Χωρίς κίνητρα τα κινέζικα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην ΕΕ- το Ηνωμένο Βασίλειο υποστηρίζει την Ford

Η Ευρώπη περιορίζει τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, δίνοντας κίνητρα μόνο σε κατασκευές εντός ΕΕ, με το Ηνωμένο Βασίλειο να στηρίζει τη Ford.

Χωρίς κίνητρα τα κινέζικα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην ΕΕ- το Ηνωμένο Βασίλειο υποστηρίζει την Ford

Τα προγράμματα οικονομικών κινήτρων για τα ηλεκτρικά οχήματα, τα οποία ανταμείβουν τις τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά εξαιρούν τα BEV που κατασκευάζονται στην Κίνα και σε άλλες μη ευρωπαϊκές τοποθεσίες, γίνονται όλο και πιο δημοφιλή, καθώς οι χώρες επιδιώκουν να προσφέρουν στοχευμένη υποστήριξη για την προώθηση της μετάβασης στην κινητικότητα μηδενικών εκπομπών.

Περιβαλλοντικές μετρήσεις

Η νέα επιχορήγηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο ακολουθεί το πρόγραμμα Ecobonus στη Γαλλία, επιλέγοντας μόνο τα αυτοκίνητα που έχουν την υψηλότερη βαθμολογία σε μια σειρά περιβαλλοντικών μετρήσεων που συνδέονται με τον τόπο κατασκευής τόσο του αυτοκινήτου όσο και της μπαταρίας, αναφέρει το Automotive News Europe.

«Η Γαλλία ουσιαστικά αποκλείει τα οχήματα από την Κίνα από τα κίνητρα για περιβαλλοντικούς λόγους και υπάρχει αρκετό ενδιαφέρον από άλλα κράτη μέλη», δήλωσε στο Automotive News Europe ο Λουσιέν Ματιέ, διευθυντής κλάδου αυτοκινήτων στην ομάδα για το περιβάλλον T&E με έδρα τις Βρυξέλλες. «Γνωρίζουμε ότι η Ιταλία και η Ισπανία το εξετάζουν».

Η Γαλλία εξετάζει επίσης το ενδεχόμενο αύξησης του μπόνους που απονέμεται εάν η μπαταρία κατασκευαστεί στην Ευρώπη, πρόσθεσε ο Λουσιέν Ματιέ.

Λεπτομερείς πληροφορίες

Τα προγράμματα του Ηνωμένου Βασιλείου και της Γαλλίας απαιτούν από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να υποβάλλουν λεπτομερείς πληροφορίες για κάθε αυτοκίνητο για να είναι σε θέση να λάβουν τις επιχορηγήσεις.

Στη Γαλλία, το 70% της τελικής περιβαλλοντικής βαθμολογίας βασίζεται στο «αποτύπωμα άνθρακα του κύκλου ζωής ενός οχήματος που προηγείται της χρήσης του στο δρόμο», συμπεριλαμβανομένων τόσο της κατασκευής όσο και των μεταφορών. Ως αποτέλεσμα, κανένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο (BEV) που κατασκευάζεται στην Κίνα, την Ιαπωνία ή τη Νότια Κορέα δεν πληροί τις προϋποθέσεις, αναφέρει το Automotive News Europe.

Ένταση άνθρακα

Το Ηνωμένο Βασίλειο υιοθέτησε ένα παρόμοιο σύστημα τον Αύγουστο για να δώσει κίνητρα για «πιο βιώσιμες πρακτικές κατασκευής», δήλωσε η βρετανική κυβέρνηση. Μέρος της βαθμολογίας υπολογίζεται από την ένταση άνθρακα του δικτύου της χώρας προέλευσης τόσο για την μπαταρία όσο και για το όχημα. Οι χώρες με δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας που βασίζονται σε μεγάλο βαθμό σε ορυκτά καύσιμα, όπως οι σταθμοί παραγωγής ενέργειας με καύση άνθρακα, βαθμολογούνται λιγότερο ευνοϊκά.

Νίκη της Ford

Προς το παρόν, μόνο δύο αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα πληρούν τις προϋποθέσεις για τη μέγιστη επιχορήγηση των 4.304,66 ευρώ, το Ford Puma Gen E και το Ford E-Tourneo Courier.

Είναι ενδιαφέρον ότι και τα δύο κατασκευάζονται στη Ρουμανία — μια χώρα με υψηλή ένταση εκπομπών άνθρακα στο δίκτυο. Ωστόσο, τα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης και για τα δύο οχήματα προέρχονται από εργοστάσιο στο Ηνωμένο Βασίλειο και η Ford διατηρεί ισχυρή παρουσία στην Έρευνα και Ανάπτυξη (R&D) στη χώρα για τα επαγγελματικά της οχήματα, αναφέρει το Automotive News Europe.

Το Toyota bZ4X, είναι ένα από τα δύο μοντέλα που κατασκευάζονται στην Ιαπωνία και πληρούν τις προϋποθέσεις για την επιχορήγηση χαμηλότερης βαθμίδας του Ηνωμένου Βασιλείου ύψους 1.721 ευρώ για ηλεκτρικά οχήματα, αναφέρει το Automotive News Europe.

Επιχορήγηση χαμηλότερης βαθμίδας

Επιπλέον, τα Nissan Ariya και Toyota bZ4X, κατασκευασμένα στην Ιαπωνία, είναι τα μόνα μοντέλα ασιατικής κατασκευής που περιλαμβάνονται στη λίστα. Και τα δύο αυτοκίνητα πληρούν τις προϋποθέσεις για επιχορήγηση χαμηλότερης βαθμίδας ύψους 1.721 ευρώ.

