Τι είναι το άρθρο 11 και πώς θα απαλλαγείς για πάντα από ενοχλητικά τηλεφωνήματα

Θέλεις να μην σε ξαναπάρει ποτέ κανείς τηλέφωνο για να σου πουλήσει οτιδήποτε; Υπάρχει τρόπος. Και είναι πανεύκολος.

Τι είναι το άρθρο 11 και πώς θα απαλλαγείς για πάντα από ενοχλητικά τηλεφωνήματα

Έχεις βαρεθεί να απαντάς «ευχαριστώ, δεν ενδιαφέρομαι» τρεις φορές τη μέρα στα τηλέφωνα που προσπαθούν να σου πουλήσουν νέα συμβόλαια κινητής και σταθερής τηλεφωνίας, προνομιακές χρεώσεις ρεύματος και φυσικού αερίου, ασφάλειες για αυτοκίνητα που δεν έχεις και συνδρομές σε ινστιτούτα αισθητικής που κανείς δεν ζήτησε; Σου έχουμε δύο μαγικές λέξεις που θα αλλάξουν τη ζωή σου: Άρθρο 11.

Τι ακριβώς είναι αυτό;

Το περί ου ο λόγος άρθρο 11 (της παραγράφου 2 του νόμου 3471/2006, αν σε νοιάζουν τα τεχνικά) λέει πως κάθε πάροχος επικοινωνίας οφείλει να τηρεί έναν κατάλογο, το λεγόμενο Μητρώο, των συνδρομητών του που έχουν ζητήσει να μην δέχονται τηλεφωνικές κλήσεις για εμπορική προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών και για κάθε είδους διαφημιστικούς σκοπούς.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι, άπαξ και γραφτείς στο Μητρώο, οι εταιρείες προώθησης δεν μπορούν να σε καλέσουν –χρησιμοποιούν, μάλιστα, ένα ειδικό λογισμικό, το οποίο σβήνει ή κρύβει τον αριθμό σου από τις λίστες τους.

Υπάρχει, βέβαια, ένα παραθυράκι: Αν η εταιρεία που κάνει την τηλεφωνική προώθηση φαίνεται να έχει έδρα στο εξωτερικό, μπορεί να αγνοήσει το Μητρώο, καθότι δεν δεσμεύεται από την ελληνική νομοθεσία, και άρα θεωρητικά σε καλεί κανονικά. Πρακτικά, ωστόσο, η εμπειρία μας έχει δείξει ότι από τότε που γραφτήκαμε στο Μητρώο λαμβάνουμε μια-δυο τέτοιες κλήσεις τον μήνα, ενώ προηγουμένως η συχνότητα ήταν της τάξης των δυο-τριών την ημέρα.

Και πώς γράφομαι;

Πανεύκολα, μέσα από την εφαρμογή της Vodafone ή της Cosmote, όπου απλώς πατάς ένα κουμπί, ή με τους εξής εναλλακτικούς τρόπους:

Στην Cosmote

- με αίτηση σε οποιοδήποτε Κατάστημα COSMOTE ή ΓΕΡΜΑΝΟΣ
- καλώντας στο 13888 (Εξυπηρέτηση Οικιακών Πελατών) ή στο 13818 (Εξυπηρέτηση Εταιρικών Πελατών)
- ηλεκτρονικά μέσω της φόρμας επικοινωνίας 
- μέσω της εφαρμογής για κινητά (mobile application) COSMOTE/What’s Up/Frog (ανάλογα με την σύνδεση σας), στο προφίλ συνδρομητή, ενότητα «Προσωπικά δεδομένα» - «Διαφημιστικές επικοινωνίες»
- Μέσω του Site www.cosmote.gr στην ενότητα My Cosmote - «Συχνές επιλογές» - «Προσωπικά δεδομένα» - «Διαφημιστική επικοινωνία»

Στην Vodafone

- μέσω της εφαρμογής My Vodafone app/My CU app/ My Account/ My home account
- καλώντας στην εξυπηρέτηση πελατών (13830 ή 1399)
- σε κατάστημα Vodafone
- αποστέλλοντας e-mail στην διεύθυνση: [email protected] με θέμα "Ένταξη/Απένταξη στο Μητρώο 11". Θα πρέπει να αναφερθούν τα στοιχεία της συνδρομής (ονοματεπώνυμο, αριθμός ΑΤ, Δ/νση, ΑΦΜ) να επισυναφθεί φωτοτυπία της ΑΤ και να επιλεχθεί μία από τις κάτωθι επιλογές (α) ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΟΝΟ ΑΠΟ VF, (β) ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ, (γ) ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΠΟ ΚΑΝΕΝΑΝ

Στη Nova

- στην Εξυπηρέτηση Πελατών της Nova στο 13800 για συνδρομητές κινητής ή σταθερής τηλεφωνίας (με χρέωση) ή στο 1277 (για Εταιρικούς πελάτες), χωρίς χρέωση από εταιρικό Κινητό ή Σταθερό Nova
- με σχετικό αίτημα με συνημμένη φωτοτυπία ταυτότητος στην φόρμα επικοινωνίας με συνημμένο φωτοαντίγραφο διπλής όψεως του Αστυνομικού Δελτίου Ταυτότητας
- μέσω Nova app ή Nova web (η συγκεκριμένη επιλογή αφορά μόνο Οικιακούς πελάτες)
- στα καταστήματα Nova
- με γραπτό, υπογεγραμμένο αίτημα μέσω ταχυδρομείου, με συνημμένο φωτοαντίγραφο διπλής όψεως του Αστυνομικού Δελτίου Ταυτότητας, στη διεύθυνση: NOVA TELECOMMUNICATIONS & MEDIA ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Α.Ε, Λ. Αθηνών 106, Αθήνα, Αττικής, Τ.Κ. 104 42

Αν για κάποιο λόγο αλλάξεις γνώμη, οποιαδήποτε στιγμή μπορείς να ξεγραφτείς από το Μητρώο, με τους ίδιους τρόπους. Έχε επίσης υπόψιν ότι αν αλλάξεις πάροχο, διαγράφεσαι από το Μητρώο αυτόματα, και πρέπει να κάνεις νέα αίτηση στον νέο σου πάροχο.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v