Οδηγούμε το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Ford Puma Gen-E

Το νέο Ford Puma Gen-E συνδυάζει ηλεκτροκίνηση με σπορ οδική συμπεριφορά, κορυφαία αυτονομία και πρακτικότητα, προσφέροντας απολαυστική οδήγηση, χαμηλή κατανάλωση και εξαιρετική σχέση τιμής-εξοπλισμού.

Οδηγούμε το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Ford Puma Gen-E

Αποστολή στο Γαλαξίδι

Η εξαιρετική οδηγοκεντρική προσέγγιση του βενζινοκίνητου Ford Puma είναι γνωστή σε κάθε οδηγό που εμπιστεύεται το μικρομεσαίο μοντέλο της μάρκας και αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα του. Πως συμπεριφέρεται όμως στο δρόμο και κυρίως στο ιδιόμορφο ελληνικό οδικό δίκτυο το ίδιο αυτοκίνητο όταν η καρδιά του είναι ηλεκτρική;

Με αυτό το ερώτημα, ξεκινήσαμε την δημοσιογραφική αποστολή για την πρώτη οδήγηση του νέου αμιγώς ηλεκτρικού Ford Puma Gen-E, σε μια από τις ομορφότερες περιοχές της Ελλάδας. Επίκεντρο της αποστολής η Αράχωβα και προορισμός το μαγευτικό Γαλαξίδι.

Η Ford Motor Hellas διοργάνωσε μια αποστολή που είχε σαν μοναδικό θέμα την ηλεκτροκίνηση. Μας έδωσε την ευκαιρία να οδηγήσουμε για πολλά χλμ. όλα τα νέα της αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Δοκιμάσαμε το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Ford Puma Gen-E, το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Explorer και το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Capri. Επικεντρωθήκαμε στο πιο καινούργιο μέλος της ηλεκτρικής γκάμας της κορυφαίας μάρκας, το Puma Gen-E, με μπαταρία 43kWh, ισχύ 168 ίππων και κίνηση στους μπροστινούς τροχούς(FWD).

Ηλεκτρική ενέργεια

Μόλις βρήκαμε την κατάλληλη θέση οδήγησης στο αναβαθμισμένο κάθισμα του οδηγού, ρυθμίσαμε την θέση του τιμονιού και ενεργοποιήσαμε τον ηλεκτρικό κινητήρα. Η μονάδα παραγωγής ενέργειας που καταναλώνει μόνο ηλεκτρικό ρεύμα, ζωντάνεψε σε χιλιοστά του δευτερολέπτου.

Επιλέξαμε την θέση D στο σύστημα μετάδοσης και ξεκινήσαμε την αξιολόγηση της καινούργιας πρότασης στη κατηγορία των μοντέλων μηδενικών ρύπων.

Οι μεγάλοι τροχοί κύλισαν στην άσφαλτο χωρίς να κάνουν θόρυβο και μόλις βγήκαμε από τον αστικό ιστό της Αράχωβας, σανιδώσαμε το γκάζι. Το αυτοκίνητο πήρε με ακρίβεια την κατεύθυνση που επιλέξαμε και ξεκίνησε άμεσα την πάλη με τον χρόνο.

Διάχυτη η αίσθηση της ασφάλειας

Σανιδώσαμε το γκάζι, οι 168 ίπποι κάλπαζαν και η ταχύτητα ανέβηκε με εκπληκτικό ρυθμό, οι ρεπρίζ εντυπωσιακές και η αίσθηση της ασφάλειας διάχυτη.

Στην ευθεία κινήθηκε σβέλτα με εκπληκτική σταθερότητα και χωρίς να εμφανισθούν αεροδυναμικοί θόρυβοι. Η πρόκληση όμως ήταν να το πιέσουμε στα όρια του στις δεκάδες στροφές που βρίσκονται στο δρόμο που οδηγεί από την Αράχωβα προς το Γαλαξίδι. Η Ford Motor Hellas γνωρίζει τα καλούδια του νέου μοντέλου της και δεν φοβήθηκε τις προκλήσεις του δρόμου με τις δεκάδες στροφές και τις μεγάλες σε μήκος ανηφόρες.

