Αποχαιρέτα την, τη δωρεάν χειραποσκευή που χάνεις λέει η Ευρωπαϊκή Ένωση

Η Ευρωπαϊκή Ένωση μόλις έδωσε και επίσημα το πράσινο φως στις χρεώσεις για χειραποσκευές. Τι προβλέπουν οι νέοι κανονισμοί για αποζημιώσεις, αλλαγές δρομολογίων και δικαιώματα επιβατών.

Αποχαιρέτα την, τη δωρεάν χειραποσκευή που χάνεις λέει η Ευρωπαϊκή Ένωση

Τέλος εποχής για τη δωρεάν χειραποσκευή στα αεροπλάνα φέρνει απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία επιτρέπει πλέον στις αεροπορικές εταιρείες να χρεώνουν και επίσημα ακόμα και τη μικρή βαλίτσα που μέχρι πρότινος παίρναμε μαζί μας στην καμπίνα. Η πρακτική ήταν ήδη διαδεδομένη από low cost αερομεταφορείς όπως οι Ryanair, EasyJet και Vueling, στις οποίες μάλιστα επιβλήθηκαν πρόσφατα και πρόστιμα εκατομμυρίων για την χρέωση της χειραποσκευής, η οποία όμως πλέον γίνεται και... ευρωπαϊκά νομιμοποιημένη.

Τι δικαιούμαστε δωρεάν;

Μία μόνο προσωπική τσάντα –τύπου σακίδιο ή τσάντα ώμου– που χωράει κάτω από το κάθισμα και δεν ξεπερνά τα 40x30x15 εκ. Οτιδήποτε πέρα από αυτό, υπόκειται σε χρέωση, με τις τιμές να ξεκινούν από 15 ευρώ και να φτάνουν μέχρι και τα 60 ανάλογα με την πτήση και το βάρος (συνήθως πάνω από 8 κιλά).

Εξαιρέσεις προβλέπονται για κατόχους Golden Cards, business class και, βέβαια, όσους αγοράζουν εισιτήρια στα οποία περιλαμβάνονται παραδοτέες αποσκευές.

Περισσότερα δικαιώματα για καθυστερήσεις και ακυρώσεις

Μαζί με τους νέους κανόνες για τις αποσκευές, το Συμβούλιο της Ε.Ε. ενισχύει και τα δικαιώματα των επιβατών:

Αλλαγή δρομολογίου: Εάν μια πτήση ακυρωθεί, οι εταιρείες υποχρεούνται να βρουν εναλλακτική το συντομότερο δυνατόν –ακόμη και με άλλον αερομεταφορέα ή άλλο μέσο. Αν αυτό δεν γίνει μέσα σε 3 ώρες, ο επιβάτης μπορεί να κανονίσει μόνος του και να ζητήσει επιστροφή χρημάτων έως και 400% του εισιτηρίου.

Βοήθεια στο αεροδρόμιο: Πιο αυστηρά καθορίζονται και τα δικαιώματα για φαγητό, ποτό και διαμονή σε περιπτώσεις καθυστερήσεων. Αν δεν προσφερθούν από την εταιρεία, ο επιβάτης μπορεί να πληρώσει μόνος του και να ζητήσει αποζημίωση.

Αποζημιώσεις: Ανανεώνονται και τα ποσά αποζημίωσης: 300€ για καθυστερήσεις 4+ ωρών εντός Ε.Ε., 500€ για πτήσεις άνω των 3.500 χλμ. με καθυστέρηση 6+ ωρών. Επίσης, επιβάτες που αποκλείονται από πτήσεις επιστροφής επειδή δεν επιβιβάστηκαν στο αρχικό σκέλος, δικαιούνται πλέον αποζημίωση.

Προθεσμίες και υποχρεώσεις

Οι αεροπορικές έχουν υποχρέωση να απαντούν εντός 14 ημερών σε παράπονα και αιτήματα αποζημίωσης, τα οποία οι επιβάτες μπορούν να υποβάλουν εντός 6 μηνών από το ταξίδι. Οι ενημερώσεις για δικαιώματα και χρεώσεις θα πρέπει να γίνονται με σαφήνεια από την πρώτη στιγμή της κράτησης.

Η απόφαση του Συμβουλίου πηγαίνει τώρα στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, που καλείται να την εγκρίνει ή να την τροποποιήσει. Μέχρι τότε… μετράμε εκατοστά στη χειραποσκευή.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v