Πως λειτουργεί η υβριδική τεχνολογία e:HEV στο Honda Jazz
Η υβριδική τεχνολογία e:HEV στο Honda Jazz προσφέρει δυναμική απόδοση, χαμηλή κατανάλωση και προηγμένη εναλλαγή λειτουργιών οδήγησης.

Η υβριδική τεχνολογία e:HEV στο Honda Jazz προσφέρει δυναμική απόδοση, χαμηλή κατανάλωση και προηγμένη εναλλαγή λειτουργιών οδήγησης.
Η Honda ανανέωσε τη γκάμα των μοντέλων Jazz και Jazz Crosstar με μία νέα, πιο σπορ σχεδίαση, αυξημένη ισχύ και αναβαθμισμένο στάνταρ εξοπλισμό σε όλες τις εκδόσεις.
Νέα σχεδιαστικά στοιχεία, όπως οι ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες, δημιουργούν μια χαρακτηριστική και πιο συνεκτική αισθητική, η οποία αντικατοπτρίζει καλύτερα τη δυναμική προσωπικότητα του αυτοκινήτου, διατηρώντας παράλληλα το εμβληματικό σχήμα του Jazz με τις καθαρές, ευκρινείς οριζόντιες γραμμές που παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά στο μοντέλο τέταρτης γενιάς. Η πιο στιβαρή παραλλαγή Crosstar δέχεται επίσης σχεδιαστικές αναθεωρήσεις τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά που ενισχύουν την ήδη στοχευμένη αισθητική της.
Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει η λειτουργία του υβριδικού συστήματος.
Το σύστημα κίνησης e:HEV του ανανεωμένου Honda Jazz προσφέρει αυξημένη μέγιστη ισχύ με βελτιωμένη επιτάχυνση και πιο πολιτισμένη λειτουργία. Το αποτέλεσμα είναι μια ακόμα πιο δυναμική οδηγική εμπειρία, διατηρώντας παράλληλα την εξαιρετική αποδοτικότητα του συστήματος κίνησης e:HEV.
Περισσότερη ισχύς
Η συνολική ισχύς του συστήματος κίνησης αυξήθηκε στους 122 ίππους από 109 ίππους, με τη ροπή να φτάνει τα 253 Nm. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω της αύξησης της ισχύος του ηλεκτροκινητήρα κατά 10kW, ενώ και η ισχύς του κινητήρα έχει επίσης αυξηθεί στους 107 ίππους από τους 97 ίππους, για τη βελτίωση της οδηγησιμότητας και της συνολικής απόδοσης.
Παρόλα αυτά, το αποδοτικό υβριδικό σύστημα εξακολουθεί να παράγει εκπομπές CO₂ από 102 γραμ./χλμ. (WLTP) με κατανάλωση καυσίμου 4,5 λίτρα/100χλμ. (WLTP) στο Jazz και 108 γραμ./χλμ. (WLTP) και 4,8 λίτρα/100χλμ. (WLTP) στο Jazz Crosstar.
Βραβευμένη τεχνολογία e:HEV
Η Honda εξελίσσει συνεχώς την τεχνολογία e:HEV, αξιοποιώντας την εμπειρία άνω των 20 ετών στο σχεδιασμό, την κατασκευή και τη βελτιστοποίηση υβριδικών συστημάτων κίνησης. Το Jazz έγινε το πρώτο μοντέλο της Honda που πωλείται αποκλειστικά σε όλη την Ευρώπη με προηγμένο υβριδικό σύστημα κίνησης όταν παρουσιάστηκε το 2020, ενώ ακολούθησαν τα HR-V, CR-V και τα mainstream μοντέλα της οικογένειας Civic. Με τον τρόπο αυτό ολοκληρώθηκε η δέσμευση της Honda να έχει εξηλεκτρίσει ολόκληρη την Ευρωπαϊκή γκάμα αυτοκινήτων της μέχρι το 2022.