Επιλέξαμε το πρόγραμμα Sport στο μενού και ξεκινήσαμε την περιπλάνηση μας στον κόσμο του νέου αμιγώς ηλεκτρικού Ford Puma Gen-E.

Τιμόνι διαβήτης

Και τι δεν κάναμε; Ανεβάσαμε την ταχύτητα, το πλασάραμε κατάλληλα, βάλαμε την μούρη του αυτοκινήτου μέσα στη στροφή και αφήσαμε το βαρύ αυτοκίνητο να αντιμετωπίσει τους νόμους της φυσικής. Το τιμόνι διαβήτης, κάθε στιγμή γνωρίζαμε που βρίσκονται οι τροχοί με το μεγάλο φορτίο τους. Τα κατάφερε μια χαρά, δεν έχασε την τροχιά του, έστριψε χωρίς μεγάλες κλίσεις και δεν εμφάνισε αρνητικές τάσεις στη μεταφορά της μάζας του. Στη στροφή «μίλησαν» οι νέες ρύθμισες του πλαισίου, του τιμονιού και των αναρτήσεων. Το μελετημένο στήσιμο απέδειξε τις ικανότητες του και τις δυνατότητες του. Έστριψε δεκάδες φορές με εκπληκτικό τρόπο.

Το γκάζι στο δάπεδο

Η οδηγική απόλαυση συνεχίσθηκε. Στην έξοδο της στροφής κολλήσαμε το γκάζι στο δάπεδο. Ο ηλεκτρικός κινητήρας δεν διαμαρτυρήθηκε, έδειχνε να το απολαμβάνει.

Εκεί όμως που τον παραδεχθήκαμε ήταν στη διαδικασία ανάπτυξης ταχύτητας στην ανηφόρα με μεγάλη κλίση. Στα σημεία που κάθε βενζινοκίνητο ανάλογης ισχύος θα ζοριστεί, λόγω της έντονης κλίσης και της καταπόνησης από την μεγάλη διαδρομή, το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Ford Puma Gen-E, πετούσε.

 

Ένα μεγάλο καρτ

Σπίνιαρε στην ανηφόρα σαν αγωνιστικό αυτοκίνητο, χωρίς να χάσει την γραμμή κίνησης που έχει καθορίσει ο οδηγός. Ένα μεγάλο καρτ, αντάξιο της φήμης του βενζινοκίνητου Ford Puma.

Σημειώστε μερικά τεχνικά στοιχεία: Την κίνηση που αναβαθμίζει τον οδηγικό χαρακτήρα του Puma παρέχει ένα νέο ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης, το οποίο εξασφαλίζει επίσης εξαιρετική αποδοτικότητα 13,1 kWh/100 χλμ. Το νέο Puma Gen-E μπορεί να διανύσει έως και 376 χλμ. με μια πλήρη φόρτιση της μπαταρίας του, έτσι ώστε τα μακρινά ταξίδια να είναι εφικτά. Στην πόλη, η αυτονομία φτάνει τα 523 χλμ., γεγονός που σημαίνει ότι δεν θα χρειαστεί επαναφόρτιση για αρκετές ημέρες στο πλαίσιο των αστικών μετακινήσεων.

Ταχύτερη απόκριση του τιμονιού

Με τη χρήση ταχυφορτιστή, η φόρτιση από το 10% στο 80% διαρκεί περίπου 23 λεπτά, ενώ η απρόσκοπτη επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε 8΄΄ και η ταχύτερη απόκριση του τιμονιού προσφέρουν χαρακτηριστικά που παραπέμπουν στο Puma ST, αλλά σε ηλεκτρική μορφή.

Το Ford Puma Gen-E, καθιστά ακόμα πιο εύκολη την οδήγηση τόσο εντός όσο και εκτός πόλης. Ένας απλός στη χρήση ηλεκτρονικός μοχλοδιακόπτης που βρίσκεται εγκατεστημένος πίσω από το τιμόνι εναλλάσσει ανάμεσα στις επιλογές Drive, Neutral και Reverse τόσο εύκολα όπως όταν ενεργοποιείτε τα φλας με την άκρη των δακτύλων. Η δυνατότητα οδήγησης με ένα πεντάλ (one-pedal driving) καθιστά ακόμα πιο άνετη την κίνηση μέσα στην πόλη, ανεξάρτητα από το drive mode (τέσσερα στο σύνολο) που έχει επιλέξει ο οδηγός.