Η Nissan και η Toyota έχουν εργοστάσια παραγωγής στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπως και η θυγατρική του BMW Group, MINI, η οποία πληροί τις προϋποθέσεις για την επιχορήγηση 1.721 ευρώ για τα Mini Countryman BEV που κατασκευάζονται στη Γερμανία, ενώ εξαιρούνται τα Mini Cooper BEV που κατασκευάζονται στην Κίνα.

Άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες με μοντέλα που πληρούν τις προϋποθέσεις για την επιχορήγηση των 1.721 ευρώ κατώτερης βαθμίδας περιλαμβάνουν τις Renault, Vauxhall, Citroen και Skoda.

Αυξημένος ανταγωνισμός από την Κίνα

Η υποστήριξη των τοπικών αυτοκινητοβιομηχανιών στη στροφή προς την ηλεκτρική ενέργεια έχει καταστεί πιο επείγουσα, καθώς ο ανταγωνισμός από την Κίνα αυξάνεται εν μέσω της ταχύτατης ανάπτυξης των αλυσίδων εφοδιασμού μπαταριών και BEV της χώρας.

Η ευρωπαϊκή ομάδα προμηθευτών CLEPA κάλεσε τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να τονώσουν τη ζήτηση για BEV που κατασκευάζονται στην Ευρώπη, ορίζοντας ελάχιστες απαιτήσεις περιεχομένου για τα ανταλλακτικά που κατασκευάζονται στην Ευρώπη, αναφέρει το Automotive News Europe.

Ωστόσο, οι κανόνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου δυσχεραίνουν τις διακρίσεις μόνο με βάση την προέλευση, ενισχύοντας την ελκυστικότητα της περιβαλλοντικής βαθμολογίας.

«Υπάρχουν ορισμένες εξαιρέσεις που μπορούν να γίνουν, αλλά είναι ευκολότερο να δικαιολογηθούν αυτές οι εξαιρέσεις εάν βασίζονται σε περιβαλλοντικούς λόγους», δήλωσε ο Λουσιέν Ματιέ της T&E.

Δασμοί στα κινέζικα BEV

Η Ευρωπαϊκή Ένωση αύξησε πέρυσι τους δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα BEV που κατασκευάζονται στην Κίνα έως και 45% για να αντισταθμίσει αυτό που χαρακτήρισε αθέμιτες κρατικές επιδοτήσεις που δίνονται στις εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας.

Ωστόσο, η ΕΕ σηματοδοτεί ότι θέλει να προχωρήσει περαιτέρω για να βοηθήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες που επιβαρύνονται από το υψηλό κόστος μετάβασης σε ηλεκτρικούς κινητήρες, ενώ παράλληλα προσπαθούν να ανταγωνιστούν τους νέους Κινέζους ανταγωνιστές.

«Πιστεύω ότι η Ευρώπη πρέπει να έχει το δικό της ηλεκτρικό αυτοκίνητο», δήλωσε στις 10 Σεπτεμβρίου η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, αναφερόμενη σε μικρά, οικονομικά προσιτά αυτοκίνητα, τα οποία θα μπορούσαν να επωφεληθούν από τη χαμηλότερη φορολογική μεταχείριση και να κερδίσουν επιπλέον μονάδες για την επίτευξη των στόχων μείωσης των εκπομπών CO2. «Επειδή δεν μπορούμε να αφήσουμε την Κίνα και άλλους να κατακτήσουν αυτήν την αγορά».

Ο Στεφάν Σεζουρνέ εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την βιομηχανία, δήλωσε στο Instagram ότι μία από τις προτάσεις που συζητήθηκαν με την αυτοκινητοβιομηχανία στον Στρατηγικό Διάλογο στις 12 Σεπτεμβρίου ήταν «Μια νέα κανονιστική κατηγορία για τη διευκόλυνση της παραγωγής μικρών ηλεκτρικών αστικών αυτοκινήτων που κατασκευάζονται στην Ευρώπη κάτω των 20.000 ευρώ».

Επιπλέον, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει τη σκοπιμότητα να υποχρεωθούν οι εταιρικοί στόλοι να συμπεριλάβουν μεγαλύτερο ποσοστό ηλεκτρικών οχημάτων. Η πρόταση έχει επικριθεί από τον Γερμανό Καγκελάριο Φρίντριχ Μερτς , αλλά θα προσέφερε μια ακόμη ευκαιρία να δοθεί προτεραιότητα στα αυτοκίνητα τοπικής κατασκευής, αναφέρει το Automotive News Europe.

«Θα μπορούσε να υπάρχει μια άλλη απαίτηση, η οποία είναι ότι αυτά τα οχήματα θα πρέπει να κατασκευάζονται στην Ευρώπη», δήλωσε ο Λουσιέν Ματιέ της T&E.

Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος

Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος , κοινώς γνωστή ως Μεταφορές & Περιβάλλον (T&E ), είναι μια ευρωπαϊκή ομπρέλα για μη κυβερνητικές οργανώσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα των μεταφορών και του περιβάλλοντος, προωθώντας τις βιώσιμες μεταφορές στην Ευρώπη.

Η Transport & Environment έχει συνεργαστεί συχνά με άλλες περιβαλλοντικές ομάδες πίεσης όπως η Greenpeace, όπου πολλά μέλη του προσωπικού της έχουν εργαστεί στο παρελθόν.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v