
Όπου κοιτάξω γύρω μου, άνανδρη κολακεία,
Δόλος κι απάτη μοναχά, συμφέρον, αδικία.
Σκυλιάζω, δεν αντέχω πια κι είμαι αποφασισμένος
Ν’ ανοίξω πόλεμο άγριο στ’ ανθρώπινο το γένος…

Μολιέρου, Ο Μισάνθρωπος, Α΄ Πράξη, 1η Σκηνή

Ταυτότητα της παράστασης
Μετάφραση: Χρύσα Προκοπάκη
Σκηνοθεσία, Μουσική: Θοδωρής Αμπαζής, Σταύρος Γασπαράτος, DJ MIKEE
Σκηνικά- Κοστούμια: Ελένη Μανωλοπούλου
Κίνηση: Ζωή Χατζηαντωνίου
Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου
Δραματολόγος: ‘Ελσα Αδριανού
Βοηθός Σκηνοθέτη: Βασίλης Μπράμης,
Παίζουν: Δανάη Σαριδάκη, Αντώνης Φραγκάκης, Τζωρτζίνα Δαλιάνη, Νέστωρ Κοψιδάς, Κώστας Κορωναίος, Καλλιρόη Μυριαγκού Γιαννης Κλίνης, Φανή Παναγιωτίδου, Λεονάρδος Μπατής
Live dj set: DJ MIKEE

Διάρκεια παραστάσεων: 14 Μαΐου - 7 Ιουνίου 2009 (εκτός από 22 Μαΐου)
Παραστάσεις: Τετάρτη - Κυριακή
Ώρα έναρξης: 21.00
Διάρκεια: 2 ώρες και 15 λεπτά
BIOS MAIN
Είσοδος: 18€, 14€ (φοιτητικό)
Πρώτη προγραμματισμένη παράσταση: Πέμπτη 14 Μαΐου 2009

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v