Ομαλή και πιο φυσική αίσθηση

Τα διαθέσιμα συστήματα υποβοήθησης οδηγού Intelligent Adaptive Cruise Control με Stop & Go και Lane Centring εξασφαλίζουν ομαλή και πιο φυσική αίσθηση κατά την επιτάχυνση και το φρενάρισμα, ενώ μπορούν χρησιμοποιούν το Predictive Speed Assist για ρύθμιση της ταχύτητας κίνησης του οχήματος σε στροφές, κυκλικούς κόμβους και κατά την είσοδο και έξοδο από αυτοκινητοδρόμους. Στην πόλη, η επίσης διαθέσιμη κάμερα surround-view 360ο μπορεί να προβάλλει μία πανοραμική εικόνα του οχήματος από ψηλά, η οποία διευκολύνει τους ελιγμούς σε άβολα πολυώροφα παρκινγκ.

Δύο οθόνες υψηλής ευκρίνειας

Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, η καθαρή και σύγχρονη σχεδιαστική φιλοσοφία συνεχίζεται, με δύο οθόνες υψηλής ευκρίνειας να βρίσκονται σε κοντινή απόσταση από τον οδηγό, προκειμένου ο τελευταίος να έχει πάντα τον έλεγχο.

Το infotainment τελευταίας γενιάς SYNC 4 της Ford διαθέτει σύστημα πλοήγησης που είναι συνδεδεμένο στο cloud για να μπορεί το Puma Gen-E να κινείται άνετα στην πόλη, ενώ την ίδια στιγμή, χάρη στα ασύρματα Apple CarPlay και Android Auto, οι εφαρμογές και οι πληροφορίες συγχρονίζονται μεταξύ των smartphone των επιβατών και του αυτοκινήτου χωρίς τη χρήση καλωδίων.

Το Alexa Built-in παρέχει στους οδηγούς τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν φωνητικές εντολές για να ενημερωθούν για τις ώρες λειτουργίας του αγαπημένου τους εστιατορίου ή για να προσθέτουν αντικείμενα στη λίστα με τα ψώνια τους.

Η νέα, υπερυψωμένη κεντρική κονσόλα παρέχει έναν πρακτικό αποθηκευτικό χώρο, κατάλληλο για την τοποθέτηση των προσωπικών αντικειμένων που διαφορετικά θα βρίσκονταν στις τσέπες των επιβατών. Το υποβραχιόνιο είναι συρόμενο για να εξασφαλίζει στον οδηγό την πιο άνετη θέση κατά τη διάρκεια ενός μακρινού ταξιδιού. Επίσης, παρέχεται ασύρματη φόρτιση κινητού τηλεφώνου, ώστε να είναι πάντα φορτισμένο στο τέλος του ταξιδιού.

Το MegaBox εγινε GigaBox

Για τον πολυάσχολο κάτοικο της πόλης ή μια νέα οικογένεια, το Puma Gen-E αξιοποιεί ακόμα περισσότερο τον διαθέσιμο χώρο, χάρη στο συμπαγές σύστημα ηλεκτροκίνησης. Έτσι, ο ήδη καινοτόμος αποθηκευτικός χώρος MegaBox στο πορτμπαγκάζ του Puma έχει μετατραπεί σε GigaBox, εξασφαλίζοντας συνολική χωρητικότητα για την μεταφορά αποσκευών έως και 574 λίτρα με τα πίσω καθίσματα σε όρθια θέση – δηλαδή περισσότερα από όσα είναι σε θέση να προσφέρουν σήμερα μεγαλύτερα SUV. Αυτός ο χώρος μπορεί να γεμίσει με νερό προκειμένου να διατηρούνται τα ποτά δροσερά.

