Πώς να βρεις χορηγούς για το δημιουργικό σου project

Ψάχνεις απεγνωσμένα κάποιον να τσοντάρει ή να ρίξει μπόλικο χρήμα στο δημιουργικό σου project και δεν ξέρεις από πού να ξεκινήσεις. Φαίνεται σοβαρό, το αναλαμβάνουμε.

Πώς να βρεις χορηγούς για το δημιουργικό σου project

Kαλή η δουλειά δεν λέμε μα ποτέ δεν πρέπει να εγκαταλείπεις μια ιδέα σου που σε εμπνέει. Ένα project δηλαδή που θες να βγάλεις προς τα έξω, να το μοιραστείς με τον κόσμο, αλλά δυστυχώς χρειάζεσαι και οικονομική στήριξη προκειμένου να το κάνεις πραγματικότητα. Είτε πρόκειται για μια έκθεση τέχνης, μια θεατρική παραγωγή, ένα podcast ή ένα καινοτόμο προϊόν, είναι βέβαιο ότι θα χρειαστείς χορηγούς οι οποίοι θα γίνουν το «καύσιμο» για να απογειωθεί η δημιουργικότητά σου. Τώρα ωστόσο αρχίζουν τα δύσκολα όπως θα έλεγε κι ο Σάκης Ρουβάς αφού προκύπτει το δυσκολότερο ζήτημα όλων. Πώς τους βρίσκεις άραγε; Και κυρίως, πώς τους πείθεις να πιστέψουν σε σένα και να επενδύσουν τα λεφτάκια τους;

Καθόρισε το όραμά σου και τη μοναδικότητα του project

Πριν απευθυνθείς σε οποιονδήποτε πιθανό χορηγό, χρειάζεται πρώτα εσύ να γνωρίζεις  πολύ καλά τι ακριβώς προσφέρεις. Τι σε κάνει διαφορετικό; Ποιο είναι το μήνυμά σου; Πώς το έργο σου συνδέεται με την κοινωνία, την κουλτούρα ή το κοινό που απευθύνεσαι;

Όσο πιο ξεκάθαρα μπορείς να απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα, τόσο πιο πειστικός θα φανείς σε μια εταιρεία ή έναν οργανισμό που σκέφτεται να επενδύσει σε σένα. Θυμήσου ότι οι χορηγοί συνήθως θέλουν να συνδεθούν με μια ιστορία, ένα όραμα, μια αξία που τους αντιπροσωπεύει.

Δημιούργησε ένα επαγγελματικό proposal

Το proposal σου είναι ξεκάθαρα η «βιτρίνα» του project. Περιέγραψε συνοπτικά τι σκοπεύεις να κάνεις, ποιοι είναι οι στόχοι σου, σε ποιο κοινό στοχεύεις και τι χρειάζεσαι από τη χορηγία. Μην ξεχάσεις να συμπεριλάβεις έναν ρεαλιστικό προϋπολογισμό, ώστε ο χορηγός να γνωρίζει πού ακριβώς θα κατευθυνθούν τα χρήματα ή αντίστοιχα οι πόροι που θα προσφέρει.

Ένα καλά δομημένο proposal πρέπει να έχει:

Σύντομη περιγραφή του project και του σκοπού του.

Στόχους και αποτελέσματα που επιδιώκεις.

Αναλυτικά οφέλη για τον χορηγό (προβολή, συμμετοχή, αναγνωρισιμότητα, προσδοκώμενα κέρδη).

Χρονοδιάγραμμα υλοποίησης και τρόπους προβολής.

Φρόντισε να το παρουσιάσεις με επαγγελματισμό δηλαδή ένα καλαίσθητο PDF, ένα σύντομο video pitch ή μια μίνι παρουσίαση καθώς όλα τα παραπάνω μπορούν να κάνουν τη διαφορά.

Βρες τους κατάλληλους χορηγούς

Δεν ταιριάζουν όλοι οι χορηγοί σε όλα τα projects. Κάνε έρευνα και εντόπισε επιχειρήσεις, brands ή οργανισμούς που έχουν κοινούς στόχους και το βασικότερο κοινό με εσένα. Αν, για παράδειγμα, έχεις ένα περιβαλλοντικό project, πρέπει να προσεγγίσεις εταιρείες με σαφή οικολογικό προσανατολισμό. Αν δημιουργείς μουσικό περιεχόμενο, στόχευσε σε brands που ασχολούνται με το lifestyle, την τεχνολογία ή την ψυχαγωγία.

Επιπλέον, σκέψου και εναλλακτικές μορφές χορηγίας καθώς αντίθετα με όσα μας τραγουδούσε η Τζούλια Αλεξανδράτου στόχος δεν είναι μόνο τα λεφτά. Μπορεί για παράδειγμα σου η χορηγία που θα εξασφαλίσεις να σου προσφέρει εξοπλισμό, φιλοξενία, προβολή ή παροχή υπηρεσιών. Ένα τοπικό καφέ ή ένα εστιατόριο που θα στηρίξει τη δράση σου ή μια εταιρεία που θα σε βοηθήσει με το marketing, μπορούν να αποδειχθούν πολύτιμοι συνεργάτες.

Χτίσε σχέσεις

Οι πιο επιτυχημένες συνεργασίες βασίζονται στη σχέση εμπιστοσύνης για αυτό σταμάτα να βλέπεις τους χορηγούς μόνο ως χρηματοδότες αλλά ως συμμάχους. Ενημέρωνέ τους για την πορεία του project, ευχαρίστησέ τους δημόσια, πρόσφερέ τους την αναγνώριση και την προβολή που τους αναλογεί αλλά και τους αξίζει.

Αν αισθανθούν ότι αποτελούν μέρος μιας αυθεντικής προσπάθειας, είναι πολύ πιο πιθανό να σε στηρίξουν ξανά στο μέλλον ή να σε προτείνουν σε άλλους.

Δικτυώσου

Η παρουσία σου τόσο στα social media όσο και στα επαγγελματικά δίκτυα είναι καθοριστική. Μην φοβηθείς να μοιραστείς τη δουλειά σου και να δείξεις το πάθος και τη συνέπεια σου. Πάρε μέρος σε εκδηλώσεις, παρουσιάσεις, φεστιβάλ ή διαγωνισμούς που να αναδείξουν το project σου και κάνε όσο socializing χρειαστεί για χάρη του brand awareness. Πολλές φορές, ένας μελλοντικός χορηγός μπορεί να σε ανακαλύψει τυχαία μέσα από μια ανάρτηση ή ένα άρθρο το οποίο γράφτηκε για σένα.

 

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v