Mercedes-Benz SLR McLaren: Κρυμμένη υψηλή τεχνολογία

Ένα εμβληματικό υπεραυτοκίνητο με ρίζες στη Formula 1, χειροποίητο V8 κινητήρα και πρωτοποριακή χρήση ανθρακονημάτων, εκτίθεται για πρώτη φορά στο μουσείο Mercedes-Benz.

Mercedes-Benz SLR McLaren: Κρυμμένη υψηλή τεχνολογία

 

Η Mercedes-Benz SLR McLaren εκτίθεται στην ειδική έκθεση «Youngtimer» στο Μουσείο Mercedes-Benz. Το υπεραυτοκίνητο της δεκαετίας του 2000 μπορεί να το δει κανείς στο Μουσείο της Mercedes-Benz για πρώτη φορά – στο πλαίσιο της ειδικής έκθεσης «Youngtimer» έως τις 2 Νοεμβρίου 2025. Αναπτύχθηκε σε συνεργασία από τη Mercedes-Benz και τη McLaren, εταίρο της Formula 1. Μονόκοκ από ανθρακονήματα, κεραμικά φρένα και υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας V8.

Φόρος τιμής

Το Roadster φέρει μόνο τα γράμματα SLR στο πίσω μέρος – χωρίς την πρόσθετη ακολουθία αριθμών που συνήθως αναφέρεται στον κυβισμό του κινητήρα της Mercedes-Benz. Η συντομογραφία σημαίνει «Sport Leicht Rennsport» και αποτελεί φόρο τιμής στην παράδοση του μηχανοκίνητου αθλητισμού της Mercedes-Benz. Το αγωνιστικό σπορ αυτοκίνητο 300 SLR (W 196 S) ήταν το αστέρι του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Σπορ Αυτοκινήτων του 1955 και είναι στενά συνδεδεμένο με το αγωνιστικό αυτοκίνητο W 196 S της Formula 1 της εποχής. 

Η Mercedes-Benz SLR McLaren, που κατασκευάστηκε σε πέντε εκδόσεις μεταξύ 2004 και 2009, χρησιμοποίησε επίσης την τεχνολογία της Formula 1. 

Μπροστινό μέρος σε σχήμα βέλους

Ο σχεδιασμός της SLR McLaren Roadster παραπέμπει σε διάφορους θρύλους του αθλητισμού στην ιστορία της Mercedes-Benz. Με το μπροστινό μέρος σε σχήμα βέλους, το σούπερ σπορ αυτοκίνητο θυμίζει τα τότε Silver Arrows της McLaren-Mercedes. 

Αυτά κέρδισαν στην κορυφαία κατηγορία των αγώνων αυτοκινήτου το 1998 και το 1999 (και τις δύο χρονιές το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Οδηγών για τον Mika Häkkinen, καθώς και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών για την McLaren-Mercedes το 1998) και το 2008 (το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Οδηγών για τον Lewis Hamilton). 

Αεραγωγοί εξαγωγής κινητήρα σε σχήμα διαμαντιού

Οι πλευρικά τοποθετημένες σωλήνες εξάτμισης μπροστά από τις πόρτες και το αερόφρενο στο πίσω μέρος θυμίζουν το ιστορικό αγωνιστικό σπορ αυτοκίνητο 300 SLR. Τέλος, οι αεραγωγοί εξαγωγής κινητήρα σε σχήμα διαμαντιού με στενά πτερύγια θυμίζουν το σπορ αυτοκίνητο παραγωγής 300 SL (W 198) του 1954. Το μπροστινό τμήμα με τους δύο προβολείς ακολουθεί το σχεδιαστικό ιδίωμα που εισήχθη με επιτυχία με τη σειρά μοντέλων 210 το 1995 και επανερμηνεύτηκε με τη σειρά μοντέλων 203 το 2000.

Ένα αμάξωμα υψηλής τεχνολογίας βρίσκεται κάτω από το τέλειο φινίρισμα του βαμμένου στο χέρι σούπερ σπορ αυτοκινήτου. Για πρώτη φορά σε όχημα παραγωγής της Mercedes-Benz, η SLR McLaren χρησιμοποίησε το σύνθετο υλικό από ανθρακονήματα CFRP (πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα) γνωστό από τη σχεδίαση αγωνιστικών αυτοκινήτων. 

Μικρότερο βάρος

Το πλήρες αμάξωμα με το πλαίσιο, τον μονοκόμματο κλωβό επιβατών, τις πόρτες και το καπό κατασκευάστηκε από αυτό το μοντέρνο υλικό. Το αποτέλεσμα: η SLR McLaren ζύγιζε περίπου 30% λιγότερο από ένα συγκρίσιμο σπορ αυτοκίνητο με κινητήρα στο κέντρο μπροστά και ατσάλινο αμάξωμα. Το όχημα προσέφερε επίσης υψηλό επίπεδο παθητικής ασφάλειας χάρη στον πολύ άκαμπτο κλωβό επιβατών σε συνδυασμό με έξι αερόσακους, προεντατήρες ζωνών ασφαλείας και περιοριστές δύναμης ζωνών ασφαλείας. Ένα από τα highlights ήταν το ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα πέδησης SBC TM με δίσκους φρένων βαρέως τύπου κατασκευασμένους από κεραμικό υλικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα.

Σπορ οδήγηση

Όποιος κινείται στο δρόμο ή στην πίστα με τη Mercedes-Benz SLR McLaren μπορεί να επικεντρωθεί πλήρως στην σπορ οδήγηση. Αυτό διασφαλίζεται από τον σχεδιασμό του πιλοτηρίου με δύο αναλογικά όργανα που δείχνουν την ταχύτητα και τις στροφές του δρόμου. Τα χαρακτηριστικά του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων τροποποιούνται χρησιμοποιώντας δύο μεγάλα περιστροφικά χειριστήρια - από Comfort ή Manual έως μια πολύ σπορ ρύθμιση. 

Μετά την εκκίνηση του κινητήρα, το κουμπί εκκίνησης εξαφανίζεται κομψά κάτω από ένα ασημί κάλυμμα στο κουμπί του επιλογέα. Ο υπόλοιπος εσωτερικός σχεδιασμός χαρακτηρίζεται από επιφάνειες υψηλής ποιότητας, όπως ανθρακονήματα, αλουμίνιο και δέρμα «Silver Arrow», ειδικά σχεδιασμένο για την SLR McLaren.

Χειροποίητος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας V8

Κάτω από το καπό, το οποίο είναι προσαρτημένο στο μπροστινό μέρος του οχήματος, βρίσκεται ο χειροποίητος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας V8 με κυβισμό 5.439 κυβικά εκατοστά και ισχύ 626 ίππους στις 6.500 σ.α.λ. Εκτοξεύει την SLR McLaren Roadster από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 3,8 δευτερόλεπτα, με τελική ταχύτητα 332 χλμ./ώρα. Οι δύο ενδείξεις στο πιλοτήριο έχουν διαμορφωθεί ανάλογα: το ταχύμετρο φτάνει τα 360 χλμ./ώρα και το στροφόμετρο έως τις 8.000 σ.α.λ.

 

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

Απόρρητο
v