Νέο Dacia Bigster: Διεκδικεί την κορυφή στα C-SUV

Το ολοκαίνουργιο Dacia Bigster έρχεται να κατακτήσει την κατηγορία C-SUV, με τεχνολογία, άνεση και εξηλεκτρισμένα κινητήρια σύνολα.

Νέο Dacia Bigster: Διεκδικεί την κορυφή στα C-SUV

Η Dacia καλπάζει στην ευρωπαϊκή αγορά και οπως ανακοινώθηκε και στο στρατηγικό πλάνο Renaulution τον Ιανουάριο του 2021, η μάρκα στοχεύει στην κατάκτηση του segment C. Όντας ήδη η κορυφαία μάρκα του segment Β στην Ευρώπη, η Dacia μπαίνει στην κατηγορία των C-SUV με το Bigster, ένα ολοκαίνουργιο όχημα που εκφράζει σαφώς τις αξίες της Dacia: Ουσιαστικό αλλά και cool, eco-smart, στιβαρό και περιπετειώδες.

Το νέο Bigster προσφέρει ακόμα περισσότερα από την ουσία της Dacia, κάνοντας προσιτά τα πλεονεκτήματα ενός μοντέλου που ανήκει στην κατηγορία C-SUV. Με περισσότερο στυλ και σχεδίαση που στοχεύει κατευθείαν στην ουσία, στιβαρό και ευρύχωρο, με πληθώρα πρόσθετων συστημάτων & χαρακτηριστικών. Μεταξύ αυτών το δίχρωμο αμάξωμα και οι ζάντες των 19". Περισσότερη τεχνολογία, με εξηλεκτρισμένα κινητήρια σύνολα, κεντρική οθόνη αφής 10,1", ψηφιακό πίνακα οργάνων και ηλεκτροκίνητη πόρτα χώρου αποσκευών. Περισσότερη άνεση, με ασύγκριτα μεγάλους εσωτερικούς χώρους, εξαιρετική στήριξη καθισμάτων, βελτιστοποιημένη ηχομόνωση, διζωνικό κλιματισμό με αεραγωγούς και για τους πίσω επιβάτες, πανοραμική ανοιγόμενη ηλιοροφή, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα για τον οδηγό, καθώς και σύστημα multimedia με έξι ηχεία και ηχοσύστημα 3D της Arkamys. Μεγαλύτερη ικανότητα φόρτωσης, με ευρύχωρο πορτμπαγκάζ, αρθρωτές μπάρες οροφής, και ασύμμετρα αναδιπλούμενο (40/20/40) πίσω κάθισμα, για μεταφορά αντικειμένων μεγάλου μήκους. Περισσότερη ευελιξία, χάρη στις πραγματικές ‘off-road’ δυνατότητες και εξελιγμένο σύστημα 4κίνησης.

Νέα εξηλεκτρισμένα κινητήρια σύνολα

Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η προσπάθεια της Renault να εμπλουτίσει την γκάμα των κινητήριων συνόλων του νέου Dacia Bigster, με σύγχρονες επιλογές για να ενισχυθεί η θέση του στην αγορά και να διακριθεί στην κατηγορία C SUV.

-Bigster Hybrid 155. Το Dacia Bigster είναι το πρώτο μοντέλο του Renault Group που κινείται από το ολοκαίνουργιο σύστημα κίνησης Hybrid 155, συνδυάζοντας έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 107 ίππων, δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν ηλεκτροκινητήρα 50 ίππων και έναν κινητήρα μίζα/γεννήτρια υψηλής τάσης), μια μπαταρία 1,4 kWh (230V), και αυτόματο ηλεκτρικό κιβώτιο ταχυτήτων. Διαθέτει τέσσερις ταχύτητες για τον κινητήρα εσωτερικής καύσεως και άλλες δύο για τους ηλεκτροκινητήρες. Αυτή η συνδυασμένη τεχνολογία υιοθετήθηκε χάρη στην απουσία του συμπλέκτη.

