Και τι θα δούμε; 13 παραστάσεις σε 2 θέατρα

Και τι θα δούμε; 13 παραστάσεις σε 2 θέατρα
Πολυσυλλεκτικό είναι φέτος το πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου, καθώς οι παραστάσεις ξεφεύγουν από την… αποκλειστικότητα των αρχαίων τραγικών και επεκτείνονται σε διεθνείς δραματουργούς –διατηρώντας, όμως, τις αναφορές στο αγαπημένο είδος του κοινού των Επιδαυρίων, την αρχαιοελληνική τραγωδία.

Στο Μικρό Θέατρο την τιμητική της έχει, όπως πάντα, η μουσική, χωρίς όμως να λείπουν και οι θεατρικές παραστάσεις, που φέτος είναι από τις πλέον ενδιαφέρουσες.

Αναλυτικά:

Η αυλαία των Επιδαυρίων ανοίγει την Παρασκευή, 29 Ιουνίου, στο Αρχαίο Θέατρο, με την παράσταση που έκλεισε πέρυσι, την Αντιγόνη από τη Νέα Σκηνή, σκηνοθετημένη από το Λευτέρη Βογιατζή, με τον ίδιο και την Αμαλία Μουτούση στους πρωταγωνιστικούς ρόλους. ”Για γούρι” είπε ο Γιώργος Λούκος στη συνέντευξη τύπου. Και για όσους δεν κατάφεραν να βρουν εισιτήριο λόγω του περσινού sold out, και –βέβαια– για όσους θέλουν να την ξαναδούν.

Συνέχεια στις 14 Ιουλίου με τη Μήδεια του Luigi Cherubini –κορύφωση του αφιερώματος του φετινού Φεστιβάλ Αθηνών στη Μαρία Κάλλας. Στον πρωταγωνιστικό ρόλο, η Anna Caterina Antonacci αποτίνει φόρο τιμής στη divina, η οποία είχε σημειώσει την τελευταία θριαμβευτική της εμφάνιση στην Ελλάδα με το συγκεκριμένο έργο το 1961.

Μία εβδομάδα αργότερα, στις 20 και 21 Ιουλίου, Ο Δημήτρης Μαυρίκιος σκηνοθετεί με το δικό του ιδιαίτερο βλέμμα την Ανδρομάχη του Ρακίνα, τραγωδία σε πέντε πράξεις που ο μεγάλος Γάλλος κλασικός εμπνεύστηκε από ένα απόσπασμα της Αινειάδας του Βιργίλιου. Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους, οι Λυδία Φωτοπούλου, Νίκος Καραθάνος, Μαρία Κεχαγιόγλου, Χρήστος Λούλης και Τατιάνα Παπαμόσχου.

Στροφή στην κωμωδία στις 27 και 28 Ιουλίου, δια χειρός Γιάννη Ιορδανίδη, ο οποίος προτείνει με το θίασο του ΚΘΒΕ, μία σύγχρονη σκηνική προσέγγιση της Λυσιστράτης του Αριστοφάνη, φωτίζοντας το διαχρονικό και παγκόσμιο χαρακτήρα του και αποκαλύπτοντας τις αναλογίες με τη δική μας εποχή. Πρωταγωνιστούν οι Ρένια Λουϊζίδου, Δημήτρης Πιατάς, Μίνα Αδαμάκη, Δάφνη Λαμπρόγιαννη, Αντώνης Λουδάρος.

Τη σκυτάλη παίρνει στις 3 και 4 Αυγούστου ο Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου, με την Ιφιγένεια εν Ταύροις, σε σκηνοθεσία Γιάννη Μαργαρίτη. Το έργο του Ευριπίδη προτείνει μια διαφορετική κατάληξη του μύθου των Ατρειδών. Έρχεται να θέσει με διαφορετικό τρόπο την ανάγκη συνύπαρξης των αντιθέτων, την ανάγκη ισορροπίας ανάμεσα στο παλιό και στο καινούργιο, στο ”βάρβαρο” και στο ”πολιτισμένο”.

Μία από τις πλέον πολυαναμενόμενες παραστάσεις των φετινών Επιδαυρίων, η πρώτη συμπαραγωγή του Ελληνικού Φεστιβάλ με το Εθνικό Θέατρο, ανεβαίνει στις 10 και 11 Αυγούστου. Πρόκειται για την Ηλέκτρα του Σοφοκλή, σε σκηνοθεσία Peter Stein, με τους Γιάννη Φέρτη, Αποστόλη Τότσικα, Μίλτο Σωτηριάδη, Στεφανία Γουλιώτη, Κόρα Καρβούνη, Καριοφυλιά Καραμπέτη και Λάζαρο Γεωργακόπουλο.