Στο εμπρός μέρος, ένα frunk, το οποίο έχει χωρητικότητα 43 λίτρων, αξιοποιεί τον χώρο που θα καταλάμβανε ο βενζινοκινητήρας, καθιστώντας τον ιδανικό για την αποθήκευση διαφόρων αξεσουάρ, τα οποία είναι προσβάσιμα ακόμα και όταν ο χώρος αποσκευών στο πίσω μέρος είναι γεμάτος.

Σπορ πίσω αεροτομή

Η εξωτερική σχεδίαση του νέου Puma Gen-E αποτυπώνει το πνεύμα της τελευταίας γενιάς του μοντέλου με πινελιές που το καθιστούν πιο ξεχωριστό και αεροδυναμικό. Μία τολμηρή σχεδίαση τύπου «ασπίδας» αντικαθιστά τη συμβατική μάσκα στο εμπρός μέρος, διαμορφώνοντας έτσι ένα φρέσκο προσωπείο που αντλεί έμπνευση από την ηλεκτρική Ford Mustang Mach-E. Η σπορ πίσω αεροτομή και τα μοναδικά σχέδια των ζαντών αλουμινίου ενισχύουν την ηλεκτρική αύρα και αίσθηση, εξασφαλίζοντας συγχρόνως στο ηλεκτρικό Puma καλύτερη αεροδυναμική απόδοση και επιδόσεις.

Καλύτερη θέαση

Οι προαιρετικοί προβολείς Dynamic Matrix LED χρησιμοποιούν το Predictive Dynamic Bending Light για να ελέγχουν τον δρόμο μπροστά και να φωτίζουν περισσότερο τα σημεία όπου είναι απαραίτητο. Η τεχνολογία αυτή ρυθμίζει επίσης το μοτίβο της δέσμης φωτός ώστε να παρέχεται καλύτερη θέαση σε αστικές διαδρομές ή σκοτεινούς δρόμους ταχείας κυκλοφορίας.

Τιμές, χρηματοδότηση

Ο τιμοκατάλογος του νέου Ford Puma Gen-E ξεκινά από τα 29.906 ευρώ με όφελος Ford. Κρατική επιδότηση 3.000 ευρώ, οπότε η τιμή μειώνεται στα 26.906 ευρώ. Αν υπάρχει απόσυρση η τιμή μειώνεται στα 25.406 ευρώ. Οκτώ χρόνια (ή 100.000 χλμ.) Ford Protect εγγύηση (160.000 χλμ. εγγύηση για την μπαταρία).

Χρηματοδότηση Ford Gen-E Style 43kWh 168 ίπποι FWD, επιτόκιο 3,99%, μηνιαίο μίσθωμα 250 ευρώ (πλέον Φ.Π.Α), 48 μήνες/ 20.000 χλμ. ανά έτος, προκαταβολή 9.000 ευρώ (πλέον Φ.ΠΑ).

Συμπέρασμα

Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Ford Puma Gen-E, είναι ένα από τα καλύτερα μοντέλα μηδενικών ρύπων. Αναμφισβήτητο πλεονέκτημα του αποτελεί η υψηλή δόση οδηγοκεντρικής προσέγγισης που απολαμβάνει ο οδηγός κάθε στιγμή. Έχει την χαμηλότερη κατανάλωση ηλεκτρισμού στη κατηγορία του, τον ταχύτερο χρόνο φόρτισης και τον μεγαλύτερο αποθηκευτικό χώρο. Η σχέση τιμής προϊόντος εξοπλισμού είναι από τις καλύτερες στην αγορά. Να τονίσουμε την προσπάθεια της Ford Motor Hellas να δημιουργήσει ένα προσιτό χρηματοδοτικό πρόγραμμα με μηνιαίο μίσθωμα μόλις 250 ευρώ, το καλύτερο της αγοράς αυτή την στιγμή. Είναι ένα από τα ελάχιστα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που δεν αποκόβει τον οδηγό από την διαδικασία της κίνησης και του ελέγχου του αυτοκινήτου. Μόνο γι αυτό τον λόγο αξίζει να μπει στη πρώτη θέση της λίστα των προτιμήσεων σας.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v