Το σύστημα κίνησης Hybrid 155 ολοκληρώνει τη γκάμα Hybrid 140 που διατίθεται στο νέο Duster και το Jogger. Αποδίδει περισσότερη ισχύ (15 παραπάνω ίππους), περισσότερη ροπή (20Nm παραπάνω, με μέγιστη τιμή τα 170Nm μόνο για τον κινητήρα εσωτερικής καύσεως), και αυξημένη ικανότητα ρυμούλκησης (250κιλά παραπάνω, με μέγιστη τιμή περίπου έναν τόνο). Η οικονομία έχει επίσης βελτιωθεί, με μείωση κατά 6% στην κατανάλωση καυσίμου, και τις εκπομπές ρύπων, χάρη κυρίως στη βελτιστοποιημένη διαχείριση της λειτουργίας του κινητήρα.

Συνδυάζοντας το αναγεννητικό φρενάρισμα με την μεγάλη ικανότητα ανάκτησης ενέργειας της μπαταρίας, και την αποτελεσματικότητα του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, το Bigster μπορεί να κινηθεί ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο, έως και στο 80% του χρόνου κυκλοφορίας του στην πόλη. Επιπλέον, το αυτοκίνητο ξεκινά πάντα ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο.

-Bigster mild hybrid 140. Διαθέσιμο για πρώτη φορά στη γκάμα της Dacia, κινητήριο σύνολο σε τέτοιο επίπεδο ισχύος, πρόκειται για τον κινητήρα που βασίζεται στον TCe 130 ο οποίος διατίθεται και στο νέο Duster. Αυτό το πρώτο επίπεδο ηλεκτροκίνησης συνδυάζει έναν νέας γενιάς 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρου, που λειτουργεί βάσει του κύκλου Miller (βελτιστοποιημένη απόδοση και μειωμένες θερμικές απώλειες), και Mild Hybrid σύστημα 48V, με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων.

-Bigster mild hybrid-G 140. Η Dacia είναι ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης στις πωλήσεις οχημάτων υγραερίου στην Ευρώπη, και ο μόνος κατασκευαστής που προσφέρει μια επιλογή κινητήρων διπλού καυσίμου (βενζίνης/LPG), σε όλα τα μοντέλα εσωτερικής καύσης της, που τα ονομάζει mild hybrid-G. Με το νέο Bigster, η Dacia ανοίγει νέους δρόμους, με ένα σύστημα κίνησης που συνδυάζει το διπλό καύσιμο με ένα σύστημα Mild Hybrid 48 V. Το ήπιο υβριδικό σύστημα υποστηρίζει τον 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1,2 λίτρου, χρησιμοποιώντας ως καύσιμο είτε τη βενζίνη είτε το υγραέριο, κατά τις φάσεις εκκίνησης και επιτάχυνσης, για βελτιωμένη οδηγική απόλαυση και απόδοση.

Λειτουργώντας με υγραέριο, το Bigster mild hybrid-G 140 εκπέμπει κατά μέσο όρο 10% λιγότερο CO2 από έναν αντίστοιχο μη υβριδικό βενζινοκινητήρα. Με δύο ρεζερβουάρ που περιέχουν συνολικά 99 λίτρα καυσίμου (50 λίτρα βενζίνη και 49 λίτρα υγραέριο), το μοντέλο επιτυγχάνει αυτονομία που φτάνει έως και τα 1.450χλμ. Τοποθετημένο κάτω από το πάτωμα του πορτμπαγκάζ, το ρεζερβουάρ του υγραερίου δεν επηρεάζει καθόλου το χώρο φόρτωσης. Ένας διακόπτης στο ταμπλό επιτρέπει τη γρήγορη και απρόσκοπτη μετάβαση από τον έναν τύπο καυσίμου στον άλλο.

-Bigster mild hybrid 130 4x4. Το νέο Bigster είναι κατασκευασμένο με στόχο να ξεφύγει από τα τετριμμένα, καθώς διαθέτει ένα σύστημα τετρακίνησης που συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 ταχυτήτων, και ένα Mild Hybrid σύστημα 48V για μεγιστοποίηση της απόδοσης. Αυτό το υβριδικό σύστημα λειτουργεί υποβοηθητικά στον 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1,2 λίτρου κατά την εκκίνηση και την επιτάχυνση, μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2, ενώ παρέχει βελτιωμένη οδηγική απόλαυση.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

Απόρρητο
v