Για πρώτη φορά έγινε ευθανασία σε παιδί στην Ολλανδία
Ο νόμος που επιτρέπει την ευθανασία σε παιδιά εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στην Ολλανδία, με την πρώτη ευθανασία ανηλίκου που έπασχε από ανίατη ασθένεια.
Ο νόμος που επιτρέπει την ευθανασία σε παιδιά εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στην Ολλανδία, με την πρώτη ευθανασία ανηλίκου που έπασχε από ανίατη ασθένεια.
Για πρώτη φορά στην Ολλανδία, γιατρός προχώρησε σε ευθανασία παιδιού με ανίατη ασθένεια, εφαρμόζοντας το νέο νομικό πλαίσιο που επιτρέπει τον τερματισμό της ζωής παιδιών ηλικίας 1 έως 12 ετών υπό αυστηρές προϋποθέσεις.
Η υπόθεση έγινε γνωστή από την υπουργό Δημόσιας Υγείας, Σόφι Χέρμανς, η οποία ενημέρωσε σχετικά το ολλανδικό Κοινοβούλιο με επιστολή της. Όπως ανέφερε, η ειδική επιτροπή που εξετάζει περιπτώσεις ευθανασίας ανηλίκων έλαβε τη σχετική αναφορά μέσα στο προηγούμενο έτος και ξεκίνησε τη διαδικασία αξιολόγησης.
Στο πλαίσιο της εξέτασης, η επιτροπή μελέτησε την υπόθεση, συνομίλησε με τον γιατρό που συμμετείχε στη διαδικασία και στη συνέχεια διαβίβασε το πόρισμά της στην Εισαγγελία της Ολλανδίας. Εκείνη είναι πλέον αρμόδια να αποφασίσει αν ο γιατρός κινήθηκε εντός των ορίων που προβλέπει ο νόμος. Σύμφωνα με την υπουργό, η γνωμοδότηση της επιτροπής αναμένεται να παίξει καθοριστικό ρόλο στην τελική κρίση.
Η Χέρμανς δεν δημοσιοποίησε περισσότερα στοιχεία για το παιδί. Δεν αποκάλυψε ούτε την ηλικία του, ούτε τη νόσο από την οποία έπασχε.
Από το 2024, η Ολλανδία επιτρέπει την ευθανασία και για παιδιά ηλικίας 1 έως 12 ετών. Για να εφαρμοστεί η διαδικασία, πρέπει να υπάρχει συναίνεση των γονέων, αλλά και ιατρική διαπίστωση ότι το παιδί βιώνει αφόρητο πόνο ή ταλαιπωρία, χωρίς καμία προοπτική ανάρρωσης ή βελτίωσης.
Όταν υιοθετήθηκε η ρύθμιση, οι ολλανδικές αρχές εκτιμούσαν ότι περίπου πέντε παιδιά τον χρόνο θα μπορούσαν να πληρούν τα κριτήρια για ευθανασία.
Το πλαίσιο αφορά παιδιά που αναμένεται να καταλήξουν στο προβλέψιμο μέλλον και των οποίων η οδύνη δεν μπορεί να ανακουφιστεί με άλλες ιατρικές παρεμβάσεις. Σε αρκετές τέτοιες περιπτώσεις, πρόκειται για παιδιά με συγγενείς ανωμαλίες ή μεταβολικά νοσήματα.
Πριν από την αλλαγή της νομοθεσίας, η ευθανασία στην Ολλανδία προβλεπόταν μόνο για νεογνά και για παιδιά άνω των 12 ετών. Για την ηλικιακή ομάδα 1 έως 12 ετών, οι επιλογές περιορίζονταν μέχρι τότε στην παρηγορητική καταστολή ή στη διακοπή χορήγησης τροφής και υγρών, ώστε η ασθένεια να ακολουθήσει τη φυσική της πορεία.
Η συγκεκριμένη υπόθεση είναι η πρώτη καταγεγραμμένη εφαρμογή του νέου νόμου στη χώρα και αναμένεται να ανοίξει εκ νέου τη δημόσια συζήτηση γύρω από τα όρια της ιατρικής παρέμβασης σε ανήλικους ασθενείς τελικού σταδίου.