Νέα δίκη στο Ανώτατο Δικαστήριο του Λονδίνου για το «dieselgate»

Δέκα χρόνια μετά το «dieselgate», ξεκίνησε στο Ανώτατο Δικαστήριο Λονδίνου δίκη με 1,6 εκατομμύρια οδηγούς να μηνύουν αυτοκινητοβιομηχανίες για παραποίηση δοκιμών ρύπων.

Νέα δίκη στο Ανώτατο Δικαστήριο του Λονδίνου για το «dieselgate»

Μια δεκαετία μετά το σκάνδαλο «dieselgate» της Volkswagen, ξεκίνησε χθες μια κρίσιμη δίκη στο Ανώτατο Δικαστήριο του Λονδίνου, με 1,6 εκατομμύρια οδηγούς να κινούνται νομικά εναντίον μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών που κατηγορούνται για παραποίηση των δοκιμών εκπομπών ρύπων.

Περισσότερες από δώδεκα αυτοκινητοβιομηχανίες φέρονται να έχουν χρησιμοποιήσει τεχνολογία σε οχήματα ντίζελ που κατασκευάστηκαν από το 2009 και να χειραγωγήσουν τις δοκιμές εκπομπών, αναφέρει η Daily Mail.

6.92 δις ευρώ

Η αξίωση είναι η μεγαλύτερη του είδους της στην αγγλική ιστορία, με το Ανώτατο Δικαστήριο να έχει προηγουμένως ενημερωθεί ότι πιστεύεται ότι αξίζει τουλάχιστον 6.92 δις ευρώ.

Η δίκη θα επικεντρωθεί αρχικά σε οχήματα ντίζελ που κατασκευάζονται από τις Mercedes-Benz, Ford, Nissan, Renault και τις μάρκες Peugeot και Citroen, ιδιοκτησίας της Stellantis, τα οποία λέγεται ότι έχουν εξοπλιστεί με παράνομες «συσκευές αναστολής».

Παραποίηση στοιχείων

Αυτές οι συσκευές ανίχνευαν τη διάρκεια των δοκιμών των οχημάτων και διασφάλιζαν ότι οι εκπομπές ρύπων διατηρούνταν εντός των νόμιμων ορίων, αλλά δεν το έκαναν όταν τα αυτοκίνητα βρίσκονταν στο δρόμο, λένε οι δικηγόροι των εναγόντων.

Οι κατασκευαστές, ωστόσο, λένε ότι οι ισχυρισμοί είναι θεμελιωδώς εσφαλμένοι και απορρίπτουν οποιαδήποτε ομοιότητα με το σκάνδαλο που ξέσπασε το 2015, το οποίο κόστισε στην Volkswagen δισεκατομμύρια σε πρόστιμα και αποζημιώσεις.

Απαγορευμένες συσκευές αναστολής

Η δίκη θα επικεντρωθεί σε ένα μικρό δείγμα οχημάτων ντίζελ που παράγονται από τους πέντε κατασκευαστές, οι οποίοι μηνύονται από σχεδόν 850.000 ενάγοντες, για να διαπιστωθεί εάν χρησιμοποίησαν απαγορευμένες συσκευές αναστολής.

Οποιαδήποτε αποζημίωση που θα κρίνει το δικαστήριο ότι πρέπει να καταβληθεί θα αποφασιστεί σε νέα δίκη τον επόμενο χρόνο.

Η απόφαση του δικαστηρίου θα είναι επίσης δεσμευτική για εκατοντάδες χιλιάδες παρόμοιες αγωγές εναντίον άλλων κατασκευαστών, συμπεριλαμβανομένων των Vauxhall/Opel, ιδιοκτησίας της Stellantis, και BMW.

Ομαδική αγωγή

Μια ανάλυση των εναγόντων ανά μάρκα δείχνει ότι η Mercedes-Benz έχει τον μεγαλύτερο αριθμό ιδιοκτητών που εκπροσωπούνται στην ομαδική αγωγή εναντίον ορισμένων από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων στον κόσμο.

Περίπου 374.774 οδηγοί Mercedes αντιπροσωπεύουν περισσότερους από έναν στους πέντε (22,9%) από τους 1.638.575 οδηγούς του Ηνωμένου Βασιλείου που εκπροσωπούνται.

 

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v