Ταχύτερη η φόρτιση της μπαταρίας των ηλεκτρικών Audi e-tron

Η Audi βελτιώνει σημαντικά τους χρόνους φόρτισης των ηλεκτρικών της με νέες λειτουργίες προετοιμασίας της μπαταρίας και σύστημα προγνωστικής διαχείρισης θερμοκρασίας μέσω του σχεδιαστή διαδρομών e-tron.

Ταχύτερη η φόρτιση της μπαταρίας των ηλεκτρικών Audi e-tron

Η Audi προσφέρει χρήσιμες λειτουργίες στη σειρά ηλεκτρικών μοντέλων της που μειώνουν σημαντικά τους χρόνους φόρτισης και διευκολύνουν πολύ την εύρεση σταθμών φόρτισης.

Υπάρχουν διάφοροι βασικοί παράγοντες που προάγουν την γρήγορη φόρτιση: Επαρκής προετοιμασία. Θερμοκρασία μπαταρίας σε ιδανικό εύρος θερμοκρασίας από +25°C έως +45°C. Χαμηλή κατάσταση φόρτισης (SoC) κατά την έναρξη της φόρτισης. Επαρκής ισχύς εξόδου στον σταθμό φόρτισης. Πώς επηρεάζει η θερμοκρασία της μπαταρίας τους χρόνους φόρτισης.

Θερμοκρασία της μπαταρίας

Η θερμοκρασία της μπαταρίας υψηλής τάσης (μπαταρία HV) έχει σημαντικό αντίκτυπο στη μέγιστη ισχύ εξόδου, στον χρόνο φόρτισης και, τελικά, στη διάρκεια ζωής της ίδιας της μπαταρίας. Προκειμένου να διασφαλιστεί η βέλτιστη απόδοση φόρτισης και η γρήγορη φόρτιση σε χαμηλές ή υψηλές εξωτερικές θερμοκρασίες, η μπαταρία HV πρέπει να έχει προετοιμαστεί επαρκώς.

Το ιδανικό εύρος φόρτισης της μπαταρίας HV είναι μεταξύ 25 και 45 βαθμών Κελσίου. Θερμοκρασίες άνω των 50 βαθμών Κελσίου μπορούν να προκαλέσουν ζημιά στα ηλεκτρονικά και χημικά εξαρτήματα της μπαταρίας. Ταυτόχρονα, θερμοκρασίες κάτω των 25 βαθμών Κελσίου αυξάνουν την εσωτερική ηλεκτρική αντίσταση της μπαταρίας, πράγμα που σημαίνει ότι η φόρτιση θα διαρκέσει περισσότερο.

Σύστημα προγνωστικής θερμικής διαχείρισης

Για αυτόν τον λόγο, οι σειρές μοντέλων Q6 e-tron, A6 e-tron, e-tron GT και Q4 e-tron διαθέτουν ένα σύστημα προγνωστικής θερμικής διαχείρισης σχεδιασμένο να τοποθετεί τα στοιχεία της μπαταρίας στο ιδανικό εύρος θερμοκρασίας ενώ πλησιάζουν έναν σταθμό ταχείας φόρτισης DC (HPC). Η διαδικασία επίτευξης αυτής της ιδανικής κατάστασης φόρτισης είναι γνωστή ως προκαταρκτική ρύθμιση. Λειτουργεί θερμαίνοντας την μπαταρία σε χαμηλές θερμοκρασίες και ψύχοντάς την σε υψηλές θερμοκρασίες. Σε πολλά μοντέλα, η κεντρική οθόνη MMI και η οθόνη πληροφοριών οδηγού μπορούν να εμφανίσουν τη θερμοκρασία της μπαταρίας.

Η προθέρμανση ξεκινά αυτόματα όταν ένας σταθμός γρήγορης φόρτισης ενσωματώνεται στο σύστημα πλοήγησης ως προορισμός στον σχεδιαστή διαδρομής ή επιλέγεται ενεργά ως τέτοιος.

Οι οδηγοί μπορούν να το κάνουν αυτό είτε αυτόματα στον σχεδιαστή διαδρομής e-tron (ως ενδιάμεση/στάση φόρτισης στη διαδρομή τους) είτε στο Q4 e-tron εισάγοντάς το χειροκίνητα στο σύστημα MMI (μενού "Φόρτιση"). Εάν ο οδηγός χρησιμοποιεί μια εφαρμογή τρίτου κατασκευαστή για πλοήγηση, για παράδειγμα μέσω της διεπαφής smartphone της Audi, δεν είναι πάντα δυνατό να ξεκινήσει αυτόματα η προθέρμανση.

