Οδηγούμε το ανανεωμένο Renault Austral

Οδηγήσαμε στη Βαρκελώνη το ανανεωμένο Renault Austral, που υπόσχεται περισσότερη δυναμική σχεδίαση, σύγχρονες τεχνολογίες, αναβαθμισμένη οδηγική εμπειρία και μειωμένες τιμές για την ελληνική αγορά.

Οδηγούμε το ανανεωμένο Renault Austral

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗΝ ΙΣΠΑΝΙΑ

Η ιστορία του Renault Austral στην αυτοκίνηση έχει και μια δυσάρεστη πτυχή. Αν και είναι ένα ολοκληρωμένο C SUV, δεν κατάφερε να πιάσει τους στόχους των πωλήσεων σε μερικές χώρες όπως η Ελλάδα γιατί καθιερώθηκαν υψηλές τιμές πώλησης.

Η Renault αναθεώρησε γρήγορα το πρόγραμμα του εκπροσώπου της στη δημοφιλή κατηγορία και έσπευσε να λανσάρει το ανανεωμένο Renault Austral για να τονώσει τις πωλήσεις.

Βρεθήκαμε στην Βαρκελώνη της Ισπανίας προσκεκλημένοι της νέας αντιπροσωπείας της Renault/ Dacia στην Ελλάδα της Grand Automotive Hellas, για να οδηγήσουμε και να δούμε τις διαφορές από το αρχικό μοντέλο Renault Austral. Εδώ να θυμίσουμε ότι είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε και το αρχικό μοντέλο το 2022 στη Μαδρίτη και πως τότε είχαμε επισημάνει την υψηλή αξία του γαλλικού οχήματος ελεύθερου χρόνου.

Δεν τα κατάφερε όμως στην ελληνική αγορά γιατί οι τιμές πώλησης ήταν ιδιαίτερα υψηλές οπότε όσοι το γλυκοκοίταζαν, προτίμησαν να αγοράσουν ένα premium μοντέλο που κοστίζει όσο το συγκεκριμένο γαλλικό μοντέλο. Η αγορά ανταμείβει και τιμωρεί.

Εξαιρετική ισπανική πόλη

Αν δεν έχετε επισκεφθεί την Βαρκελώνη σας την συστήνουμε ανεπιφύλακτα γιατί είναι μια εξαιρετική ισπανική πόλη με μεγάλο παραθαλάσσιο μέτωπο, κουλτούρα, ιστορικά μνημεία, μεγάλο ιστορικό κέντρο, καλό φαγητό και ευχάριστη ατμόσφαιρα. Όταν κάνετε σύγκριση με την Αθήνα, θα νοιώσετε άσχημα γιατί εμείς έχουμε πιο πολλά θετικά στοιχεία αλλά δεν μπορούμε να τα αξιοποιήσουμε για τους γνωστούς λόγους.

Το καλύτερο της γκάμας

Το ανανεωμένο Renault Austral Esprit Alpine full hybrid E-Tech των 200 ίππων - ότι καλύτερο διαθέτει η γκάμα - ήταν έτοιμο για να μας υποδεχθεί στον χώρο στάθμευσης ενός golf resort. Παρατηρήσαμε τις παρεμβάσεις των σχεδιαστών στην εξωτερική εμφάνιση και ειλικρινά, μας άρεσε γιατί εκφράζει μια πιο δυναμική θεώρηση.

Μπαίνει στη λίστα των υποψήφιων αγοραστών με ηλικία άνω των 30 ετών καθώς διαθέτει κύρος, ποιότητα, μοντέρνα σχεδίαση και σύγχρονη άποψη. Ιδανικό για νέες οικογένειες, όσους κάνουν σπορ και μακρινά ταξίδια.

Προσέξαμε, το νέο καπό, τον αναθεωρημένο προφυλακτήρα και την καινούργια γρίλια. Η εμπρός γρίλια διαθέτει μικρά ανάγλυφα τρισδιάστατα ΄΄διαμαντάκια΄΄ που πλαισιώνουν το σήμα της μάρκας.