Το Θέατρο της Φρανκφούρτης είναι γνωστό για τις παραγωγές του κλασσικών έργων, με σύγχρονο βλέμμα. Στο πνεύμα αυτό, ο Θεατρικός Οργανισμός Schauspiel ανεβάζει, στις 17 και 18 Αυγούστου, την Ορέστεια του Αισχύλου, υπό τη σκηνοθετική μπαγκέτα της Karin Neuhauser, η προσέγγιση της οποίας συνδυάζει στοιχεία της σύγχρονης ζωής με μνήμες από την πρόσφατη γερμανική Ιστορία. Με τον ολιγομελή της θίασο –όπου κάθε ηθοποιός παίζει πολλούς ρόλους– αναπαριστά τη μετάβαση από έναν κόσμο εκδίκησης και αυτοδικίας στην εγκαθίδρυση ενός νομικού και δημοκρατικού συστήματος.

Και η αυλαία κλείνει ξεφεύγοντας από τα όρια του κλασσικού, με τις Ευτυχισμένες Μέρες του Samuel Beckett, από το Εθνικό Θέατρο της Μεγάλης Βρετανίας, στις 24 και 25 Αυγούστου. Θαμμένη σ’ ένα βουνό από άμμο, η Γουίνι (Fiona Shaw) καταφέρνει να αποδώσει τη στατικότητα της σχέσης της με τον Γουίλι (Tim Potter) σε μια παράσταση η οποία συνδυάζει το αυθόρμητο γέλιο με τα δραματικά αδιέξοδα μιας ζωής που κινείται μέσα στην αποξένωση και τη συγκατάβαση.

Η παράσταση έκανε πρεμιέρα τον περασμένο Ιανουάριο και απέσπασε διθυραμβικές κριτικές τόσο για την ευρηματική και ευφυέστατη σκηνοθεσία της Deborah Warner, όσο και για την εκπληκτική ερμηνεία της Fiona Shaw.

Το πρόγραμμα του Μικρού Θεάτρου εγκαινιάζει φέτος το ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου, στις 6 και 7 Ιουλίου, με την παράσταση ”Ο ξεπεσμένος δερβίσης”, στην οποία ο ομώνυμος ήρωας του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη συναντά τον Οιδίποδα και τον Γιαννούλη Χαλεπά. Το κείμενο και η σκηνοθεσία είναι του Θοδωρή Γκόνη, ενώ τους πρωταγωνιστικούς ρόλους μοιράζονται οι Γιώργος Γάλλος, Σύρμω Κεκέ, Μάκης Παπαδημητρίου και Μανώλης Μαυροματάκης.

Συνέχεια στις 13 Ιουλίου, με αποσπάσματα από το ρεπερτόριο της Μαρίας Καλογεροπούλου – Κάλλας από ρεσιτάλ που πραγματοποίησε με συνοδεία πιάνου στην Ελλάδα, στην αρχή της καριέρας της τη δεκαετία του ’40, πριν την αναχώρησή της στο εξωτερικό και την διεθνή της καριέρα, σε ένα αφιέρωμα με την καλλιτεχνική σφραγίδα του Άρη Χριστοφέλλη. Ερμηνεύουν οι σοπράνο Μαρίνα Βουλογιάννη, Μυρτώ Παπαθανασίου και Λουκία Σπανάκη και η μετζοσοπράνο Μαρίνα Φιδέλη.

Την επόμενη μέρα, το Θέατρο σε Τροχόσπιτο της Όλιας Λαζαρίδου κάνει στάση στο Μικρό Θέατρο της Επιδαύρου, και προσκαλεί μικρούς και μεγάλους, θεατρόφιλους και μη, να παρακολουθήσουν την Τζελσομίνα, την ηρωίδα του ομώνυμου κειμένου της Πιερέτ Ντιπουαγιέ, που βασίζεται στην περίφημη La Strada του Φελίνι, με ελεύθερη είσοδο.

Στις 20 και 21 Ιουλίου ο Δημήτρης Μπάσης παρουσιάζει Μια Διαδρομή στην Ελληνική Μουσική, από το βυζαντινό μέλος στα ηχοχρώματα της δημοτικής μουσικής κι από τους δρόμους του λαϊκού τραγουδιού στα έργα των μεγάλων συνθετών και τη σύγχρονη τραγουδοποιία. Τα τραγούδια παρουσιάζονται από ένα λιτό μουσικό σχήμα: πιάνο, παραδοσιακά έγχορδα, τσέλο, φωνή.

Την αυλαία κλείνει στις 27 και 28 Ιουλίου ο ”Πυρήνας” των Διονύση Σαββόπουλου, Σταύρου Λάντσια και Γιώτη Κιουρτσόγλου, που μας άφησε με τις καλύτερες των εντυπώσεων το χειμώνα στο Gazarte και θα τον ξαναδούμε γιατί μια φορά για το soundtrack της ζωής της δικής μας, και των… παρεών που έγραψαν ιστορία, δεν είναι ποτέ αρκετή.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v