Ένα ταξίδι με το Mataroa στο Κολωνάκι
Η αναδρομική έκθεση της Νέλλης Ανδρικοπούλου φιλοξενείται στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών και μας συστήνει το έργο της μεγάλης ελληνίδας ζωγράφου.
Στο έργο της δεν δεσμεύθηκε από τεχνοτροπίες. Ούτε προσαρμόστηκε στην ασφάλεια της μανιέρα. Εστίασε σε ό,τι την προσέλκυε τόσο σε θεματολογία όσο και σε τεχνοτροπία. Όπως σημειώνει ο ιστορικός τέχνης Σπύρος Μοσχονάς για την παρούσα έκθεση, «η ζωγραφική της Νέλλης Ανδρικοπούλου δεν είναι καινούρια, δεν είναι πρόσφατη. Είναι το απόσταγμα μιας ζωής, ο κόπος των χρόνων διυλισμένος μέσα από τη σοφία της υπομονής, δημιουργία που καρτερικά περίμενε τη στιγμή που θα έβγαινε στο φως. Ωστόσο παρέμενε πάντοτε επίκαιρη, διαχρονική, σαν ένα ποίημα που διαβάζουμε ξανά και ξανά, σα να μας στρέφει πίσω στη νεότητά μας».
Δύο έργα που φιλοτέχνησε στη Γαλλία και αφορούν κτήρια παρουσιάζονται στην έκθεση. Πρόκειται για το κτήριο της Γαλλοβρετανικής Εστίας όπου διέμενε με τα χαρακτηριστικά του κόκκινα τούβλα. Στο δεύτερο αποτυπώνει τα παλιά σπίτια της Αμιένης. Σημαντικός σταθμός στην καριέρα της είναι η ένταξη της στην πρωτοποριακή για την εποχή καλλιτεχνική ομάδα “Αρμός” το 1949. Εκεί για μία ακόμα φορά βρέθηκε με τη μαγιά των καλλιτεχνών που καθόρισαν τα χαρακτηριστικά τις ελληνικής εικαστικής τέχνης. Aυτή είναι και η πιο παραγωγική της περίοδος. Το portfolio εκείνης της εποχής περιέχει αρκετά έργα όπου αποτυπώνει φίλους της όπως το σχέδιο με τη Ζωή Καλιγγά να αφήνεται στη μουσική δίπλα σε ένα γραμμόφωνο, ή εκείνο με την επιστήθια φίλη της Ναταλία (Νάτα) Μελά.