O Εσθονός Ott Tanak αναδείχθηκε νικητής στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2025
Με κυριαρχική εμφάνιση και ταχύτητα, ο Tanak κέρδισε το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2025, οδηγώντας την Hyundai στην κορυφή.

Με κυριαρχική εμφάνιση και ταχύτητα, ο Tanak κέρδισε το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2025, οδηγώντας την Hyundai στην κορυφή.
Ο Εσθονός οδηγό της Hyundai, Ott Tanak κεδρισε το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2025. Οι εξοντωτικές θερμοκρασίες, το σκληρό οδόστρωμα και η καταπόνηση ανθρώπων και μηχανών δεν άφησαν περιθώρια για εφησυχασμό. Από την πρώτη ημέρα, το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις λειτούργησε σαν φίλτρο. Ξεχώρισε όσους μπορούσαν να συνδυάσουν ταχύτητα, ανάγνωση των συνθηκών, αλλά ενδεχομένως και τύχη. Όλα τους, στοιχεία που στα ελληνικά βουνά αποτελούν προαπαιτούμενα. Αρχικά για επιβίωση και στη συνέχεια για διάκριση. Η στρατηγική αποδείχθηκε καθοριστική, τα λάθη δεν συγχωρήθηκαν, και κάθε δευτερόλεπτο αποκτήθηκε με κόστος.
Σε αυτό το πλαίσιο, ο Ott Tanak υπήρξε σταθερός, γρήγορος και ουσιαστικός, χαράσσοντας μόνος του το μονοπάτι που τον οδήγησε σε μια σπουδαία νίκη. Από το Σάββατο πήρε στα χέρια του τον έλεγχο του αγώνα και την Κυριακή απλώς επιβεβαίωσε την ανωτερότητά του. Ο Εσθονός σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο σε 7 από τις συνολικά 17 ε.δ. του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, μια επίδοση που δεν επιτυγχάνεται από σύμπτωση.
Ο Ott Tanak μπήκε στην τελευταία ημέρα του αγώνα με διαφορά ασφαλείας και καθαρό μυαλό, και φρόντισε να μην αφήσει τίποτα στην τύχη. Συνεχίζοντας από εκεί που το άφησε το Σάββατο, επικράτησε με το i20 N Rally1 στις 2 από τις 4 ειδικές της ημέρας και απέσπασε συνολικά 30 βαθμούς, πιστοποιώντας την κυριαρχία του στον ελληνικό αγώνα και χαρίζοντας στην ομάδα του την πρώτη της νίκη για το 2025.
Ο Sebastien Ogier κράτησε ψηλά τη σημαία για την Toyota Gazoo Racing, καταφέρνοντας με το GR Yaris Rally1 να ανέβει στο δεύτερο σκαλί του βάθρου. Ο οκτώ φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής διατήρησε χθες τη θέση του αποφεύγοντας να πάρει ρίσκα που θα μπορούσαν να καταστρέψουν τον αγώνα του, με εξαίρεση την Power Stage, όπου σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο. Γενικότερα, δεν είχε λόγο να πιέσει, αφού ο Tanak έμοιαζε να βρίσκεται σε δικό του αγώνα, την ώρα που ο ίδιος απολάμβανε μια διαφορά ασφαλείας από τον Adrien Fourmaux.
Ο Γάλλος οδηγός της Hyundai κατάφερε να διατηρηθεί στην 3η θέση της γενικής, ανεβαίνοντας για δεύτερη φορά φέτος στο βάθρο. Μάλιστα, μετά το πρώτο πέρασμα από την ε.δ. Ταρζάν, είδε τη διαφορά του από τον Elfyn Evans να ροκανίζεται σημαντικά, αλλά πολύ σύντομα φρόντισε να επαναφέρει την τάξη με έναν ταχύτατο χρόνο στο δεύτερο Σμόκοβο. Για τον Evans, η 4η θέση ήταν ό,τι καλύτερο μπορούσε να αποκομίσει από το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, με δεδομένο ότι έχασε πολύτιμο χρόνο την πρώτη ημέρα, ανοίγοντας τον δρόμο για τους υπόλοιπους. Σε κάθε περίπτωση, ο Βρετανός οδηγός της Toyota κατάφερε να διατηρηθεί στην κορυφή της βαθμολογίας, έστω και με βραχεία κεφαλή.
Αν υπήρχε βραβείο ατυχίας, αυτό σίγουρα θα είχε απονεμηθεί στον Thierry Neuville. Μετά τα τρία κλαταρίσματα που του στέρησαν κάθε ελπίδα για νίκη, ο νυν Παγκόσμιος Πρωταθλητής ξεκίνησε το σκέλος με στόχο να αποκομίσει ό,τι περισσότερο ήταν δυνατόν αναφορικά με την ανεξάρτητη βαθμολογία της Super Sunday. Όμως, ένα πρόβλημα στον κινητήρα του Hyundai i20 Ν έβαλε φρένο στην πορεία του και τελικά απλά περιορίστηκε στην 5η θέση.
Στην 6η θέση της γενικής ολοκλήρωσε τον αγώνα ο Oliver Solberg με το Toyota GR Yaris Rally2, σημειώνοντας επιπλέον μία σημαντική νίκη σε επίπεδο WRC2, που τον φέρνει στην κορυφή της σχετικής βαθμολογίας. Έβδομος και δεύτερος στην κατηγορία Rally2 ολοκλήρωσε ο Gus Greensmith με Skoda Fabia RS Rally2, ο οποίος κατάφερε να αντισταθεί στην πίεση του Yohan Rossel με το Citroen C3 Rally2.
Στο JWRC, ο Ali Turkkan έμεινε μακριά από προβλήματα και εξασφάλισε σήμερα την πρώτη του νίκη στην κατηγορία.
Ανάμεσα στα ελληνικά πληρώματα επικράτησαν οι Γιάννης Πλάγος-Χρήστος Κουζιώνης με ένα Skoda Fabia RS Rally2, καταφέρνοντας να επιβιώσουν σε έναν εξαιρετικά απαιτητικό αγώνα. Στο άτυπο ελληνικό βάθρο τούς ακολούθησαν οι Καρανικόλας-Κακαβάς και Χαλκιάς-Κομνός, με Ford Fiesta Rally2 και Renault Clio Rally3, αντίστοιχα.