Στο πίσω μέρος, ειδικότερα, το πάνω και το κεντρικό τμήμα της πόρτας του χώρου αποσκευών, διακρίνεται για τις πιο κομψές γραμμές του.

Η φωτιστική υπογραφή είναι μοναδική, τόσο τη μέρα όσο και τη νύχτα, με νέα εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα και τα φώτα ημέρας (DRL) σε σχήμα μισού διαμαντιού, που κοσμούν τις άκρες του εμπρός προφυλακτήρα.

Νυχτερινή οδήγηση

Μας ενημέρωσαν ότι οι προβολείς διαθέτουν στάνταρ τεχνολογία Adaptive LED Vision. Η τεχνολογία Matrix Vision ελέγχει μεγαλύτερο αριθμό τμημάτων της δέσμης LED, για ιδανική απόδοση φωτισμού, άριστη ορατότητα και άνεση κατά τη νυχτερινή οδήγηση για τον οδηγό, χωρίς να επηρεάζει τους οδηγούς των αυτοκινήτων που κινούνται στο αντίθετο ρεύμα.

Ο οδηγός μπορεί να συνεχίσει να χρησιμοποιεί τα μεγάλα φώτα, ανεξαρτήτως της κυκλοφορίας γύρω του.

Όταν τα πίσω φώτα είναι αναμμένα, παίρνουν το σχήμα ενός τετράγωνου που χωρίζεται σε επτά τμήματα, εμπνευσμένα από το κινέζικο παζλ tangram. Όταν τα πίσω φώτα είναι σβηστά, μοιάζουν με "αιωρούμενα παγάκια".

Μοντέρνο περιβάλλον

Ανοίξαμε την πανάλαφρη πόρτα του οδηγού και καθίσαμε στην πιο σημαντική θέση του αυτοκινήτου. Βρεθήκαμε σε ένα μοντέρνο και φροντισμένο περιβάλλον που είναι καλύτερο και από το αντίστοιχο περιβάλλον των premium γερμανικών μοντέλων. Η Renault έχει στοχοποιήσει τους βασικούς Γερμανούς ανταγωνιστές της και τους πλησιάζει.

Σύστημα αναγνώρισης οδηγού

Επικεντρωθήκαμε στο νέο στοιχείο που τόσο πολύ προβάλει η Renault, το πρωτοποριακό σύστημα αναγνώρισης οδηγού.

Χρησιμοποιεί κάμερα τοποθετημένη στην εμπρός αριστερή κολόνα (A-pillar). Όταν ο οδηγός μπαίνει στο αυτοκίνητο, το σύστημα έχει τη δυνατότητα να ενεργοποιήσει αυτόματα τις παρακάτω επιλογές εξατομίκευσης: μενού αρχικής οθόνης, προτιμήσεις ραδιοφωνικών σταθμών και επιλογές πολυμέσων, θέση οδήγησης (ηλεκτροκίνητη ρύθμιση για το κάθισμα του οδηγού και τους πλαϊνούς καθρέφτες) και εφαρμογές Google μέσω του συστήματος OpenR link. Η κάμερα σκανάρει το πρόσωπο του οδηγού κάθε φορά που ανοίγει την πόρτα του.

Βελτιωμένη πλευρική στήριξη

Παρατηρήσαμε ότι εκτός από την εντυπωσιακή τους εμφάνιση, τα νέα μπροστινά καθίσματα παρέχουν επίσης βελτιωμένη πλευρική στήριξη. Τα καθίσματα διαθέτουν επίσης καινούργιες επενδύσεις, που αποτελούνται κατά 98% από ανακυκλωμένο ύφασμα Egée.

Η διπλή οθόνη του συστήματος OpenR περιλαμβάνει μία οθόνη 12’’ για τον πίνακα οργάνων και μία οθόνη 9 ή 12,3ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, ανάλογα την έκδοση. Μαζί με την οθόνη 9.3’’ του συστήματος HUD (head-up display), η συνολική επιφάνεια των ψηφιακών οθονών φτάνει τα 1.000εκ.², που ισοδυναμεί με την επιφάνεια τριών touch-screen tablets.

