Το ανανεωμένο Lexus RZ ενισχύει την οδηγική απόλαυση
Το νέο Lexus RZ προσφέρει βελτιωμένη οδική συμπεριφορά, ακρίβεια στο τιμόνι και τετρακίνηση υψηλής απόδοσης, με έμφαση στην οδηγική απόλαυση.

Το νέο Lexus RZ προσφέρει βελτιωμένη οδική συμπεριφορά, ακρίβεια στο τιμόνι και τετρακίνηση υψηλής απόδοσης, με έμφαση στην οδηγική απόλαυση.
ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗ ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ
Κατά την διάρκεια της πανευρωπαϊκής παρουσίασης του ανανεωμένου Lexus RZ, στο Φάρο, της Πορτογαλίας, τα στελέχη της πολυτελούς ιαπωνικής μάρκας έδωσαν μεγάλη έμφαση στα στρατηγικά μέτρα που υιοθετήθηκαν για να ενισχυθεί η οδηγική ευχαρίστηση.
Ανακοινώθηκαν οι νέες παρεμβάσεις και τα τελευταία συστήματα που υιοθετήθηκαν από την premium ιαπωνική μάρκα για να εξασφαλισθούν υψηλότερα ποσοστά οδικής συμπεριφοράς και ασφάλειας.
Η δομική ακαμψία του αμαξώματος έχει ενισχυθεί με βελτιώσεις στην περιοχή της εμπρός βάσης του ψυγείου, όπως η αύξηση του πάχους των μεταλλικών ελασμάτων και η ενίσχυση των συνδέσμων. Επιπλέον, η προσθήκη εγκάρσιας ενίσχυσης στον πίσω άξονα περιορίζει τις τοπικές στρεπτικές παραμορφώσεις. Οι παρεμβάσεις αυτές διασφαλίζουν καθαρή, άμεση και γραμμική απόκριση στις εντολές του τιμονιού.
Το σύστημα ανάρτησης – με γόνατα MacPherson εμπρός και διπλά ψαλίδια πίσω – έχει δεχθεί λεπτομερείς ρυθμίσεις στα αμορτισέρ και στα ελατήρια, τόσο εμπρός όσο και πίσω, με στόχο τη βελτιστοποίηση της δυναμικής συμπεριφοράς και την επίτευξη ισορροπίας μεταξύ σταθερότητας στους ελιγμούς και ποιότητας κύλισης. Επιπλέον, τα εμπρός σινεμπλόκ έχουν βελτιστοποιηθεί για πιο άμεση απόκριση του συστήματος διεύθυνσης.
Μεταξύ των νέων παρεμβάσεων συγκαταλέγονται η ανασχεδίαση του κάτω βραχίονα της εμπρός ανάρτησης, με στόχο τη μείωση του βάρους, καθώς και νέα εσωτερικά εξαρτήματα στα ρουλεμάν πλήμνης — μέτρα που συμβάλλουν στη μείωση των τριβών και στην αύξηση της αυτονομίας. Παράλληλα, η βάση της κρεμαγιέρας έχει τροποποιηθεί ώστε να προσφέρει μεγαλύτερη ακαμψία και πιο άμεση απόκριση του συστήματος διεύθυνσης.
Η απόδοση της τεχνολογίας DIRECT4 της Lexus έχει αναβαθμιστεί, ενισχύοντας περαιτέρω την πρόσφυση και τη σταθερότητα των νέων τετρακίνητων εκδόσεων του RZ.
Το έξυπνο σύστημα ελέγχει αυτόματα την κατανομή της ισχύος μεταξύ των εμπρός και πίσω eAxles, ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης και τις εντολές του οδηγού.
Κατά την εκκίνηση και την επιτάχυνση στην ευθεία, η κατανομή της ροπής μεταξύ εμπρός και πίσω eAxles ρυθμίζεται από 60:40 έως 0:100, περιορίζοντας τις διαμήκεις κλίσεις (τάση ανύψωσης του εμπρός μέρους) και προσφέροντας άμεση αίσθηση επιτάχυνσης.
