OPC: Η πιο ”άγρια”... ξελογιAstra της OPEL

Εξαιρετικές επιδόσεις και σπορ αίσθηση από ένα ”άγριο” τετράτροχο. Ο δίλιτρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας αποδίδει 240 ίππους, ενώ το σύστημα ελέγχου πλαισίου IDS Plus αναλαμβάνει να φέρει το OPC στο... σωστό δρόμο. Με το πάτημα ενός κουμπιού, το Astra OPC αποκτά... ”πολεμικές” ιδιότητες με την ανάρτηση, το τιμόνι και το γκάζι να αποκτούν άλλη αίσθηση. Το εξωτερικό προφίλ και το λιτό εσωτερικό συμπληρώνουν το προφίλ.

του Αρη Δαμουλάκη

Τρία γράμματα κοσμούν την ισχυρότερη και πιο ακραία έκδοση του Opel Astra: ΟPC. Στην πράξη υπόσχονται εξαιρετικές επιδόσεις και σπορ αίσθηση σε ένα όχημα που κοστίζει περί τα 30.000 ευρώ.

Το νέο Astra OPC εξοπλίζεται με ένα δίλιτρο, 4κύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα που στην προκειμένη περίπτωση αποδίδει 240 ίππους, δηλαδή 40 περισσότερους από το Astra GTC Turbo. Τα 32,6 χλγμ. ροπής είναι διαθέσιμα λίγο χαμηλότερα από τις 2.500 στροφές, η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 244 χ.α.ω, ενώ τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση έρχονται σε 6,4 sec.

Η απόσταση από το έδαφος έχει μειωθεί κατά 15 χιλιοστά, ενώ, όσον αφορά τη διάταξη της ανάρτησης, φέρει γόνατα McPherson μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Σε κάθε περίπτωση η Opel έχει εξοπλίσει το όχημα με το σύστημα ελέγχου πλαισίου IDS Plus που αναλαμβάνει να φέρει το OPC στο... σωστό δρόμο.

Αν πάντως ο οδηγός έχει πιο παιχνιδιάρικη διάθεση μπορεί να επιλέξει το κουμπί με την ένδειξη Sport. Το OPC αποκτά πολεμική περιβολή, με την ανάρτηση, το τιμόνι και το γκάζι να αποκτούν άλλη αίσθηση.

Η κίνηση μεταδίδεται μέσω ενός εξατάχυτου μηχανικού κιβώτιου ταχυτήτων, ενώ λόγω των βελτιωμένων επιδόσεων τα φρένα μεγάλωσαν σε διαστάσεις. Ειδικότερα μπροστά έχει αεριζόμενους δίσκους 32,1 εκατοστών και πίσω αεριζόμενους 27,8 εκ.

Στο εσωτερικό ξεχωρίζουν τα τύπου μπάκετ καθίσματα, αλλά ο εντυπωσιασμός σταματά κάπου εδώ. Στο ταμπλό κυριαρχεί μινιμαλιστική έως... λιτή διάθεση που θα μπορούσε να χαρακτηρίζει και ένα απλό μοντέλο της γερμανικής φίρμας. Οι διαφορές κυρίως επικεντρώνονται, στα αλουμινένια πεντάλ, στον επιλογέα ταχυτήτων και στα όργανα με το μπλε εσωτερικό περίγραμμα, που αναγράφουν το Opel Performance Center (ΟPC).

Τσιμπημένη είναι και η κατανάλωση, ειδικά αν ο οδηγός αποφασίσει να παίξει με το γκάζι και το συμπλέκτη, αν και με ένα 2λιτρο υπετροφοδοτούμενο κινητήρα οι απαιτήσεις για οικονομία δεν μπορεί να έχουν τον πρώτο λόγο.

Εξωτερικά το OPC υιοθετεί χαμηλό προφίλ. Οι μεγαλύτερες ζάντες, η απόληξη της εξάτμισης και η επίσης μεγαλύτερη εισαγωγή αέρα είναι οι πιο ευδιάκριτες διαφορές ειδικά όταν το αυτοκίνητο δεν είναι στα μπλε OPC χρώματα.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v