Citroen C6: ”Ναυαρχίδα” ασφάλειας και χλιδής

Σηκώνεις το κεφάλι και στο παρμπρίζ προβάλλονται με γαλάζιο χρώμα ενδείξεις για την πλοήγηση. Όχι, δεν πρόκειται για το κόκπιτ μαχητικού αεροσκάφους, αλλά για την καμπίνα οδήγησης της C6, της νέας ναυαρχίδας της Citroen. Άνεση, πολυτέλεια και ασφάλεια είναι το τρίπτυχο υπεροχής της C6 που αναβιώνει το concept των ένδοξων προγόνων DS και CX. Λιγότερο εντυπωσιακές οι επιδόσεις, παρά τα 3.000 κ.ε.

Τελική ταχύτητα 210 χ.α.ω, επαρκές απόθεμα καυσίμου, σωστές παράμετροι πλοήγησης και προβολή πλήθους άλλων στοιχείων: Οι γαλάζιες ενδείξεις που προβάλλονται στο τζάμι μέσω του Ηead Up Display παρέχουν τις απαραίτητες πληροφορίες χωρίς να αποσπούν την προσοχή του οδηγού από την πορεία ούτε στο ελάχιστο.

Θα μπορούσε να αποτελεί εικόνα από το εσωτερικό ενός μαχητικού σε φάση απογείωσης, όμως αφορά το σύστημα Ηead Up Display (HUD) που περιλαμβάνεται στον εξοπλισμό της Citroen C6, της νέας ναυαρχίδας της γαλλικής φίρμας.

Οι ομοιότητες βέβαια σταματούν κάπου εκεί, αφού τα δυναμικά χαρακτηριστικά της C6 ”υπολείπονται” σε σχέση με την πολυτέλεια, την άνεση, την ασφάλεια και εν γένει την κλάση που προσφέρει.

Η νέα Citroen ”αναβιώνει το concept” ένδοξων προγόνων της, όπως η DS και η CX: Όχημα φιλικό προς το χρήστη, με τεχνολογικές καινοτομίες, αλλά και ιδιαίτερη σχεδίαση που για πολλούς δεν γίνεται εύκολα αποδεκτή.

Η γαλλική φίρμα δεν τσιγκουνεύτηκε ούτε τους χώρους ούτε την ποιότητα υλικών. Με συνολικό μήκος 4,91 mm, πλάτος 1,86 mm και μεταξόνιο 2,9 mm οι επιβάτες θα νιώσουν ιδιαίτερα άνετα. Επιπλέον, τα πίσω καθίσματα που είναι θερμαινόμενα, ρυθμίζονται προς όλες τις διαστάσεις και θα ικανοποιήσουν κάθε είδους σωματότυπο.

Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται επίσης 9 αερόσακοι, ενεργά προσκέφαλα, ηλεκτρικό φρένο, διπλά πλευρικά τζάμια ασφαλείας, ενεργά φώτα xenon, σύστημα προειδοποίησης παρέκκλισης από τις γραμμές πορείας και πληθώρα άλλων τεχνολογικών ευκολιών.

Περιλαμβάνεται επίσης το προαναφερθέν HUD (χρησιμοποιείται κατά κόρον στα μαχητικά αεροσκάφη), σύστημα που παρέχει συγκεκριμένες ενδείξεις στο τζάμι μπροστά από τον οδηγό, ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του από το δρόμο.

Το C6 είναι φιλικό και προς τους πεζούς. Η Citroen ενσωμάτωσε στο καπό του οχήματος ένα μηχανισμό που σε περίπτωση σύγκρουσης ανασηκώνει το καπό κατά 65 mm, ώστε να μεγαλώσει η απόσταση των άκαμπτών μηχανικών μερών από τον πεζό.

Αξίζει ακόμα να αναφέρουμε την ενεργή ανάρτηση με ηλεκτρονική απόσβεση που αναλαμβάνει να απομονώσει τους επιβάτες από τις ανωμαλίες που οδοστρώματος.

Η Citroen C6 φέρει έναν κινητήρα 3.000 κυβικών εκατοστών, V6 και με 215 άλογα, ενώ το κιβώτιο ταχυτήτων είναι 6τάχυτο και αυτόματο. Διατίθεται επίσης με ντιζελοκινητήρα 2,7 λίτρων, που υπό συνθήκες είναι και η καλύτερη επιλογή, αλλά λόγω του ”νομικού καθεστώτος” βρίσκεται εκτός ελληνικής πραγματικότητας.

Πάντως ανεξαρτήτως εκδόσεων η C6 προσφέρει επαρκείς επιδόσεις, χωρίς όμως να εντυπωσιάζει, με την τελική ταχύτητα να κυμαίνεται στα 230 χ.α.ω. περίπου.

Ωστόσο η C6 δεν έχει να αντιμετωπίσει εύκολους αντιπάλους. Με τιμή που θα κυμαίνεται περί τα 50.000 ευρώ μπαίνει στα χωράφια της BMW 523, του Audi A6 2,4 Q, της Mercedes E280, του Peugeot 607 3,0, του Volvo S80 2,0 Turbo, αλλά και της πιο εναλλακτικής Τhesis 2,0 Turbo.

Αρης Δαμουλάκης

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v