Antichrist: Ο Λαρς Φον Τρίερ ξανα-προκαλεί

Γέλια, γιούχες και αμήχανα χειροκροτήματα συνόδευσαν την πρεμιέρα της καινούργιας ταινίας του βραβευμένου δανού σκηνοθέτη Λαρς Φον Τρίερ στο 62ο Φεστιβάλ Καννών, η οποία προκάλεσε ανάμεικτα συναισθήματα σε κοινό και κριτικούς.    
Antichrist: Ο Λαρς Φον Τρίερ ξανα-προκαλεί
Το κόκκινο χαλί των Καννών είχε καιρό να υποδεχτεί μια τόσο αιματοβαμμένη ταινία. Την αρχή βέβαια, είχαν κάνει ο Παρκ Τσαν-Γουκ (Thirst), ο Κουέντιν Ταραντίνο (Inglourious Basterds) και ο Σαμ Ράιμι (Drag me to Hell) με κατάρες, βαμπίρ και δολοφόνους, κανείς όμως δεν περίμενε ότι η καινούργια ταινία του δανού σκηνοθέτη θα ήταν τόσο σοκαριστική. Με ερωτικές σκηνές στα όρια του σαδιστικού πορνό (ακρωτηριασμός γεννητικών οργάνων), ο "Αντίχρηστος" ήταν σίγουρο ότι θα προκαλούσε αντιδράσεις στο συντηρητικό κοινό του Φεστιβάλ. Στη χθεσινή συνέντευξη τύπου μάλιστα, έξαλλος ο δημοσιογράφος της Daily Mail Baz Bamigboye, απαίτησε από τον σκηνοθέτη να του εξηγήσει για ποιον λόγο έφτιαξε μία τόσο βίαιη ταινία. Προτού ο δανός σκηνοθέτης προλάβει να απαντήσει ένας άλλος δημοσιογράφος φώναξε σε έντονο ύφος: "Αυτός είναι καλλιτέχνης, εσείς δεν είστε! Δεν είναι υποχρεωμένος να εξηγήσει τίποτα!"

Στο ίδιο ύφος ήταν και η απάντηση του Φον Τρίερ: "Δεν χρειάζεται να δικαιολογηθώ για τίποτα. Εσείς είστε προσκεκλημένοι μου, όχι εγώ." Για να συνεχίσει λέγοντας: "Δεν σκέφτομαι το κοινό όταν φτιάχνω μια ταινία, δεν με νοιάζει. Ο,τι κάνω το κάνω για τον εαυτό μου".

Εννιά χρόνια μετά την βράβευση του με  Χρυσό Φοίνικα για το Dancer in the Dark , ο Φον Τρίερ με τον "Αντίχριστο"  διηγείται τον πόλεμο των δύο φύλων με το δικό του, εκκεντρικό στυλ.  Ένα ζευγάρι (Γουίλεμ Νταφόε, Σαρλότ Γκέινσμπουργκ) μετά τον θάνατο του παιδιού του, αποφασίζει να καταφύγει στη δική του Εδέμ, τη γη της επαγγελίας , που είναι μια καλύβα απομονωμένη στο κέντρο ενός δάσους . Εκεί προσπαθούν να ξαναχτίσουν την κατεστραμμένη τους σχέση και να επισκευάσουν τις ραγισμένες καρδιές τους. Όμως η Φύση αποφασίζει να τους δώσει τα δικά της μαθήματα με ανατριχιαστικά αποτελέσματα. Η γυναίκα τρελαίνεται και μετατρέπεται σε ένα σαδομαζοχιστικό ον, στα πρότυπα ενός θηλυκού σατανά.

[Το τρέιλερ της ταινίας]


[Συνέντευξη τύπου της ταινίας]


[Συνέντευξη του σκηνοθέτη]
 

Προσπαθώντας να ελαφρύνει το κλίμα στην συνέντευξη τύπου, ο Φον Τρίερ απέδωσε την ωμότητα των σκηνών στον υπερβάλλοντα ζήλο της πρωταγωνίστριας. " Η Σαρλότ το παράκανε. Προσπάθησα να την συγκρατήσω, αλλά δεν τα κατάφερα".

Περιμένουμε με αγωνία λοιπόν, την προβολή της ταινίας και στην Ελλάδα για να κρίνουμε κατά πόσο ο προκλητικός σκηνοθέτης του Δαμάζοντας τα Κύματα έκανε και πάλι το... θαύμα του!

Ν.Γ
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v