Δύο ισχυροί ηλεκτροκινητήρες
Το σύστημα e:HEV αποτελείται από δύο συμπαγείς, ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες, συνδεδεμένους με έναν βενζινοκινητήρα 1.5 DOHC i-VTEC, μία μπαταρία ιόντων λιθίου και ένα πρωτοποριακό κιβώτιο με σταθερή σχέση μετάδοσης μέσω μιας ευφυούς μονάδας ελέγχου ισχύος. Όλα συνεργάζονται αρμονικά μεταξύ τους ώστε να πετυχαίνουν ομαλή, άμεση απόκριση. Η Honda έχει αναπτύξει αυτούς τους εύστροφους ηλεκτροκινητήρες ώστε να είναι όσο το δυνατόν πιο ελαφριοί, συμπαγείς και αποδοτικοί.
Τρία προγράμματα οδήγησης
Η προηγμένη υβριδική διάταξη e:HEV επιλέγει απρόσκοπτα από τρία συνεχώς προγράμματα οδήγησης (drive modes) που εναλλάσσονται διαρκώς:
EV Drive: η μπαταρία ιόντων λιθίου παρέχει απευθείας ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα.
Hybrid Drive: ο κινητήρας παρέχει ισχύ στο μοτέρ-γεννήτρια που με τη σειρά του τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα.
Engine Drive: ο βενζινοκινητήρας συνδέεται απευθείας με τους τροχούς μέσω ενός συμπλέκτη.
Στα περισσότερα σενάρια οδήγησης στην πόλη, η βέλτιστη απόδοση επιτυγχάνεται με απρόσκοπτες αλλαγές μεταξύ EV Drive και Hybrid Drive, ενώ το Engine Drive χρησιμοποιείται στις υψηλές ταχύτητες του αυτοκινητόδρομου. Αυτό υποστηρίζεται από μία on-demand αύξηση της ισχύος (boost) από τον ηλεκτροκινητήρα για ταχύτερη επιτάχυνση, με ροπή 253 Nm που επίσης παρέχει αξιοσημείωτη επιτάχυνση στις χαμηλές ταχύτητες.
Ανάκτηση ενέργειας
Στο Hybrid Drive, η περίσσεια ισχύος από τον βενζινοκινητήρα μπορεί να αξιοποιηθεί για την επαναφόρτιση της μπαταρίας μέσω του μοτέρ-γεννήτρια, ενώ κάτι παρόμοιο μπορεί επίσης να επιτευχθεί και στο EV Drive, με ανάκτηση ενέργειας μέσω αναγεννητικής πέδησης.
Η εναλλαγή μεταξύ των τριών προγραμμάτων οδήγησης γίνεται απρόσκοπτα, με ελάχιστη καθυστέρηση κατά τη μετάβαση. Αυτό οφείλεται σε ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων που δημιουργεί άμεση σύνδεση μεταξύ των κινούμενων εξαρτημάτων, με αποτέλεσμα την ομαλή και αξιόπιστη μεταφορά της ροπής με γραμμική αίσθηση κατά την επιτάχυνση σε όλα τα προγράμματα οδήγησης.
Βελτιστοποιημένη απόδοση ροπής
Επιπλέον, το λογισμικό ελέγχου διασφαλίζει ότι ο κινητήρας μπορεί να παρέχει μέγιστη ροπή για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα κατά την επιτάχυνση, ακόμη και σε χαμηλότερες στροφές – κάτι παρόμοιο με την απόδοση ενός κιβωτίου ταχυτήτων πολλαπλών σταδίων. Αυτή η βελτιστοποιημένη απόδοση ροπής, με πιο άμεση και συνεπή απόδοση, αποτελεί βασικό συστατικό του απολαυστικού χαρακτήρα του Jazz.
Για να μεγιστοποιηθεί η οικονομία στο πρόγραμμα Engine Drive, ο κινητήρας μπορεί να λειτουργεί με τον πιο αποδοτικό τρόπο σε ένα μεγάλο εύρος στροφών. Όταν απαιτείται περισσότερη ισχύς, η σχέση μετάδοσης μπορεί να αλλάξει ώστε ο κινητήρας να περιστρέφεται στις στροφές που παράγει τη μεγαλύτερη ισχύ. Αυτό βελτιώνει επίσης τον ήχο του κινητήρα όταν απαιτείται περισσότερη ροπή και αποφεύγεται ο ανεπιθύμητος θόρυβος από την αύξηση των στροφών.