Jean-Michel Jarre

Εκτός από τη βελτιωμένη συνδεσιμότητα Bluetooth, Carplay και Android Auto, το σύστημα πολυμέσων διαθέτει νέα γραφικά και μια μελωδία καλωσορίσματος που εξελίχθηκε σε συνεργασία με τον Jean-Michel Jarre.

Το ανανεωμένο Renault Austral είναι το μοναδικό στο segment C, που διαθέτει ασύμμετρα αναδιπλούμενο (60:40) πίσω κάθισμα, με δυνατότητα μετακίνησης εμπρός-πίσω σε διαδρομή πάνω από 16 εκ. και ρύθμιση της κλίσης της πλάτης σε τρεις θέσεις (25°/27°/29°). Οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν χώρο για τα γόνατα έως και 27,4 εκ. και πάνω από 90 εκ. εσωτερικό ύψος, που αποδεικνύεται ιδανικό για τα μακρινά ταξίδια.

Η ηλεκτρικά ανοιγόμενη πίσω πόρτα παρέχει εύκολη πρόσβαση στο χώρο των αποσκευών. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ ποικίλλει ανάλογα το κινητήριο σύνολο: από 555 μέχρι 1.761 λίτρα με το κινητήριο σύνολο Mild Hybrid των 160 ίππων (ανάλογα με τη διαμόρφωση του πίσω καθίσματος), και από 527 έως 1.736 λίτρα με το full hybrid E-Tech των 200 hp. Επιπλέον, στο πορτμπαγκάζ διατίθεται και πρίζα 12V.

Κινητήρας υπόδειγμα

Πατήσαμε το μπουτόν και το μοτέρ πήρε ζωή. Ελάχιστος θόρυβος από την λειτουργία του, έφθασε στα αυτιά μας. Το κινητήριο σύνολο Full hybrid E-Tech 200 ίππων περιλαμβάνει έναν 3κύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 1.2 λ. με απόδοση 130 ίππους και 205Nm ροπή, και δύο ηλεκτροκινητήρες:

Ο κύριος ηλεκτροκινητήρας με ισχύ 70 ίππους και ροπή 205 Nm ς τροφοδοτείται από μία μπαταρία ιόντων λιθίου 2 kWh/400V. Ο συγκεκριμένος χρησιμοποιείται για την ηλεκτρική κίνηση του οχήματος. Ο δευτερεύων ηλεκτροκινητήρας ή αλλιώς υψηλής τάσεως γεννήτρια (high-voltage starter generator/HSG) αποδίδει 25 ίππους και 50 Nm ροπής. Ο ηλεκτροκινητήρας αυτός χρησιμοποιείται για την εκκίνηση του κινητήρα εσωτερικής καύσεως και διαχειρίζεται επίσης και τις αλλαγές των ταχυτήτων.

Το κινητήριο σύνολο Full hybrid E-Tech 200 ίππων, συνδυάζεται με αυτόματο multi-mode, κιβώτιο. Στη παρουσίαση μας είπαν ότι το συγκεκριμένο κιβώτιο διαθέτει νέο λογισμικό, ώστε να έχει καλύτερη απόκριση, αλλά και να προσφέρει αδιάκοπη και χωρίς κοψίματα επιτάχυνση στη φάση του kick-down.

Εξαιρετική ισπανική άσφαλτος

Ξεκινήσαμε την δοκιμή με σύμμαχο τον εξαιρετικό καιρό, ηλιοφάνεια και 28 βαθμοί. Οι ρόδες κύλησαν στην ισπανική άσφαλτο. Καλύτερα οι πολιτικοί μας και οι κατασκευαστές των δημοσίων έργων να μην δουν την ισπανική άσφαλτο και τους ισπανικούς δρόμους γιατί θα χάσουν τον ύπνο τους.

Σαν ένα κομμάτι βούτυρο. Με εξαιρετική ποιότητα ασφάλτου και χωρίς ενώσεις. Οι δρόμοι έχουν την σωστή χάραξη παρά τις απανωτές στροφές, η διαγράμμιση τέλεια. Σας λέμε, είναι χρόνια μπροστά οι Ισπανοί. Εμείς έχουμε τις άθλιες ελληνικές κατασκευές που τις ακριβοπληρώνουμε.

