Οδηγούμε το Jeep Renegade 1.5 e-Hybrid 130 DCT-7 FWD

Το ανανεωμένο Renegade έρχεται εξηλεκτρισμένο, εξοπλισμένο με ήπια υβριδική τεχνολογία, πιο αποδοτικό και ψηφιακά αναβαθμισμένο, χωρίς να χάνει τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα της Jeep. Το δοκιμάζουμε σε συνθήκες πόλης και εκτός.

Οδηγούμε το Jeep Renegade 1.5 e-Hybrid 130 DCT-7 FWD

Το Jeep Renegade είναι ένα από τα πιο δημοφιλή μοντέλα της αμερικάνικης μάρκας. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο κοινό τον Μάρτιο του 2014 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης και η παραγωγή ξεκίνησε στα τέλη Αυγούστου του ίδιου έτους. Το Renegade ήταν το μικρότερο όχημα που κυκλοφορούσε στην αγορά από την Jeep, μέχρι την άφιξη του Avenger. Τοποθετείται ανάμεσα στο Avenger και το Compass. Βασίζεται στην πλατφόρμα FCA Small Wide 4×4, την οποία μοιράζεται με άλλα μοντέλα της FCA, όπως τα Fiat και Alfa Romeo. Κατασκευάζεται στο Μέλφι της Ιταλίας.

Σκληροτράχηλος χαρακτήρας


Η Jeep διαθέτει τώρα την ανανεωμένη και αναβαθμισμένη εκδοχή της τελευταίας γενιάς του Renegade, η οποία εξοπλίζεται με σύγχρονη τεχνολογία αλλά διατηρεί τον αυθεντικό σκληροτράχηλο χαρακτήρα της.

Η δοκιμή έγινε με το αναβαθμισμένο Jeep Renegade 1.5 e-Hybrid 130 DCT-7 FWD και το πρόγραμμα της δοκιμής περιλάμβανε διαδρομές στο κέντρο της Αθήνας, στο περιαστικό περιβάλλον και σε κοντινούς προορισμούς. Το SUV, που έχει κερδίσει και τον τίτλο του best seller των μοντέλων της Jeep, ανταποκρίθηκε στις απαιτήσεις μας και παράλληλα μας έδωσε και μια γεύση από τις αυθεντικές κατασκευές των μοντέλων ελεύθερου χρόνου.

Ήπια υβριδική τεχνολογία


Ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία της προσπάθειας της Jeep να προσαρμόσει την κινητήρια μονάδα στα νέα δεδομένα σχετικά με την απόδοση, την κατανάλωση και τους ρύπους είναι η εισαγωγή της ήπιας υβριδικής τεχνολογίας, η οποία στη συγκεκριμένη εκδοχή του Jeep Renegade έχει εξελιχθεί περαιτέρω.

Κάτω από το καπό του Jeep Renegade 1.5 e-Hybrid 130 DCT-7 FWD τοποθετήθηκε ένα κινητήριο σύνολο με αξιόλογα χαρακτηριστικά, που αποτελεί μια ακόμη εξέλιξη της μηχανολογίας χωρίς να περιλαμβάνει εξεζητημένες και υψηλού κόστους λύσεις.

Ηλεκτρική κίνηση


Ειδικότερα, το σύστημα μετάδοσης κίνησης e-Hybrid διαχειρίζεται απρόσκοπτα την πρόωση, εναλλάσσοντας αυτόματα μεταξύ πλήρως ηλεκτρικής λειτουργίας και του κινητήρα εσωτερικής καύσης, με βάση παράγοντες όπως η κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας 48V, το φορτίο του οχήματος, οι συνθήκες οδήγησης, η χωρητικότητα της μπαταρίας και άλλες παραμέτρους, σε πραγματικό χρόνο.

Αυτό το έξυπνο σύστημα διασφαλίζει την απόδοση σε διάφορα σενάρια οδήγησης. Είτε πρόκειται για την ομαλή και αθόρυβη πλήρως ηλεκτρική πρόωση κατά την εκκίνηση, είτε για την αποτελεσματική υβριδική λειτουργία στην πλεύση ή για τη δύναμη του θερμικού κινητήρα στην επιτάχυνση, το όχημα προσαρμόζεται αβίαστα στις απαιτήσεις του δρόμου.

Βελτίωση αποδοτικότητας και επιδόσεων


Διαθέτει τον κινητήρα GSE T4 1.5 turbo που ενσωματώνει πολλά εξαρτήματα και δυνατότητες που στοχεύουν στη βελτίωση της αποδοτικότητας και των επιδόσεων. Στον πυρήνα του, ο κινητήρας διαθέτει τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο σύνολο κύκλου Miller, με 130 ίππους και 240 Nm ροπής.