Σύστημα πλοήγησης Audi

Συνεπώς, η Audi συνιστά πάντα να ενεργοποιείτε το σύστημα πλοήγησης Audi με τον σχεδιαστή διαδρομής Audi e-tron για να ξεκινήσετε αξιόπιστα την προθέρμανση. Ωστόσο, η προθέρμανση δεν είναι απαραίτητη κατά τη φόρτιση με εναλλασσόμενο ρεύμα σε σταθμούς φόρτισης AC ή σε οικιακό Wallbox. Το εναλλασσόμενο ρεύμα παρέχει μέγιστη ισχύ φόρτισης ακόμη και όταν η θερμοκρασία της μπαταρίας είναι εκτός του ιδανικού εύρους φόρτισης HPC.

Το σωστό επίπεδο φόρτισης για βέλτιστη απόδοση φόρτισης

Η μέγιστη ισχύς φόρτισης κατά την έναρξη της φόρτισης μπορεί να επιτευχθεί ιδανικά όταν η μπαταρία HV έχει χαμηλό επίπεδο φόρτισης, γνωστό ως κατάσταση φόρτισης (SoC). Ιδανικά, το SoC της μπαταρίας θα είναι μεταξύ πέντε και 40 τοις εκατό κατά την έναρξη της φόρτισης. Επομένως, είναι λογικό να χρησιμοποιείτε έναν σταθμό γρήγορης φόρτισης για σύντομη επαναφόρτιση με χαμηλό SoC. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να αξιοποιήσετε στο έπακρο το δυναμικό γρήγορης φόρτισης της μπαταρίας HV.

Διάρκεια ζωής

Για να παρατείνετε τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας, είναι σημαντικό να μην υπερφορτώνετε την μπαταρία HV κατά τη γρήγορη φόρτιση. Επομένως, η μέγιστη ισχύς φόρτισης μειώνεται αυτόματα για SoC άνω του 40 τοις εκατό. Καθώς η ισχύς φόρτισης μειώνεται για SoC άνω του 40 τοις εκατό για φυσικούς λόγους, η αυτονομία επαναφόρτισης ανά μονάδα χρόνου μειώνεται μαζί με αυτήν. Γι' αυτό δεν έχει νόημα να χρησιμοποιείτε έναν σταθμό γρήγορης φόρτισης με SoC 80 τοις εκατό, για παράδειγμα. Τελικά, αυτό σημαίνει ότι ο συνολικός χρόνος οδήγησης με πολλαπλές σύντομες στάσεις φόρτισης HPC θα είναι μικρότερος από ό,τι με μία μεγάλη στάση. Η επιλογή του σωστού σταθμού φόρτισης είναι επίσης σημαντική. Ένας σταθμός γρήγορης φόρτισης θα πρέπει τουλάχιστον να αντιστοιχεί στη μέγιστη ισχύ φόρτισης του οχήματος, αλλά ιδανικά να παρέχει ακόμη περισσότερη ισχύ για να αξιοποιήσει τη μέγιστη χωρητικότητα φόρτισης που εξοικονομεί χρόνο.

Τα πλεονεκτήματα του σχεδιαστή διαδρομών e-tron

Εδώ ακριβώς έρχεται να βοηθήσει ο σχεδιαστής διαδρομών Audi e-tron. Παρέχει ακριβώς την κατάλληλη προετοιμασία για να θέσει την μπαταρία HV στο ιδανικό εύρος θερμοκρασίας για κορυφαία απόδοση φόρτισης. Παρέχει επίσης τρέχουσες πληροφορίες σχετικά με τους σταθμούς φόρτισης (αριθμός διαθέσιμων σταθμών, ισχύς, πληρότητα, χειριστής, τεχνική διαθεσιμότητα, επιλογές πληρωμής). Επιτρέπει τον δυναμικό και αυτόματο σχεδιασμό στάσεων φόρτισης κατά μήκος της διαδρομής με βάση μια ποικιλία παραμέτρων, όπως η τοπογραφία της διαδρομής, οι συνθήκες κυκλοφορίας, το ατομικό στυλ οδήγησης και οι προσωπικές ρυθμίσεις, όπως η ελάχιστη τιμή SoC στην αρχή της φόρτισης και η μέγιστη τιμή SoC στο τέλος της φόρτισης. Με τόσες πολλές επιλογές, η φόρτιση γίνεται μια ρουτίνα χωρίς άγχος.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v