Τρένο πάνω σε ράγες

Το γαλλικό SUV, κινήθηκε σαν ένα τρένο πάνω σε ράγες. Η νέα ρύθμιση του συστήματος διεύθυνσης, οι αναθεωρημένες αναρτήσεις, οι νέες ρυθμίσεις του πλαισίου και κυρίως η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων με την τεχνολογία τετραδιεύθυνσης, εξασφαλίζουν πρωτόγνωρα επίπεδα οδικής συμπεριφοράς στη κατηγόρια των C SUV. Πατάει αποφασιστικά στην άσφαλτο, συγχωρεί λάθη και είναι πάντα με το μέρος του επιθετικού οδηγού.

Όπως διαπιστώσαμε, το ανανεωμένο Austral με το 4Control Advanced νέας γενιάς, κινείται με περισσότερο δυναμισμό στον ανοιχτό δρόμο, όντας ταυτόχρονα και πιο ευέλικτο στην πόλη.

Η μοναδική, για μοντέλο του segment C, λειτουργία, συνδυάζει την πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων με την τεχνολογία τετραδιεύθυνσης επιτυγχάνοντας εντυπωσιακή βελτίωση του επιπέδου οδηγικής ευχαρίστησης, της ασφάλειας, ενώ επιτυγχάνει και μικρότερο κύκλο στροφής. Η οδική συμπεριφορά είναι ταυτόχρονα διασκεδαστική και δυναμική, με καλύτερο έλεγχο στις στροφές ή στις αλλαγές πορείας.

Το πίσω σύστημα διεύθυνσης προοδευτικής λειτουργίας, βελτιστοποιεί τη θέση και των τεσσάρων τροχών. Προσφέροντας νέα επίπεδα ευστάθειας, ένας μηχανισμός στρέφει τους πίσω τροχούς ελάχιστα προς την ίδια κατεύθυνση με τους μπροστινούς τροχούς (έως και 1ο) στις υψηλές ταχύτητες, ή όταν στρίβετε με ταχύτητες άνω των 50 χλμ./ωρα. Σε χαμηλές ταχύτητες, οι πίσω τροχοί στρέφουν προς την αντίθετη κατεύθυνση έως και 5ο, εξασφαλίζοντας έτσι εξαιρετική ευελιξία, ιδιαίτερα κατά την οδήγηση στην πόλη.

Καλές επιδόσεις

Το κινητήριο σύνολο χαρίζει άμεση απόδοση χωρίς σημαντικές περιοχές μειωμένης παροχής ενέργειας. Χάρη στις γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων και την έξυπνη διαχείριση, το αυτόματο κιβώτιο χαρίζει στο αυτοκίνητο καλές τιμές επιτάχυνσης από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 8,4΄΄) και ρεπρίζ (80-120 χλμ./ωρα σε 5,6΄΄). Η αλλαγές ταχυτήτων είναι βελτιστοποιημένες ώστε να προσφέρει υψηλές επιδόσεις, χωρίς συμβιβασμό στην άνεση.

Η ηχομόνωση έχει και αυτή βελτιωθεί χάρη στις νέες τσιμούχες των θυρών, τη βάση των πλευρικών καθρεφτών νέας σχεδίασης, που συμβάλλει στον περιορισμό των αεροδυναμικών θορύβων και, στις εκδόσεις Esprit Alpine, τα ειδικά κατεργασμένα τζάμια με πλαστικοποιημένο γυαλί στις μπροστινές πόρτες. Κάτω από το καπό, έχει τοποθετηθεί νέο ηχο-απορροφητικό υλικό, ενώ νέες είναι και οι βάσεις του κινητήρα, για πιο ήσυχη οδήγηση.

Οι πωλήσεις του ανανεωμένου Renault Austral θα ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο 2025 και μας ενημέρωσαν ότι οι τιμές πώλησης θα είναι σημαντικά μειωμένες σε σχέση με το αρχικό μοντέλο.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v