Το πιο σημαντικό είναι ότι το υβριδικό σύστημα περιλαμβάνει έξυπνη αναγεννητική πέδηση, επιτρέποντας την ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση. Ο κινητήρας συμπληρώνεται από μια γεννήτρια εκκίνησης με ιμάντα (BSG), η οποία διευκολύνει τις ομαλές επανεκκινήσεις του κινητήρα σε χαμηλές ταχύτητες, εξασφαλίζοντας απρόσκοπτη λειτουργία και μειωμένες εκπομπές ρύπων.

Ηλεκτρικός κινητήρας


Επιπλέον, το κιβώτιο ταχυτήτων είναι εξοπλισμένο με έναν ηλεκτρικό κινητήρα P2.5, ο οποίος παρέχει επιπλέον 15 kW ισχύος. Η τροφοδοσία προέρχεται από μία συμπαγή αερόψυκτη μπαταρία 48V, με χωρητικότητα 17,5Ah και 0,8kWh, προσφέροντας επαρκή αποθήκευση ενέργειας για υβριδική λειτουργία. Το σύστημα ελέγχεται από ξεχωριστή μονάδα, που διαχειρίζεται την απόδοση σε διαφορετικές συνθήκες οδήγησης.

Ξεχωριστές λειτουργίες

Το υβριδικό σύστημα προσφέρει ξεχωριστές λειτουργίες όπως «e-creeping» (ήπιες κινήσεις χωρίς γκάζι), «e-queueing» (σε μποτιλιάρισμα) και «e-parking» (πλήρως ηλεκτρική στάθμευση). Όλα αυτά συνδυάζονται με αναγεννητική πέδηση, εξαλείφοντας την ανάγκη φόρτισης από πρίζα.

Ικανότητες των Ιταλών μηχανικών

Στο δρόμο, όλες αυτές οι τεχνολογίες αποδίδουν υποδειγματικά, επιβεβαιώνοντας την αξιοπιστία των Ιταλών μηχανικών της Stellantis.

Το σύστημα e-Hybrid 48V κινεί αμιγώς ηλεκτρικά το όχημα σε χαμηλές ταχύτητες, εντός πόλης και κατά το παρκάρισμα. Η ηλεκτρική υποβοήθηση μείωσε την κατανάλωση, η οποία μετρήθηκε στα 7,5 λίτρα/100 χλμ., τιμή αποδεκτή για SUV τέτοιου όγκου. Ο κατασκευαστής ανακοινώνει 5,6 λίτρα/100 χλμ., τιμή που δεν καταφέραμε να επιτύχουμε. Εκπομπές CO₂ φτάνουν τα 139 γρ./χλμ. (WLTP).

Αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων

Ο κινητήρας συνεργάζεται άψογα με το αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων, με 0-100 χλμ./ώρα σε 9,7’’, τελική ταχύτητα 191 χλμ./ώρα. Η οδική συμπεριφορά είναι καλή, αν και σε εγκάρσιες ανωμαλίες οι αναρτήσεις δυσκολεύονται να διαχειριστούν το βάρος (1.420 κιλά). Το τιμόνι είναι ικανοποιητικό, αλλά θα το θέλαμε πιο ακριβές στις υψηλές ταχύτητες.

Φιλοξενεί τέσσερις ενήλικες

Το μεγάλο μεταξόνιο (2.570 χιλ.) προσφέρει ευρύχωρη καμπίνα για τέσσερις ενήλικες. Ο χώρος αποσκευών είναι 351 λίτρα, μια μέση τιμή για την κατηγορία.

Το τεχνολογικό επίπεδο έχει αναβαθμιστεί με πίνακα οργάνων 10,25”, infotainment 10,1” full HD με ασύρματο Apple CarPlay/Android Auto, over-the-air αναβαθμίσεις και φωνητικές εντολές. Υποστηρίζονται επίσης λειτουργίες απομακρυσμένου ελέγχου μέσω Jeep app. Το σύστημα πλοήγησης TomTom και το ηχοσύστημα έχουν βελτιωθεί, ενώ υπάρχουν θύρες USB A+C. Καλή ποιότητα υλικών, αποδεκτή συναρμογή.

Παρατηρήσεις

Αρνητικά σημεία: Δεν διαθέτει προγράμματα λειτουργίας κινητήρα για καλύτερη κατανάλωση. Ο θόρυβος του κινητήρα μπορεί να ενοχλήσει κάποιους. Τα καθίσματα δεν προσφέρουν πλήρη άνεση. Η ποιότητα των πλαστικών δεν συμβαδίζει με τον premium χαρακτήρα της Jeep. Περιορισμένος αποθηκευτικός χώρος.

Η τιμή ξεκινά από 28.790 ευρώ με πλούσιο βασικό εξοπλισμό.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v