Αντέχει στον Αρκτικό Κύκλο το νέο ηλεκτρικό Renault 5;

Οι μηχανικοί της Renault δοκιμάζουν το νέο μοντέλο κοντά στον Αρκτικό Κύκλο, στην περιοχή Arvidsjaur στο βόρειο τμήμα της Σουηδίας.

Αντέχει στον Αρκτικό Κύκλο το νέο ηλεκτρικό Renault 5;

Για να εξελίξουν και να τελειοποιήσουν το μελλοντικό ηλεκτρικό Renault 5, οι ειδικευμένοι μηχανικοί της Renault δοκιμάζουν ήδη τα πρώτα 9 πρωτότυπα. Ένα από τα ερωτήματα που τους απασχολεί πριν ξεκινήσει η μαζική παραγωγή του αυτοκίνητου μηδενικών ρύπων είναι αν αντέχει ακόμη και στις ακραίες καιρικές συνθήκες του Αρκτικό Κύκλο. Για να δώσουν την έγκριση τους πρέπει να βεβαιωθούν ότι όλα τα τμήματα του αυτοκινήτου και κυρίως οι μπαταρίες πέρασαν με επιτυχία τις σκληρές δοκιμές.

Στα αποκαλούμενα «μουλάρια» (mules), η πλατφόρμα, το σύστημα κίνησης και η μπαταρία, είναι τεχνικώς ίδια με εκείνα που θα έχει και το μοντέλο παραγωγής. Με σχεδίαση βασισμένη στην εμφάνιση του Clio, τα μουλάρια δεν μοιάζουν ακόμα με το μελλοντικό μοντέλο. Ένα έμπειρο μάτι θα προσέξει όμως ότι σε αυτά υπάρχει πορτάκι φόρτισης.

Για τις μικρο-ρυθμίσεις και τα τεστ αντοχής, τα πρωτότυπα βρέθηκαν σε χειμερινές δοκιμές σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης (πάγος, χιόνι) στο Arvidsjaur (Λαπωνία), αλλά και σε μέτριας-υψηλής πρόσφυσης συνθήκες, στα κέντρα δοκιμών της Renault στο Lardy (ευρύτερη περιοχή του Παρισιού) και στην Aubevoye (Νορμανδία).

Το τεχνικό κέντρο της Renault στην Aubevoye διαθέτει τα μέσα και τα κορυφαία εργαλεία για την αναπαραγωγή οποιουδήποτε τύπου καταπόνησης που θα μπορούσε να περάσει ένα αυτοκίνητο στα χέρια των πελατών: 35 πίστες που καλύπτουν 60 χιλιόμετρα, 42 γραμμές δοκιμών, 2 αεροδυναμικές σήραγγες, 18 θάλαμοι διάβρωσης, όλα κρυμμένα σε 272 εκτάρια δάσους, που προστατεύουν τα πρωτότυπα από τα αδιάκριτα βλέμματα.

Δοκιμές σε ακραίο ψύχος

Οι δοκιμές που πραγματοποιούνται κοντά στον Αρκτικό Κύκλο στην περιοχή Arvidsjaur στο βόρειο τμήμα της Σουηδίας, είναι ιδανικές για να φτάσουν το αυτοκίνητο στα όρια του.

Σε μια χώρα με πάγους και παγωμένες λίμνες, όπου τις χειμωνιάτικες μέρες η θερμοκρασία πέφτει ακόμα και στους -30°C, με λυσσαλέο άνεμο, δοκιμάζεται η απόδοση των μηχανικών μερών των πρωτότυπων, ώστε να διασφαλιστεί ότι τα μελλοντικά ηλεκτρικά Renault 5 θα μπορούν να αντέξουν ακόμα και σε τέτοιες συνθήκες και θερμοκρασίες.

Ο κινητήρας, όσο και τα υπόλοιπα μέρη του αυτοκινήτου – συμπεριλαμβανομένων και των μπαταριών – παρακολουθούνται και ελέγχονται συνεχώς. Ελέγχεται επίσης και η απόδοση όλων των συστημάτων στο εσωτερικό του αυτοκινήτου όπως η θέρμανση, το ξεπάγωμα και ξεθόλωμα των τζαμιών, ενώ δοκιμάζεται και η σωστή λειτουργία των φρένων, των αμορτισέρ και του ESC (Electronic Stability Control), σε συνθήκες οδήγησης στο χιόνι. Μόνο σε ένα περιβάλλον πραγματικών δοκιμών με τόσο ακραία χαμηλές θερμοκρασίες, μπορεί να ελεγχθεί πλήθος παραμέτρων που δεν μπορούν να αναπαραχθούν σε ένα κέντρο δοκιμών.

Η πλατφόρμα CMF-B EV

Η νέα πλατφόρμα CMF-B EV φιλοδοξεί να προσδώσει κορυφαία χαρακτηριστικά στο μελλοντικό ηλεκτρικό Renault 5. Η συγκεκριμένη πλατφόρμα υιοθετεί πάνω από το 70% των εξαρτημάτων της πλατφόρμας CMF-B η οποία χρησιμοποιείται στο Clio και στο Captur. Σε σύγκριση με το ZOE, η πλατφόρμα CMF-B EV επιτυγχάνει μείωση του κόστους παραγωγής κατά 30%.

Η νέα αρθρωτή πλατφόρμα είναι πιο εύκολη στην κατασκευή της και την εξέλιξή της, συμβάλλοντας ταυτόχρονα και στη βελτιστοποίηση της απόδοσης των ηλεκτρικών οχημάτων κατηγορίας Β επόμενης γενιάς. Τo πλεονέκτημα της νέας σχεδίασης είναι ότι δίνει τη δυνατότητα να δημιουργηθεί μια νέα γενιά ηλεκτρικών οχημάτων, με ρυθμιζόμενα μετατρόχια και μεταξόνιο, επιτρέποντας έτσι τη δημιουργία διαφορετικών τύπων αμαξώματος και στυλ.

Όπως το Megane E-Tech electric, έτσι και το μελλοντικό ηλεκτρικό Renault 5 φιλοδοξεί να γίνει το σημείο αναφοράς στην κατηγορία του, αναφορικά με την οδηγική απόλαυση που προσφέρει. Το βελτιστοποιημένο πλαίσιο, με πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων (στοιχείο που απαντά συνήθως σε μοντέλα ανώτερης κατηγορίας), αλλά και το χαμηλότερο κέντρο βάρους, με μπαταρίες τοποθετημένες κάτω από το δάπεδο, εγγυώνται ότι το νέο αυτό μοντέλο θα προσφέρει εξαιρετικά δυναμική οδήγηση.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v