Αυξάνονται οι δυσκολίες στην επιδότηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Η έλλειψη πόρων οδηγεί σε χιλιάδες απορρίψεις αιτήσεων για το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά Β' Κύκλος».

Αυξάνονται οι δυσκολίες στην επιδότηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), σε ανακοίνωση του τονίζει ότι είναι πλέον μη διαχείριση η διαδικασία επιδότησης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από εισαγωγείς, εμπόρους και αγοραστές αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων.

Με μεγάλο αριθμό αγοραστών αυτοκινήτων να μη γίνονται δεκτοί για την επιδότηση των 8.000 ευρώ στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά Β' Κύκλος», ελλείψει πόρων, ανακοινώθηκε ότι εξετάζεται περαιτέρω αύξηση του οικονομικού κινήτρου στον υπό σχεδίαση Γ' Κύκλο.

Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), τονίζει ότι: Οι ανακοινώσεις δεν είναι αποτέλεσμα συνεργασίας με το ΣΕΑΑ. Ο ΣΕΑΑ επιχειρηματολογεί καιρό τώρα πως πρέπει να μειωθεί το ποσό της επιδότησης, ώστε να το απολαμβάνουν κατά το δυνατό περισσότεροι. Τα παράπονα των υποψήφιων αγοραστών στις εκθέσεις, καθώς η πλατφόρμα δεν δέχεται τα αιτήματα τους, δεν είναι πλέον διαχειρίσιμα. Οι επιδοτήσεις στην ΕΕ έχουν μειωθεί και σε πολλές περιπτώσεις καταργηθεί.              

Με ένα ποσό όπως το αρχικό των 5.000 ευρώ, η Ελλάδα παραμένει «πρωταθλήτρια» στις επιδοτήσεις.       

Η διακριτική μεταχείριση υπέρ λιγότερων επιδοτούμενων προκαλεί έναν ανυπέρβλητο διαχειριστικό εφιάλτη για τις εμπορίες και τους αγοραστές, με αποτέλεσμα όλοι να αποθαρρύνονται. Η τυχόν συσχέτιση του κινήτρου με τα εισοδήματα δεν πρέπει να επιβραβεύσει τη φοροδιαφυγή. Πρέπει να συμβεί το αντίθετο, όπως συνέβη με σειρά μέτρων στη διάρκεια COVID.

Ο ΣΕΑΑ, έχοντας ιδρυθεί το 1934, εκπροσωπεί τους εισαγωγείς καινούργιων επιβατικών, φορτηγών και λεωφορείων και τους επίσημους τοπικούς διανομείς, κάθετες μονάδες (dealers).

Κινούμαι Ηλεκτρικά Β' Κύκλος

Πρόγραμμα επιδότησης αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων και φορτιστών.

Το πρόγραμμα της ελληνικής κυβέρνησης για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης και της βιώσιμης κινητικότητας.

Βασικά χαρακτηριστικά προγράμματος:

Φυσικά πρόσωπα

Επιδότηση 30% για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου με μέγιστο ποσό τις 8.000 ευρώ.

Επιδότηση 30% και έως 8.000 ευρώ για μακροχρόνιες μισθώσεις, χωρίς υποχρέωση εξαγοράς.

Επιβράβευση απόσυρσης με 1.000 ευρώ και επιδότηση αγοράς έξυπνου φορτιστή 500 ευρώ.

Επιπλέον επιδότηση 1000 ευρώ για αγορά αυτοκινήτου σε ΑΜΕΑ.

Επιπλέον επιδότηση 1000 ευρώ για οικογένειες με τουλάχιστον 3 εξαρτώμενα τέκνα (1000 ευρώ για 3 εξαρτώμενα τέκνα, και επιπλέον 1000 ευρώ ανά επιπλέον εξαρτώμενο τέκνο έως και 4000 ευρώ).

Επιπλέον 1000 ευρώ για την αγορά αυτοκινήτου και μικροαυτοκινήτου σε νέους έως 29 ετών.

Δυνατότητα εκχώρησης δικαιώματος είσπραξης επιδότησης στην εταιρία πώλησης.

Επιδότηση έως 40% και με μέγιστο ποσό τις 3.000 ευρώ για την αγορά δικύκλων και τρικύκλων κατηγορίας L5e έως L7e (επαγγελματικά ηλεκτρικά τρίκυκλα και τα μικροαυτοκίνητα).

Eπιδότηση ηλεκτρικών δικύκλων κατηγορίας L1e έως L4e έως 30% και με μέγιστο ποσό επιδότησης 1300 ευρώ.

Επιδότηση 40% για τα ηλεκτρικά ποδήλατα, με μέγιστο ποσό επιδότησης 800 ευρώ.

Εταιρείες

Επιδότηση 30% για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου με μέγιστο ποσό τις 8.000 ευρώ από 1 έως 20 οχήματα και 20% επιδότηση με μέγιστο ποσό τις 6.000 ευρώ από 21 οχήματα και πάνω.

Επιβράβευση απόσυρσης με 1.000 ευρώ ανά όχημα και επιδότηση αγοράς έξυπνου φορτιστή 400 ευρώ ανά σημείο επαναφόρτισης.

Επιδότηση σε εταιρείες ταχυμεταφορών, διανομών και τουριστικές εταιρείες για την αγορά έως και 10 ηλεκτρικών ποδηλάτων.

Επιδότηση 30% και έως 8.000 ευρώ για μακροχρόνιες μισθώσεις, χωρίς υποχρέωση εξαγοράς για 1 έως 20 οχήματα και 20% επιδότηση και έως 6.000 ευρώ για 21 οχήματα και πάνω αντίστοιχα.

Επιπλέον 4.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο για εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε νησιά.

Επιδότηση 30% και με μέγιστο ποσό τις 8.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων επίδειξης (test drive) από 1 μέχρι 20 οχήματα και 20% επιδότηση με μέγιστο ποσό τις 6.000  ευρώ για 21 οχήματα και άνω αντίστοιχα.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v