Στις στροφές, η κατανομή προσαρμόζεται δυναμικά μεταξύ 80:20 και 0:100, ανάλογα με την ταχύτητα του οχήματος και τη γωνία διεύθυνσης, ώστε να ανταποκρίνεται στις εκάστοτε συνθήκες οδήγησης.
Κατά την είσοδο σε στροφή, μεγαλύτερο ποσοστό της ισχύος μεταφέρεται στον εμπρός άξονα, για πιο ομαλή συμπεριφορά. Κατά την έξοδο, η ροπή κατανέμεται με βάση το φορτίο σε κάθε τροχό, διατηρώντας την ισορροπία του οχήματος και εξασφαλίζοντας ομαλή, ελεγχόμενη επιτάχυνση. Το αποτέλεσμα είναι μια απολαυστική αίσθηση κατά την οδήγηση, με υψηλή ακρίβεια στην τήρηση της ιδανικής γραμμής.
Επιλέγοντας το Range mode για μέγιστη ενεργειακή απόδοση, η ισχύς κατανέμεται ισόποσα στους δύο άξονες, σε αναλογία 50:50.
Το σύστημα Vehicle Dynamics Integrated Management (VDIM) της Lexus — διαθέσιμο προαιρετικά στο Luxury AWD και στάνταρ στο F SPORT — συμβάλλει στον περιορισμό των κλίσεων του αμαξώματος, προσφέροντας αυξημένη άνεση και σταθερότητα ακόμα και σε απότομους ελιγμούς αποφυγής εμποδίων.
Η υψηλή ακαμψία του αμαξώματος αποτελεί βασικό παράγοντα για την επίτευξη άμεσης και ακριβούς απόκρισης στις εντολές του οδηγού. Η αρχική εξέλιξη του RZ διασφάλισε μια ιδιαίτερα άκαμπτη κατασκευή, χάρη και στη χαμηλή τοποθέτηση της μπαταρίας εντός του μεταξονίου, με την ίδια τη μονάδα της μπαταρίας να αποτελεί μέρος του πλαισίου.
Οι προηγμένες τεχνικές κατασκευής, όπως το laser peening και η τεχνολογία συγκόλλησης με λέιζερ, συνέβαλαν στην ενίσχυση της ακαμψίας, σε συνδυασμό με την εκτεταμένη χρήση κόλλας υψηλής αντοχής και αφρού υψηλής ακαμψίας. Οι μπάρες θόλων και τα σπορ αμορτισέρ βελτιώνουν ακόμα περισσότερο την αίσθηση στιβαρότητας και σταθερότητας του οχήματος.
Η Lexus θέλησε να αυξήσει ακόμα περισσότερο την ακαμψία, προσθέτοντας ενισχύσεις μεταξύ του κάτω πίσω τμήματος του αμαξώματος και των θόλων των πίσω τροχών. Επίσης, η αντοχή και η ακαμψία της πλαϊνής βάσης του ψυγείου έχει αυξηθεί, συμβάλλοντας στη σταθερότητα χειρισμού.
Η Lexus συνεχίζει να αξιοποιεί τις ειδικά διαμορφωμένες εγκαταστάσεις της στη νέα βάση της στη Shimoyama (Ιαπωνία) για τη δοκιμή όλων των πτυχών των επιδόσεων του RZ. Εκεί, οι ομάδες εξέλιξης προϊόντων συνεργάζονται στενά, επιτυγχάνοντας αποτελεσματικές και συντονισμένες βελτιώσεις. Πέρα από τις προηγμένες ψηφιακές και υπολογιστικές μεθόδους, μπορούν να ρυθμίζουν με ακρίβεια τις επιδόσεις του αυτοκινήτου και να διασφαλίζουν την υλοποίηση των στόχων τους, αξιοποιώντας τις εκτεταμένες πίστες δοκιμών των εγκαταστάσεων.
Το λανσάρισμα του ανανεωμένου Lexus RZ στην ευρωπαϊκή αγορά θα ξεκινήσει στα τέλη του 2025.